این 10 تکنیک جادویی همه را شیفته شما می‌کند، هوشمندانه استفاده کنید!

راهنماتو-می‌خواهید مورد پذیرش دیگران قرار بگیرید و آدم‌هایی که دوست‌شان دارید را به خودتان جذب کنید؟ در روان‌شناسی حقیقتاً راه‌هایی برای جذب دیگران وجود دارد.

به گزارش راهنماتو، روش‌هایی هستند که به کمک‌شان می‌تواند قدری از دستپاچگی در اجتماع بکاهید و ظرفیت‌های درونی‌تان را برای جذب آدم‌ها رو کنید. با راهنماتو همراه باشید تا 10تکنیک را با شما در میان بگذاریم:

1.سعی نکنید هیچ شخصِ دیگری غیر از خودتان باشید

روراستی آدم‌ها را می‌شود حس کرد. جالب‌ترین بخش روراستی این است که لازم نیست به هزاران ترفند فکر کنید تا اثبات کنید که حرفی را نزده‌اید. دست از مجبور کردنِ خودتان به نمایش کسی که نیستید بردارید تا مشاهده کنید که چطور اعتماد به نفس‌تان افزایش پیدا می‌کند. نتیجه یک مطالعه که توسط کتابخانه ملی پزشکی در آمریکا انجام شده است، نشان می‌دهد که تعداد زیادی از احساسات انسانی در واکنش به طردشدن‌های خیالی، به یاد مانده یا پیش‌بینی‌شونده، صورت می‌گیرد. گاهی‌اوقات، خود-ادراکی آدم‌ها از میزان ارزش ارتباطی‌شان اشتباه است و تحقیقات زیاد نشان می‌دهند که آدم‌های زیادی در تخمین زدن ارزش ارتباطی‌شان در نگاه دیگران یا این ارزش را کم‌تر یا بیش‌تر از واقعیت تخمین می‌زنند.

2. «با فراغ بال» حرکت کنید

مثل یک حیوان تنبل یا یک کمی سریع‌تر از آن حرکت کنید. معنایش این است که هر رفتار و حرکت را مزه مزه کنید. وقتی قدم می‌زنید، صرفاً فکر نکنید که دارید قدم می‌زنید، بلکه فکر کنید که دارید به آرامی زندگی را طی می‌کنید. این میزان سرعت به شما فرصت کافی برای فکر کردن می‌دهد و آدم‌ها اطراف‌تان را آرام می‌کند و نشان می‌دهد که برای هیچ فردی عجله ندارید.

3.طوری تعریف کنید که هیچ‌کس دیگری تعریف نمی‌کند

وقتی آدم‌ها اصلاً انتظار ندارند، از آن‌ها به طور ویژه تعریف کنید. حتی درباره سلیقه آدم‌ها در انتخاب جوراب از آن‌ها تعریف کنید. شاید عجیب به نظر برسد و حتی کنید در موقعیت آسیب‌پذیری قرار گرفته‌اید، اما نشان می‌دهد که دارید به جزییاتی که دیگران ممکن است به چشم‌شان نیاید، توجه می‌کنید. آدم‌ها عاشق این توجهات هستند و این رفتار نشان‌دهنده نگرش شما به جهان است.

تحقیقی که در نشریه شخصیت و روان‌شناسی اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که تحسین‌کنندگان اثری که تعریف‌هایشان روی دیگران دارد را کم‌تر از واقعیت ارزیابی می‌کنند. به عبارت دیگر، دریافت‌کنندگان این تحسین‌ها، بیش‌تر از چیزی که ابرازکنندگان تحسین‌ها پیش‌بینی می‌کردند، شاد و خوشحال و مغرور می‌شدند. این تحقیقات همچنین نشان داد که ابرازکنندگان تحسین بعد از تحسین‌شان احساس بهتری داشتند.

4.گاهی وقت‌ها در سایه‌ها گم شوید

گاه‌گاهی ناپدید شوید. نه به آن شکل رمانتیکِ «می‌رم که راه خودم را پیدا کنم»، بلکه به این شکل که «ممکن است باشم و ممکن است که نباشم». مثل بازی قایم باشک با دایره اجتماعی است. آن‌ها پیش خودشان فکر می‌کنند که کجاست؟ رفته است راهب بشود یا اتوبوس بهش زده است؟ این فقدان حضور و در دسترس نبودن آدم‌ها را جذب می‌کند.

