خودروهای ارزان قیمتی که هم در بازار جهانی محبوب‌اند و هم برای ایران گزینه‌های مناسبی هستند

در ادامه با ارزان ترین خودروهای بازار جهانی آشنا می‌شوید که با قیمت به‌صرفه و امکانات مناسب می‌توانند برای واردات به ایران هم مطلوب باشند.

رفته‌رفته پیدا کردن خودروهای مقرون به صرفه در بازار خودرو جهان سخت‌تر می‌شود؛ به‌طوری که عملاً خودروهای زیر 20 هزار دلار از بازار غایب شده‌اند. با این حال، خودروسازان مطرح جهانی کماکان خودروهای ارزانی را روانه بازار می‌کنند که با توجه به محدودیت‌های موجود در کشور، می‌توانند گزینه‌های مطلوبی برای بازار ایران هم باشند.

فهرست خودروها:

ارزان ترین و مقرون به صرفه‌ترین خودروهای بازار دنیا

در ادامه لیست ارزان ترین خودروهای بازار را مشاهده می‌کنید که برای واردات به ایران هم مناسب هستند. از قضا برخی از آن‌ها به بازار کشور راه پیدا کرده‌اند، ولی جای خالی برخی دیگر از آن‌ها هم حس می‌شود.

تویوتا کرولا

وقتی صحبت از خودروهای اقتصادی اما بادوام به میان می‌آید، این‌که نامی از کرولا نیاید، جای تعجب دارد. کرولا یکی از پرفروش‌ترین خودروهای جهان است که خودروسواران ایرانی هم با آن کاملاً آشنا هستند. در دور جدید واردات خودرو به کشور، شرکت‌های مختلفی اقدام به عرضه این خودرو کرده‌اند. تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری معین خودرو و تویوتا کرولا ۱.۵ لیتری معین خودرو هم جزو نمونه‌هایی از این سدان تویوتا هستند که بیشتر در اخبار خودرو داخلی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

تیپ پایه کرولا که فقط 23 هزار و 145 دلار قیمت دارد، از یک موتور 4 سیلندر برخوردار است و تیپ‌های هیبرید آن که کماکان معقولانه قیمت‌گذاری شده‌اند، فقط 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کنند.

بیوک انویستا

بیوک انویستا (Envista) تنها مورد در لیست ارزان ترین خودروهای بازار جهانی محسوب می‌شود که یک خودروساز لوکس آن را توسعه داده است. این کراس اوور با طراحی جذاب و پرظرافت، کابین لوکس و پیشرانه‌ای که به اندازه کافی قدرتمند است از خیلی از هم‌رده‌های خود متمایز می‌شود. زیر کاپوت این کراس اوور یک موتور 1.3 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ قرار دارد که می‌تواند 137 اسب بخار قدرت تولید کند و در یک سیکل ترکیبی 7.8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می‌سوزاند.

نیسان کیکس

نیسان با جوک نشان داده است که کراس اوورهای جمع و جور آن در ایران خواهان زیادی دارند. نیسان کیکس هم یکی از همین کراس اوورهای نیسان است؛ نمونه‌ای در کلاس کراس اوور ساب کامپکت با امکانات ایمنی مناسب، قیمت خیلی پایین و سیستم چهار چرخ محرک! نیسان کیکس نامی خودرو هم در جریان نمایشگاه خودرو تهران یا همان اتو اکسپو تهران 1402 به نمایش گذاشته شد.

نیسان سنترا

نیسان سنترا در اصل برادر بزرگ‌تر نیسان ورسا بر شمرده می‌شود و سدان کامپکتی است که بین نمونه‌های مشابه خود نظیر کرولا و سیویک حرف‌هایی برای گفتن دارد. جدیدترین مدل این سدان ژاپنی که از تغییرات جدید در طراحی نمای بیرونی و امکانات و سیستم‌های ایمنی جدید برخوردار شده است، تنها با قیمت 21 هزار و 725 دلار عرضه می‌شود.

هیوندای النترا

النترا شاید به اندازه هوندا سیویک پرطرفدار نباشد یا به اندازه تویوتا کرولا دوام خود را در طول زمان ثابت نکرده باشد، ولی کماکان یکی از سدان‌های کامپکت عالی بازار است. این سدان کره‌ای به‌صورت استاندارد با یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر عرضه می‌شود که توانایی تولید قدرت 147 اسب بخار را دارد و 22 هزار و 775 دلار قیمت‌گذاری شده است. نسخه هیبرید این سدان هم با مصرف 4.3 لیتر در هر 100 کیلومتر، 27 هزار و 400 دلار قیمت دارد.

النترا جزو موارد لیست ارزان ترین خودروهای بازار جهانی است که به بازار ایران هم راه پیدا کرده است. در همان اوایل دور جدید واردات واردات مدل 2023 هیوندای النترا در دستور کار قرار داده شد و مراحل عرضه آن در بازار کشور پیگیری شد.

هیوندای ونیو

هیوندای ونیو از محدود شاسی بلندهای لیست ارزان ترین خودروهای بازار جهانی و یکی از مقرون به صرفه‌ترین کراس اوورهایی است که امروزه می‌توان پیدا کرد. این خودرو به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز است که قابلیت تولید 121 اسب بخار قدرت را دارد و در یک سیکل ترکیبی 7.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند. البته هیوندای برای آن نسخه هیبرید ارائه نمی‌کند.

کیا فورته (سراتو)

کیا فورته یا سراتو یکی دیگر از موارد لیست ارزان ترین خودروهای بازار است که به سرعت پس از آزادسازی واردات خودرو، به‌واسطه کوشا خودرو در بازار عرضه شد. کیا سراتو 1.6 لیتری کوشا خودرو و کیا سراتو جی تی لاین کوشا خودرو دو نسخه از این سدان کره‌ای هستند که راهی بازار ایران شده‌اند.

سراتو هرچند بین سدان‌های اقتصادی هوندا و تویوتا کمتر در بازار جهانی به چشم می‌آید، ولی گزینه‌ای است که نباید از آن گذشت. این خودرو که کوچک‌ترین سدان کیا به حساب می‌آید، فقط 21 هزار و 145 دلار قیمت دارد و دارای ویژگی‌های جالب توجهی مثل مصرف سوخت به‌شدت پایین است؛ مصرف سوخت این خودرو 5.7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر تخمین زده می‌شود.

مزدا 3

مزدا 3 خودرویی خوشنام در ایران است که کماکان به‌خاطر قیمت مناسب و همچنین ویژگی‌هایی نظیر طراحی دیدنی، گزینه مطلوبی برای بازار کشور به شمار می‌رود. خوشبختانه این خودرو هم قرار است در ایران عرضه شود. آفتاب خودرو در تابستان گذشته از واردات چندین خودرو مزدا به ایران خبر داد که مزدا 3 آفتاب خودرو در این بین توجهات بیشتری را به خود جلب کرد. حتی بهمن موتور هم که سابقه مونتاژ نسل‌های قبلی مزدا 3 را دارد، مرداد ماه گذشته مجوز استاندارد مزدا 3 وارداتی خود را دریافت کرد.

سوبارو ایمپرزا

سوبارو ایمپرزا یک هاچ بک باکیفیت ژاپنی برای هاچ بک‌پسندها است که برای تامین قوای محرکه از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر 152 اسب بخاری بهره می‌برد. تیپ RS این هاچ بک هم با اتکا به موتوری حجیم‌تر، 182 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:

مطالب مفید