روش‌های خلاقانه و جذاب برای استفاده از شیره انگور سفت شده

شیره انگور یکی از مواد غذایی غنی؛ مقوی و ضد نفخ است که از انگور سیاه و سفید به دست می‌آید. بسیاری از افراد ترکیب شیره انگور را با ارده به عنوان وعده صبحانه میل می‌کنند. اما گاهی اوقات به دلیل نگهداری آن در شرایط نامناسب، شیره انگور سفت می‌شود. در این مقاله از مجله اکالا به راهکارهای آن می‌پردازیم.

شیره انگور سفت شده، دلیلی بر خرابی آن نیست، بلکه فقط از نظر ظاهری تغییر شکل داده است و ممکن است مصرف آن را کمی سخت‌تر کند. برای از بین بردن سفتی شیره انگور دو روش وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

بیشتر بخوانید: اگر شیره انگور شکرک زد چه کنیم

روش اول: شیره انگور را بن ماری کنید

در این روش بایستی یک قابلمه آب را روی گاز قرار دهید و اجازه دهید تا آب آن به نقطه جوش برسد. بعد از اینکه آب جوشید شیره انگور سفت شده را در یک ظرف استیل یا شیشه‌ای بریزید و آن را روی قابلمه قرار دهید. هرچند دقیقه یکبار شیره را هم بزنید تا زمانی که به غلظت دلخواهتان برسد.

در این روش بخار آب به صورت غیر مستقیم باعث شل شدن شیره انگور می‌شود. پس از اینکه شیره شل شد، آن را از روی قابلمه بردارید و به ظرف مورد نظر انتقال دهید.

روش دوم: آب جوش اضافه کنید

روش دومی که می‌توانید با آن سفتی شیره انگور را از بین ببرید، اضافه کردن آب جوش است. برای این کار در یک قابلمه شیره انگور را بریزید و کمی آب جوش به آن اضافه کنید. سپس روی حرارت خیلی کم مدام آن را هم بزنید تا آب و شیره با هم مخلوط شود. دقت کنید که شیره نباید روی حرارت حباب بزند و به محض اینکه حبابی ایجاد شد آن را از روی حرارت بردارید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سرکه شیره؛ خوشمزه و پرکاربرد

نکات کلیدی برای از بین بردن سفتی شیره انگور:

دقت کنید که در روش بن ماری، شیره نباید بیشتر از یک ساعت روی حرارت بماند.در روش دوم، احتمال سیاهی و تلخ شدن شیره وجود دارد، بنابراین سعی کنید این روش را با دقت انجام دهید.شیره انگور با کیفیت شیرین و تیره رنگ است.حتما شیره انگور را در محیط خشک و خنک نگهداری کنید.

 

در این مقاله از مجله اکالا، راهکارهای مقابله با سفت شدن شیره انگور را معرفی کردیم. شما می‌توانید با کمک گرفتن از یکی از دو روش، شیره را به حالت عادی برگردانید. دقت داشته باشید که اگر شیره انگور را در ظرف و محیط مناسب نگهداری کنید، با این مشکلات مواجه نخواهید شد.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید