(تصاویر) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»

در اواسط قرن بیستم، در طی بازسازی پس از جنگ جهانی دوم، سبک معماری بروتالیستی در بریتانیا و اروپا ظهور کرد که به مصالح ساختمانی ساده و صنعتی، پالت‌های تک رنگ و هندسه زاویه‌ای علاقه داشت. نماهای بتنی عظیمی که هم نمادین و هم بحث برانگیز بودند را می توان در مکان هایی مانند مرکز باربیکن لندن یا تئاتر ملی دید. در ایالات متحده، تالار شهر بوستون نمونه ای از این معماری بود. این ساختارهای قوی نمایانگر مدرنیته و قدرت بودند و به عنوان مراکز مدنی و دولتی خدمت می کردند.

به گزارش فرادید، اینجاست که پروژه گیاهان بروتالیست اولیویا بروم وارد می شود، گنجینه ای از عکس ها که باغ ها و فضاهای سبز اطراف این ساختمان های بتنی را نشان می دهد. عکس هایی که از سال 2018 در اینستاگرامش جمع آوری کرده است. کتابی نیز توسط بروم منتشر شده است که تعدادی از تاثیرگذارترین عکس ها در آن چاپ شده است. در این عکس‌های جمع‌آوری‌شده در طول زمان، اولیویا بر شباهت‌ها و تضادهای چشمگیر معماری و گیاهان تمرکز می‌کند.

تپه مستحکم، آگاشیما، توکیو، ژاپن

بروم درباره این پروژه می گوید: «به نظر من جذاب است که هر فضایی را می توان با گیاهان یا فضای سبز تقویت کرد. یه حس خاکستری و سبز خیلی قشنگی داره که فکر کنم هرکی تو آپارتمانش چند تا گیاه آپارتمانی داشته باشه متوجه میشه! از دیدگاه من، وقتی نزدیک سازه‌های معماری بروتالیستی هستید، حضور قدرتمند بروتالیسم را احساس می‌کنید، اما گیاهان آن نیرو را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کنند.»

مجموعه گیاهان Brutalist در نتیجه همکاری به وجود آمد، زیرا بروم همچنین تصاویر عکاسان دیگر را جمع آوری و به نمایش می گذارد. او از پدرش که او نیز از طرفداران عکاسی است، کمک گرفت تا بیش از 300 تصویر موجود در فید اینستاگرام پروژه را کمرنگ کند و یک گلچین برای کتاب انتخاب کند. او می گوید: «چیزی که به آن افتخار می کنم این است که عکس هایی از 41 کشور مختلف در این کتاب وجود دارد. “هدف من این بود که مجموعه عکس را تا حد امکان بین المللی کنم.”

نورماندی سفلی، فرانسه

سمت چپ: یادبود انقلاب، پارک ملی کوزارا، پریزور، بوسنی و هرزگوین. معمار: دوسان جامونکا. سمت راست: خانه شیشه ای، سائوپائولو، برزیل. معمار: لینا بو بردی. عکاس: Celeste Asfour

پارک پرندگان جورونگ، جورونگ، سنگاپور. معمار: جان یلند و جی تووی. عکاس: جیمز وانگ

Evangelische Friedenskreche (کلیسای صلح)، مونهایم-بامبرگ، آلمان. معمار: والتر ماریا فرودرر

سمت چپ: بخارست، رومانی. سمت راست: Casa Alfre، Cañada de Alfres، مکزیک. معمار: لودویگ گادفری

ستاره های عاج، پاریس، فرانسه. معمار: ژان رنودی. عکاس: pp1 Shutterstock

هتل رها شده Halvodovo Palace، جزیره کرک، کرواسی. معمار: بوریس ماگاش. عکاس: Macik Lezhlovsky

مطالب مفید