نگاهی جذاب به سرعت شارژ سری آیفون ۱۶

این عنوان بررسی سرعت شارژ آیفون‌های جدید را با زبانی متفاوت و جذاب‌تر به تصویر می‌کشد.

اپل در جریان رویداد اخیر خود اظهار کرد سری آیفون ۱۶ نسبت به مدل‌های گذشته ارتقا قابل‌توجهی در بخش باتری خواهد داشت؛ برای مثال سری آیفون ۱۶ از شارژ مگ‌سیف ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند و آیفون ۱۶ پرو مکس بیشترین طول عمر باتری را بین آیفون‌ها دارد. همچنین پیشتر در گزارش‌ها و گواهی یک نهاد نظارتی چینی شده بود که تمام مدل‌های آیفون ۱۶ از شارژ سریع ۴۵ وات USB-C پشتیبانی می‌کنند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد پرچم‌داران جدید اپل با این سرعت شارژ نمی‌شوند.

به گزارش دیجیاتو، وب‌سایت «PhoneArena» قابلیت فست‌شارژ مدل‌های آیفون ۱۶ را بررسی کرده و سرعت شارژ سیمی آنها را با کابل‌ها و آداپتور‌های مختلف بررسی کرده است. نتایج این بررسی نشان می‌دهد سرعت شارژ خانواده آیفون ۱۶ نسبت به گذشته افزایش چندانی نداشته است.

فست‌شارژ سری آیفون ۱۶ مشابه آیفون‌های قبل است

در این تست از شارژر انکر ۷۳۷، شارژر دو پورت Spigen ArcStation Pro GaN مدل PE۲۱۰۶ و آداپتور ۴۵ واتی سامسونگ استفاده شده است. فارغ از نوع آداپتورها، نتایج نشان می‌دهد برخلاف داده‌های اپل، سرعت شارژ آیفون‌های جدید نسبت به گذشته افزایش نیافته است.

سرعت شارژ مدل‌های مختلف آیفون ۱۶:

آیفون ۱۶: ۲۰ وات
آیفون ۱۶ پلاس: ۲۰ وات
آیفون ۱۶ پرو: ۲۶-۲۷ وات
آیفون ۱۶ پرو مکس: ۲۶-۲۷ وات

استفاده از کابل‌های مختلف نیز تأثیر چندانی روی سرعت شارژ ندارد؛ مثلاً تفاوتی در فست‌شارژ آیفون ۱۶ با کابل‌های ۳A و ۵A سامسونگ وجود نداشت و باتری گوشی با سرعت ۲۰ وات شارژ می‌شد. البته به‌رغم ادعای اپل درباره فست‌شارژ ۲۰ واتی مدل‌های پرو مکس در سال‌های اخیر فست‌شارژ ۲۷ واتی داشته‌اند.

در ادامه سرعت شارژ آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس با مدل‌های مشابه نسل‌های قبل مقایسه شده است.

آیفون ۱۶ پرو مکس

مقایسه بالا نشان می‌دهد آیفون ۱۵ پرو مکس نسبت به سایر گوشی‌ها دیرتر شارژ می‌شود. اگرچه سرعت شارژ آیفون جدید کمی نسبت به نسل قبل بهبود یافته، به‌طورکلی تغییر چندانی نکرده است.

در جدول زیر هم سرعت شارژ آیفون ۱۶ پرو مکس ۲ دو حالت مگ‌سیف و شارژ سیمی در کنار سایر مدل‌ها دیده می‌شود.

آیفون ۱۶

سرعت شارژ آیفون ۱۶ پرو نیز نسبت به گذشته تغییر چندانی نداشته، هرچند کمی باتری این گوشی در مقایسه با سری قبل سریع‌تر شارژ می‌شود.

بازی کنید تا سرعت شارژ بالاتر برود!

اگر هم‌زمان با شارژ گوشی، بخواهید بازی کنید یا خودتان را با برنامه‌های سنگین سرگرم کنید، متوجه افزایش سرعت شارژ می‌شوید. برآورد تست‌ها حاکی از آن است که سرعت شارژ آیفون‌ها در این حالت خاص به ۳۸ الی ۳۹ وات می‌رسد.

در واقع افزایش سرعت شارژ امکان اجرای سریع‌تر بازی‌ها و پردازش گرافیکی بهتر را به دستگاه می‌دهد؛ درحالی‌که اگر در گذشته می‌خواستید هم‌زمان با شارژ گوشی این کار‌ها را انجام دهید، سرعت شارژ کاهش پیدا می‌کرد. این افزایش سرعت شارژ تا زمانی است که حداقل نصف ظرفیت باتری پر شود و بعد از آن سرعت شارژ به همان عدد سابق برمی‌گردد.

مطالب مفید

<p><strong>همه چیز درباره سریال طوبی: تعداد قسمت‌ها، زمان پخش و بازپخش + خلاصه داستان و فهرست بازیگران</strong></p>
<p>محترمانه پذیرای شما هستیم تا با جزئیات کامل و جذابیت‌های سریال پرطرفدار طوبی آشنا شوید! چه تعداد قسمت‌های هیجان‌انگیزی در انتظار شماست، چه ساعتی می‌توانید پای تلویزیون بنشینید و از آن لذت ببرید و اگر از دست دادید، تکرارش را چه زمانی ببینید؟ همچنین در کنار این‌ها، خلاصه‌ای از داستان جذاب و پرکشش سریال و تمام بازیگران برجسته‌ای که به ایفای نقش در این ماجراجویی پرداخته‌اند را برایتان آورده‌ایم. منتظر چه هستید؟ با ما همراه باشید!</p>

همه چیز درباره سریال طوبی: تعداد قسمت‌ها، زمان پخش و بازپخش + خلاصه داستان و فهرست بازیگران

محترمانه پذیرای شما هستیم تا با جزئیات کامل و جذابیت‌های سریال پرطرفدار طوبی آشنا شوید! چه تعداد قسمت‌های هیجان‌انگیزی در انتظار شماست، چه ساعتی می‌توانید پای تلویزیون بنشینید و از آن لذت ببرید و اگر از دست دادید، تکرارش را چه زمانی ببینید؟ همچنین در کنار این‌ها، خلاصه‌ای از داستان جذاب و پرکشش سریال و تمام بازیگران برجسته‌ای که به ایفای نقش در این ماجراجویی پرداخته‌اند را برایتان آورده‌ایم. منتظر چه هستید؟ با ما همراه باشید!