قطع سهمیه بنزین تاکسی‌های غیرفعال: راهی به سوی عدالت و بهره‌وری بیشتر

ارسال شده توسط: علیرضا قادرمیهنی 04 مهر 1403 ساعت 13:43

براساس اعلام مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران، سهمیه بنزین تاکسی های غیرفعال که برای آن‌ها پیامک ارسال شده، به زودی قطع می‌شود.

یکی از چالش‌های اصلی دولت چهاردهم که کشورمان مدت‌هاست با آن درگیر است، کنترل مصرف سوخت و سهمیه‌بندی بنزین است. سهم قابل توجهی از بنزین کشور هر ماه به تاکسی‌ها داده می‌شود و یکی از مشکلات فعلی سازمان تاکسیرانی تهران، آن دسته از تاکسیران‌هایی است که هیچ گونه فعالیتی ندارند.

قطع سهمیه بنزین تاکسی های غیرفعال به زودی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران خاطرنشان کرده، به زودی و پس از ارسال پیامک سوم مبنی بر فعال شدن گروهی از تاکسیران‌ها، در صورتی که اقدامی از سوی آن‌ها دیده نشود، سهمیه بنزین قطع خواهد شد. هم اکنون نزدیک به 6000 تاکسی غیرفعال در تهران وجود دارد که در حال استفاده از سهیمه سوخت هستند. شادی مالکی گفته است:

1800 دستگاهی که در تهران سوخت گیری نکرده بودند را شناسایی کردیم و علاوه بر اینکه 40 خط تاکسی پرتقاضا مشخص شده‌اند، 30 تا 40 درصد تاکسی‌های گردشی را به این خطوط انتقال داده‌ایم.

در شرایط فعلی که با بحران تأمین بنزین مواجه هستیم، قطع سهمیه سوخت تاکسی‌های غیرفعال می‌تواند کمکی هرچند کوچک به آن دسته تاکسیران‌هایی باشد که به طور پیوسته در حال فعالیت هستند. دولت همچنان بر سر مسئله افزایش قیمت بنزین بحث و جنجال دارد و به نظر می‌رسد به زودی اتفاقاتی برای ساماندهی اوضاع رخ خواهد داد.

در گجت نیوز بخوانید: خودروهای ایرانی تا ۳ برابر استاندارد جهانی سوخت مصرف می‌کنند؛ دولت در باتلاق واردات بنزین اعلام عددی ترسناک برای قیمت تمام شده بنزین در ایران نماینده مجلس از زمان و میزان افزایش قیمت بنزین پرده برداشت برای جبران ناترازی، بنزین با اکتان پایین تولید می‌شود

مطالب مفید