شکست استقلال در مقابل پرسپولیس در دربی ۱۰۴ به روایت جذابیت و هیجان

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، صد و چهارمین دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال در هفته ششم از بیست و چهارمین دوره رقابت های لیگ برتر از ساعت ۱۹ امروز چهارشنبه (۴ مهر) به میزبانی ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار شد که این دیدار با برد پرسپولیس به پایان رسید.

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی، سامان فلاح، رامین رضاییان، سیلوا، میلاد زکی پور، ابوالفضل جلالی، آرش رضاوند، اندونگ، محمدحسین اسلامی، ماشاریپوف، بلانکو(۴۶ آرمان رمضانی)

ترکیب پرسپولیس:

الکسیس گندوز، محمدحسین کنعانی زادگان، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، میلاد محمدی، مسعود ریگی، سروش رفیعی، وحید امیری، فرشاد احمدزاده(۸۴ سعید مهری)، امید عالیشاه(۷۶ لوکاس ژوائو) و علی علیپور( ۸۴ ایوب العملود)

ورزشگاه غریبه برای دربی پایتخت

دیدار دو تیم در شرایطی با یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت درگذشتگان حادثه معدن طبس آغاز شد که سرخابی های تهرانی برای سومین بار در تاریخ دیدارهای دو تیم، دربی را خارج از تهران برگزار می کردند. پیش از این یک دیدار در سال ۱۳۷۳ در بندرعباس و یک دیدار هم در سال ۱۳۸۱ در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد که هر دو بازی با تساوی به پایان رسیده بود.

اولین برخورد منجر به خونریزی شد!

استقلالی ها که در دقیقه اول موقعیتی را روی دروازه پرسپولیس خلق کردند، روی همین صحنه اولین مصدوم را دادند و در جدالی که بلانکو و محمدی برای تصاحب توپ داشتند، پای مدافع پرسپولیس به صورت مهاجم استقلال خورد که همین برخورد باعث خونریزی صورت بازیکن آبی پوش و توقف چند دقیقه ای بازی شد. بلانکو دقایقی بعد با سر بانداژ شده به بازی ادامه داد.

رفت و برگشت توپ بدون موقعیت

۱۰ دقیقه ابتدایی بازی با رفت و برگشت توپ تا پشت محوطه جریمه دو تیم دنبال شد و هر چند سرعت بازی بالا بود اما بازیکنان دو تیم آنجایی که باید توپ را به سمت دروازه می بردند و خطرساز می شدند، آن را از دست می دادند تا حریف حمله جدیدی را آغاز کند. هر چند در دقیقه نهم جدال سیلوا و علیپور برای توپ پشت محوطه جریمه استقلال با سرنگون شدن دو بازیکن همراه شد و سرخ ها اعتقاد به خطا داشتند اما داور از این صحنه عبور کرد.

فشار پرسپولیس روی دروازه استقلال

برخلاف دقایق ابتدایی بازی، سرعت دربی در ادامه کاهش پیدا کرد و هر چند بازیکنان تلاش می کردند توپ را به سمت دروازه حریف سوق بدهند اما اشتباهات آنها در دادن پاس آخر سرعت بازی را گرفت اما در دقایق میانی نیمه اول پرسپولیس حملاتی را روی دروازه استقلال پی ریزی کرد و روی یک کرنر هم دروازه حریف را تهدید کرد اما مدافعان استقلال توپ را دور کردند. در دقیقه ۲۲ علیپور قصد داشت با ضربه سر دروازه استقلال را باز کند اما فلاح توپ را به کرنر فرستاد.

حسینی سد محکم برابر پرسپولیس

سرخپوشان تهرانی که نبض بازی را در اختیار گرفته بودند در دقیقه ۳۳ تا آستانه باز کردن دروازه استقلال پیش رفتند اما دو بار سیدحسین حسینی مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. در یک مورد شوت احمدزاده را گلر استقلال برگرداند و در مورد دوم هم ضربه سر علیپور را دفع کرد.

جلالی پاسخ حملات پرسپولیس را داد

در حالی که پرسپولیس دقایق طولانی توپ و میدان را در اختیار داشت و حریف را به شدت تحت فشار گذاشته بود، در دقیقه ۳۹ آبی پوشان در یک ضد حمله صاحب موقعیت گلزنی شدند اما ضربه ابوالفضل جلالی به تیر افقی دروازه سرخ ها برخورد کرد و به بیرون رفت تا بهترین موقعیت آبی پوشان بی ثمر بماند.

تساوی در نیمه کم موقعیت

هر چند بازی در نیمه اول با کارهای سرعتی دو تیم آغاز شد و در اکثر دقایق این نیمه ادامه داشت اما دو تیم در خلق موقعیت های حساس کم رمق بودند و دروازه ها به ندرت تهدید شد. با این حال سهم سرخپوشان در خلق موقعیت بیشتر بود. در وقت های اضافه پرسپولیس بازهم صاحب یک موقعیت خوب شد که حسینی مقابل این تیم ایستاد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

تدبیر نکونام برای نیمه دوم

در شروع نیمه دوم جواد نکونام که تیمش نتوانسته بود نمایش قابل قبولی داشته باشد و تحت فشار سرخپوشان بود، آرمان رمضانی را به جای بلانکو به زمین فرستاد تا شاید بتواند با این تغییر شرایط را به سود تیمش برگرداند.

تعادل بعد از حملات استقلال

استقلالی ها که در اکثر دقایق بازی ضعیف تر از رقیب خود بودند در دقایق میانی نیمه دوم تلاش کردند وضعیت را تغییر دهند و چند حمله را روی دروازه پرسپولیس پیگیری کردند اما نتوانستند به موقعیت خطرناکی دست پیدا کنند. در دقایق میانی نیمه دوم دو تیم بیشتر تلاش کردند توپ را بین بازیکنان خود به گردش در بیاورند که همین اتفاق سرعت بازی را گرفت و تا دقیقه ۷۰ بازی با افت عجیبی مواجه شد.

پرتاب اشیا و اقدام عجیب تماشاگران

هواداران استقلال و پرسپولیس که تعدادشان هم در این دیدار در مقایسه با دربی های گذشته بسیار کمتر بود، بارها با پرتاب بطری و اشیا دیگر بازی را از جریان انداختند. در دقیقه ۷۵ زمانی که فرشاد احمدزاده قصد زدن ضربه کرنر را داشت این اتفاق به اوج خودش رسید و برای دقایقی بازی متوقف شد.

مطالب مفید