به‌روزترین و شیک‌ترین مدل‌های دامن برای بانوان و دختران جوان

دامن‌ها، جز یکی از محبوب‌ترین انتخاب خانم‌ها برای پوشش است. دامن‌ها تنوع بسیار زیادی در مدل، جنس و طرح دارند که شما متناسب با اندام و سلیقه شخصیتان می‌توانید دامن مناسب خود را انتخاب کنید. در این مقاله از مجله اینترنتی اکالا، به بررسی انواع مختلف دامن زنانه، ویژگی‌های هر مدل و مناسب‌ترین ست‌های آن‌ها می‌پردازیم.
         

انواع دامن زنانه بر اساس مدل

دامن پلیسه‌دار، دامنی بسیار راحت و پرطرف‌دار است. این دامن را در انواع جنس و قدهای مختلف می‌توانید تهیه کنید. دامن پلیسه با چین‌های منظم و موازی است که برای استایل‌های مختلف مناسب است.
دامن ماهی، یکی دیگر از مدل‌های محبوبی است که اغلب برای مراسم و مهمانی‌ها از آن استفاده می‌شود. این دامن تا بالای زانو تنگ بوده و از زانو به پایین گشاد می‌شود و فرم پاهای شما را شبیه به ماهی می‌کند.
اگر به دنبال استایلی رسمی و شیک هستید. دامن مدل مدادی یک انتخاب ایده آل برای شما است. این دامن تنگ و چسبان است که تا زانو یا پایین‌تر می‌رسد. برای داشتن ظاهری رسمی با این دامن می‌توانید از انواع کت‌های کوتاه کمک بگیرید.
دامن پفی، دامنی است که در قسمت پایین چین‌ها و پف فراوان دارد. این دامن‌ها اغلب کوتاه هستند و ظاهری عروسکی و فانتزی به شما می‌دهند. از این مدل دامن‌ها در مراسم و مهمانی‌های خاص می‌توانید استفاده کنید.
اگر به دنبال یک استایل ساده و در عین حال شیک هستید. دامن میدی را انتخاب کنید. دامن میدی قدی تا زیر زانو دارد و برای استفاده روزانه بسیار راحت و زیبا است.

بیشتر بخوانید: مانتو پیراهنی بلند زنانه؛ استایل جذاب‌تری داشته باشید

دامن کلوش، نیز جز یکی از محبوب‌ترین دامن در میان خانم‌ها است. این مدل دامن از کمر تنگ شده و به سمت پایین به صورت گشاد و کامل باز می‌شود. از این مدل دامن برای استایل‌های رمانتیک و زنانه می‌توانید استفاده کنید؛ زیرا حالت چرخشی متفاوتی دارد.
خانم‌های جوان‌تری که به دنبال استایل اسپرت هستند می‌توانند از دامن‌های مینی استفاده کنید. قد این دامن‌ها بالای زانو است و در جنس‌های مختلفی در بازار یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل‌های مانتو ترند ۱۴۰۳

انواع دامن زنانه بر اساس جنس پارچه

برای استایل‌های مجلسی و زنانه می‌توانید از دامن‌های با جنس حریر استفاده کنید. پارچه‌های حریر تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ‌هایشان وجود دارد. برای استایل‌های کژوال و روزمره می‌توانید از انواع دامن‌های جین استفاده کنید. این دامن‌ها راحت هستند و در اندازه‌های مختلفی در بازار وجود دارند
دامن چرم، برای ایجاد یک استایل جسورانه و مدرن انتخاب مناسبی است. این مدل دامن‌ها استایل شما را خاص می‌کنند. دامن پشمی برای استایل‌های زمستانی و گرم و دامن‌های کتان برای استایل‌های تابستانی و راحت انتخاب مناسبی هستند.

در انتخاب دامن باید به چه مواردی توجه کنیم؟ چگونه دامن مناسب خود را انتخاب کنیم؟

پیش از انتخاب دامن به این موضوع توجه کنید، باید دامنی را انتخاب کنید که با سبک شخصی شما هماهنگ باشد و شما با آن مدل ارتباط برقرار کنید. پس از بررسی مدل بهتر است دامنی را انتخاب کنید که با نوع اندام، قد و فرم بدن شما هماهنگی داشته باشد.

نوع دامن انتخابی‌تان باتوجه‌به فضایی که قرار است از آن استفاده کنید نیز باید تناسب داشته باشد.

دامن‌های مناسب خانم‌های قد کوتاه کدام‌اند؟

دامن‌هایی با قد بالای زانو یا میدی کوتاه با رنگ‌های تیره مانند مشکی، سرمه‌ای و زغالی برای خانم‌های قد کوتاه مناسب‌تر هستند.
این مدل و رنگ‌ها موجب بلندتر دیده شدن پاها می‌شود. بهتر است از دامن‌هایی با جنس پارچه‌های لطیف و روان مانند حریر استفاده کنید.
دامن کلوش کوتاه، دامن پلیسه‌دار کوتاه، دامن راسته و دامن مدادی با قد بالای زانو انتخاب‌های مناسبی برای خانم‌های قد کوتاه است.
این خانم‌ها بهتر است دامن‌های گشاد و حجیم، دامن‌های بلند با دامن‌های با طرح‌های شلوغ را انتخاب نکنند.

دامن‌هایی که برای خانم‌های قد بلند مناسب است

دامن‌های پلیسه‌دار، دامن‌های کلوش، دامن‌های بلند (ماکسی) و دامن‌های راسته به دلیل قد بلند دامن، بر روی خانم‌های قد بلند بسیار زیبا به نظر می‌رسند. دامن‌های میدی با قد بین زانو تا مچ پا، نیز برای خانم‌های قد بلند بسیار مناسب هستند. طرح‌های شلوغ و رنگ‌های روشن باعث می‌شوند که قد شما بلندتر به نظر برسد.

دامن‌های تنگ و چسبان و دامن‌های خیلی کوتاه برای خانم های بلند قد مناسب نیستند.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله در انتخاب دامن ایده آل برایتان مفید واقع شده باشد.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید