چری با رونمایی از آریزو 8 اولترا بلک، سدان فونیکس تازه‌نفس را معرفی کرد!

ارسال شده توسط: علیرضا قادرمیهنی 04 مهر 1403 ساعت 09:17

شرکت خودروسازی چری به تازگی از فیس لیفت سدان فونیکس با نام آریزو 8 اولترا بلک در بازار روسیه رونمایی کرده است. مشخصات این سدان جدید چیست؟

یکی از شرکت‌های خودروسازی پویا و فعال چینی که محصولات زیادی در بازار خودرو کشورمان دارد، چری است. از پایگاه‌های مهم این کمپانی می‌توان به روسیه اشاره کرد که به تازگی میزبان نسخه جدید سدان جذاب آریزو 8 تحت عنوان اولترا بلک شده است. این ماشین خوش نقش و نگار با طراحی خارجی فوق العاده و رنگ مشکی ماتی که دارد، از سایر انواع آریزو 8 متمایز خواهد شد.

مدتی پیش رسانه‌های خودرو چینی اعلام کردند که به زودی، نسخه اولترا یکی از سدان‌های چری به خط تولید شرکت روسی اضافه می‌شود. در آن زمان اطلاعات و جزئیات درخوری از این خودرو نداشتیم، اما هم اکنون جزئیات رسمی Arrizo 8 Ultra Black برای علاقه‌مندان به این سدان منتشر شده که در ادامه با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

معرفی آریزو 8 اولترا بلک برای بازار ایران

سال گذشته، چری آریزو 8 برای اولین مرتبه وارد کشور روسیه شد و مشتریان از آن استقبال کردند. این سدان شیک و لوکس با طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب 4757 میلی متر، 1832 میلی متر و 1469 میلی متر روانه بازار شد و فاصله محوری‌اش 2770 میلی متر بود که فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌داد.

آریزو 8 در ابتدا در سه مدل آلتیمیت، پرستیژ و آلتیمیت SE به فروش رسید که همه آن‌ها مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری با حداکثر توان 186 اسب بخاری بودند و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک DCT به چرخ‌ها انتقال می‌دادند.

چری سال 2024 را با تغییرات طوفانی و انقلابی برای آریزو 8 آغاز کرد و امروز شاهد اوج این دگرگونی‌ها هستیم. در ابتدای سال مدل‌های ارزان قیمت این سدان که در ایران تحت برند فونیکس به فروش می‌رسند، با امکانات محدود عرضه شدند. قسمت بد ماجرا اینکه پیشرانه 1.6 لیتری جای خود را یک موتور ضعیف‌تر با حداکثر توان 150 اسبی داده بود که همچنان از جعبه دنده 7 سرعته اتومات بهره می‌گرفت.

آریزو 8 با قوای محرکه فوق، می‌توانست در عرض 9.8 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین مصرف سوخت این نسخه در هر صد کیلومتر پیمایش به طور ترکیبی 7.5 لیتر اعلام شده که 1.3 لیتر در مقایسه با نسل قبلی بیشتر است. حداکثر سرعت هم به 190 کیلومتر در ساعت رسیده است.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به بهترین کراس اوورهای چینی بازار ایران و جهان در سال ۲۰۲۴

ما ایرانی‌ها چری آریزو 8 را با نام فونیکس آریزو 8 و با یک پیشرانه 2 لیتری توربوشار می‌شناسیم که می‌تواند در شرایط ایده آل، 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این خودرو از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود تا این سدان جذاب بتواند در عرض 7 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر دست یابد.

اطلاعیه‌های رسمی چری، نشان می‌دهد که نسخه اولترا بلک در نمایندگی‌های رسمی این شرکت موجود شده و قابل خریداری است. مدل جدید این سدان در حال حاضر با سه نسخه پرایم، اکتیو و اولترا بلک روانه بازارها شده که قیمت آخرین مدل به 3 میلیون و 250 هزار روبل می‌رسد.

همچنین دو نسخه ارزان‌تر یعنی پرایم و اکتیو به ترتیب 3 میلیون و 50 هزار روبل و 2 میلیون و 850 هزار روبل قیمت گذاری شده‌اند. چری برای فروش این خودرو تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته که ممکن است تا سقف 500 هزار روبل برسد.

تفاوت سه نسخه پرایم، اکتیو و اولترا بلک

تفاوت نسخه اولترا بلک در مقایسه با آریزو 8 پرایم در رنگ مشکی مات قطعات تزئینی مثل چرخ‌ها است. علاوه بر این مدل گران‌تر این سدان چینی از امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری برخوردار شده است.

در نسخه اولترا بلک می‌توان به آپشن‌هایی مثل سقف پانوراما با سانروف، نورپردازی محیطی، حسگرهای پارک جلو، سیستم اتوماتیک تعویض نور بالا و پایین، پشتی‌های گردنی هواپیمایی برای صندلی‌های ردیف دوم، آینه دید عقب الکتروکرومیک و تنظیم برقی حمایت کمری صندلی راننده اشاره کرد.

آریزو 8 اولترا بلک مجهز به 10 کیسه هوا و سیستم صوتی با 12 بلندگو شده و از سیستم تهویه مطبوع با قابلیت یونیزه‌سازی و خوشبوکنندگی هوا بهره می‌برد. علاوه بر موارد فوق می‌توان به قابلیت‌ها و تجهیزات ایمنی زیر اشاره کرد:

کروز کنترل تطبیقیسیستم هشدار برخورد جلوترمز اضطراری خودکارکنترل نقاط کورسیستم کمکی تغییر خطهشدار خروج از خطکمک به حفظ خطسیستم کمکی در ترافیکهشدار باز شدن دربسیستم هشدار برخورد از عقبسیستم جلوگیری از برخورد در تقاطع عقب در گجت نیوز بخوانید: هونگچی E-QM5 برقی در ایران مشتری ندارد؛ بهمن موتور مجبور به فروش اقساطی شد واکنش عجیب خودروسازان داخلی به کاهش قیمت خودرو در بازار ایران به دنبال رکود شدید در بازار خودرو، قیمت بازار ۳ محصول مدیران خودرو از کارخانه کمتر شد خودروهای ایرانی تا ۳ برابر استاندارد جهانی سوخت مصرف می‌کنند؛ دولت در باتلاق واردات بنزین

مطالب مفید