5.بیش‌تر سؤال بپرسید

به جای اینکه بی‌پایان درباره خودتان و مسائل‌تان حرف بزنید، بیش‌تر سؤال بپرسید. توجه را به سمت دیگران برگردانید. مردم دوست دارند درباره خودشان حرف بزنند و شما تبدیل به فردی می‌شود که از همه می‌داند و مرموز می‌ماند. تحقیقات نشان داده که در خود-افشاگری یک هیجان بیوشیمیایی در مغز رخ می‌دهد

6.پیش‌بینی‌ناپذیر باشید

پیش‌بینی‌پذیری کسالت‌آور است. شما باید با شکستن الگوهای رابطه خاطره‌انگیز بشوید. گاهی، کاری بکنید که معمولاً از شخصیت شما انتظار نمی‌رود. مثلاً شاید به وقت‌شناسی شهرت دارید، یکبار خلاف عادت، دیرتر بروید و بگذارید حدس بزنند چه شده است.

7.کمتر درباره خودتان اطلاعات بدهید

هر چه کم‌تر درباره خودتان اطلاعات بدهید اما وقتی هم که می‌دهید در کم‌ترین میزان آن را حفظ کنید. خیلی وسوسه‌کننده است که همه چیز را بگویید، اما باید خویشتن‌دار باشید. هر کسی شایستگی دانستن رازهای شما را ندارد. بیش‌تر رازهایتان را برای خودتان نگه دارید و شنونده رازهای دیگران باشید.

8.در جایی که همه اسفند روی آتش هستند، شما خونسرد بمانید

موقعیت‌های اجتماعی همه ما را محک می‌زنند. موقعیت‌های زیادی پیش می‌آید که هر فردی را ممکن است به حد افنجار برساند اما شما سعی کنید خونسرد بمانید. خونسردترین فرد داخل اتاق احترام دیگران را به سمت خودش جلب می‌کند زیرا خونسردی کار ساده‌ای نیست.

9.ارتباط چشمی بگیرید

ارتباط چشمی را در حدی که طرف را معذب نکند، تا مدتی حفظ کنید. تحقیقات نشان داده‌اند که ارتباط چشمی مستقیم روی توجه مشاهده‌کننده اثر می‌گذارد.

10.هاله‌ای از جاه‌طلبی داشته باشید

به گونه‌ای که انگار در یک مأموریت هستید زندگی کنید. یعنی هدفمند و با نیت قبلی حرکت کنید. این کار هاله‌ای از هدفمندی در اطراف شما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که به نظر برسد همیشه در حال کشف چیزی تاریخی هستید.

مطالب مفید

<p><strong>همه چیز درباره سریال طوبی: تعداد قسمت‌ها، زمان پخش و بازپخش + خلاصه داستان و فهرست بازیگران</strong></p>
<p>محترمانه پذیرای شما هستیم تا با جزئیات کامل و جذابیت‌های سریال پرطرفدار طوبی آشنا شوید! چه تعداد قسمت‌های هیجان‌انگیزی در انتظار شماست، چه ساعتی می‌توانید پای تلویزیون بنشینید و از آن لذت ببرید و اگر از دست دادید، تکرارش را چه زمانی ببینید؟ همچنین در کنار این‌ها، خلاصه‌ای از داستان جذاب و پرکشش سریال و تمام بازیگران برجسته‌ای که به ایفای نقش در این ماجراجویی پرداخته‌اند را برایتان آورده‌ایم. منتظر چه هستید؟ با ما همراه باشید!</p>

همه چیز درباره سریال طوبی: تعداد قسمت‌ها، زمان پخش و بازپخش + خلاصه داستان و فهرست بازیگران

محترمانه پذیرای شما هستیم تا با جزئیات کامل و جذابیت‌های سریال پرطرفدار طوبی آشنا شوید! چه تعداد قسمت‌های هیجان‌انگیزی در انتظار شماست، چه ساعتی می‌توانید پای تلویزیون بنشینید و از آن لذت ببرید و اگر از دست دادید، تکرارش را چه زمانی ببینید؟ همچنین در کنار این‌ها، خلاصه‌ای از داستان جذاب و پرکشش سریال و تمام بازیگران برجسته‌ای که به ایفای نقش در این ماجراجویی پرداخته‌اند را برایتان آورده‌ایم. منتظر چه هستید؟ با ما همراه باشید!