تجربه‌ای متفاوت: ویویا فری سروش، خاص‌ترین کراس‌اوور برقی ایران

وویا فری – Voyah Free خاص‌ترین خودرو کراس اور برقی در ایران به حساب می‌آید و ساخت شرکت دانگ فنگ چین است و می‌تواند علاوه بر تنظیم ارتفاع سیستم تعلیق خود، ارتفاع داشبورد را هم کم و زیاد کند! در ادامه با مشخصات فنی و قیمت احتمالی خودرو وویا سروش موتور همراه شما هستیم.

شرکت سروش موتور که در گذشته با خودروهای سنگین و نیمه سنگین خود شناخته می‌شد، اکنون قصد دارد تا به یکی از بازیگران اصلی در صحنه‌ی خودروهای سواری هم تبدیل شود. آن‌ها گام اول را با دو محصول جذاب یعنی رنو سامسونگ XM3 و رنو سامسونگ QM6 برداشتند و اکنون قصد دارند تا یکی از خاص‌ترین کراس اورهای EREV را وارد کنند. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت احتمالی وویا فری همراه می‌شویم و امکانات جذاب آن را می‌خوانیم.

فهرست عناوین:

مشخصات فنی وویا فری

خودرو وویا Free سروش موتور یک کراس اور EREV و برقی به حساب می‌آید که میزبان یک موتور بنزینی و دو موتور برقی است اما موتور برقی، صرفا وظیفه شارژ کردن باتری‌ها را دارد. در این خودرو با یک موتور بنزینی 1.5 لیتری و دو موتور برقی طرف هستیم که توان 360 کیلو وات معادل 483 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور را با گیربکس اتوماتیک در اختیار راننده قرار می‌دهند.

 

شتاب صفر تا صد وویا فری کمتر از 5 ثانیه است و حداکثر سرعت آن هم به 200 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. نیروی موتورهای برقی کراس اور Voyah Free از طریق باتری های لیتیوم یون 43 کیلو وات ساعتی تامین می‌شود که با هر بار شارژ در حالت رانندگی تمام برقی و رانندگی ترکیبی، به ترتیب 405 و 1160 کیلومتر دوام می‌آورند و در کمتر از 30 دقیقه دوباره شارژ می‌شوند.

آپشن و امکانات وویا فری

در ادامه سعی می‌کنیم تا لیست کامل تجهیزات ایمنی، امکانات رفاهی و آپشن های خودرو برقی وویا سروش موتور را در اختیار شما قرار دهیم:

سیستم تعلیق دو جناقی مستقل در محور جلوسیستم تعلیق مولتی لینک مستقل در محور عقبسیستم تعلیق بادی در محورهای جلو و عقبفرمان برقیسیستم ترمز تمام دیسک با دیسک‌های خنک شوندهسیستم کمکی حرکت در سربالایی و سرپایینیاتوهلدسیستم ترمزهای احیا شوندهسیستم کنترل کشش و کنترل پایداریترمز ضد قفل و ترمز کمکی6 کیسه هوا شامل ردیف جلو، جانبی و پرده‌ایدوربین ثبت وقایعدوربین ثبت داخل کابینرادار موج میلی متریدوربین 360 درجهرادار اولترا سونیککروز کنترل تطبیقیرادار حرکت بین خطوطترمز اضطراریدستیار پارک خودکار دوبل و عمودیدستیار حرکت در ترافیکرادار هشدار برخورد از جلو و عقبرادار هشدار خروج از خطسیستم هشدار باز کردن دربدوربین 360 درجهدستگیره‌های درب مخفی شوندهورود بدون کلیداستارت کی لسسانروف پاناروماسنسور بارانمولتی مدیا با اندروید اتو و اپل کار پلیتنظیم برقی صندلی راننده و شاگرد در 12 جهتمموری صندلیگرمکن و سردکن صندلی راننده و شاگردماساژور صندلی راننده و شاگردکول باکسسیستم صوتی Hi-Fi با 10 اسپیکرسیستم نورپردازی داینامیکشارژر وایرلس موبایلخروجی برق 12 ولتآینه الکتروکرومیکانواع پورت‌های خروجی USBدرب صندوق برقی با کیک سنسورقابلیت تبدیل شدن به پاوربانک با توان خروجی 3.6 کیلو واتمولتی مدیا، کلاستر دیجیتال و نمایشگر دیجیتال شاگرد با ابعاد 12.3 اینچ

کاتالوگ رسمی وویا فری

در تصویر بالا هم می‌توانید کاتالوگ رسمی وویا فری را تماشا کنید.

طراحی ظاهری و ابعاد

اندازه و ابعاد وویا فری به 4905 میلی متر طول، 1950 میلی متر عرض و 1640 میلی متر ارتفاع می‌رسد و فاصله محوری آن هم 2960 میلی متر و وزن خالص هم 2280 لیتر است. از نظر قد و اندازه، این خودرو یک کراس اور تقریبا بزرگ به حساب می‌آید و فضای صندوق 560 لیتری آن هم این موضوع را تایید می‌کند. طراحی اسلیک در کنار جلو پنجره‌ی متفاوت و چراغ خطرهای خاص، چهره و ظاهر آن را به شدت منحصر به فرد کرده است و امضای دانگ فنگ را نشان می‌دهد.

طراحی داخلی و کابین

اتاق و کابین وویا فری میزبان صندلی‌های برقی ردیف جلو با مموری، گرمکن، سردکن و ماساژور است و سقف پاناروما در کنار سیستم نورپردازی داخلی، همه چیز را درجه یک می‌کند. روی داشبورد وویا فری هم می‌توانید سه نمایشگر مجزا را پیدا کنید که چنین چیزی را قبلا در اکستریم VX هم دیده بودیم. همچنین ارتفاع داشبورد این خودرو روی حالت‌های رانندگی اکو و اسپرت، تغییر می‌کند تا حس و حال جذاب‌تری را به راننده دهد.

قیمت وویا فری

قیمت خودرو برقی Voyah Free در کشور چین، نزدیک به 35 هزار دلار است و در بازارهای جهانی، این عدد تا 50 هزار دلار هم بالا می‌رود. پس قیمت باید انتظار عددی بالاتر از 4 میلیارد تومان را برای قیمت وویا فری داشته باشیم.

گالری عکس

مطالب مفید