۱. پنج دور نامه‌نگاری با “مپنا” برای دست‌یابی به سود سهام عدالت! ۲. پنجمین تماس با “مپنا” برای آزادسازی سود سهام عدالت! ۳. پنج مرحله پیگیری سود سهام عدالت از “مپنا”! ۴. پنج مکاتبه پی‌درپی برای گرفتن سود سهام عدالت از “مپنا”! ۵. پنج بار نامه‌نگاری برای دریافت سود سهام عدالت از “مپنا”!

ولی اله جعفری با اشاره به اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص واریز سود سهام عدالت افزود: سازمان بورس با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را به‌موقع پرداخت نکرده باشند، برخورد می‌کند.

مکاتبه سپرده‌گذاری با «مپنا»

او، درعین حال از انجام مکاتبات سپرده‌گذاری مرکزی با شرکت «مپنا» برای پرداخت سود سهام عدالت خبر داد و تاکید کرد: هفته گذشته سپرده‌گذاری مرکزی برای پنجمین بار با شرکت «مپنا» مکاتباتی داشته است. علاوه براین، سازمان بورس نیز پیگیر است تا سود سهام عدالت از شرکت مربوط وصول شود.

جعفری پیش از این نیز اعلام کرده بود: برای آن دسته از شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را پرداخت نکرده باشند، گزارش تخلف تهیه و ابلاغ شده است.

البته جعفری به این موضوع هم اشاره کرد که پرداخت نشدن سود سهام از سوی شرکت «مپنا» به دلیل دریافت نشدن مطالبات مپنا از مجموعه وزارت نیرو بوده است.

آخرین جزئیات واریز سود سهام عدالت

روز گذشته نیز مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در گفت‌وگویی با اشاره به آخرین جزئیات واریز سود سهام عدالت اعلام کرده بود: الباقی سود سهام عدالت از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تسویه شده و تنها شرکت مپنا برای عملکرد سال 1401 حدود 500 میلیارد تومان بدهی دارد که تاکنون پرداخت نشده است.

او به این موضوع هم اشاره کرده بود: در مجموع تاکنون برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت 24.5 هزار میلیارد تومان پول واریز شده است که اگر مبلغ باقی مانده هم به آن اضافه شود حدود 25 هزار میلیارد تومان سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت خواهد بود.

جعفری همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که سود سهام عدالت واریز می شود یا باید همچنان منتظر مپنا بود، توضیح داد: در این خصوص شورای عالی بورس تصمیم گیری می‌کند.

 

مطالب مفید