چگونه از سرکه سیب برای داشتن موهایی سالم و درخشان استفاده کنیم؟ ۶ ماسک موی جادویی

سرکه سیب جز یکی از محبوب‌ترین انواع سرکه است. این سرکه خواص درمانی زیادی دارد و شما با ترکیب آن با سایر مواد طبیعی، می‌توانید ماسک‌هایی متنوعی برای رفع مشکلات موهایتان تهیه کنید. در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه چند ماسک مو کاربردی با سرکه سیب و نحوه استفاده از آن‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

۳ روش استفاده از سرکه سیب برای مو

توجه داشته باشید به دلیل خاصیت اسیدی سرکه بهتر است برای استفاده از سرکه سیب روی موهایتان، سرکه سیب را با آب رقیق کنید تا از تحریک پوست سر جلوگیری شود. برای گرفتن نتیجه بهتر از سرکه سیب ارگانیک استفاده کنید؛ زیرا این سرکه حاوی مواد افزودنی شیمیایی نیست و برای موهایتان مفیدتر است.

اگر برای اولین بار است که از سرکه سیب برای پوست سر استفاده می‌کنید بهتر است تست حساسیت بگیرید برای این کار مقداری از محلول سرکه سیب را روی پوست مچ دست خود بمالید و ۲۴ ساعت صبر کنید و در صورت نداشتن هیچ گونه عارضه یا آلرژی پوستی از آن استفاده کنید.

۱- تهیه ماسک مو با سرکه سیب

شما از ترکیب سرکه سیب با برخی مواد خوراکی مغذی و مفید می‌توانید انواع ماسک‌های مو با کاربردهای مختلف را تهیه کنید. برای استفاده از ماسک موهای خانگی‌تان کافی است پس از ترکیب و ساخت ماسک مو آن را کف سر و روی ساقه‌های مو بزنید . ۱۵-۳۰ دقیقه ای زمان دهید تا ماسک روی موهایتان بماند سپس موهایتان را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید.

۲- آبکشی نهایی با سرکه سیب

یکی دیگر از ساده ترین روش های استفاده از سرکه سیب برای مو این است که پس از شست و شوی سر ۱ پیمانه سرکه سیب را با ۲ پیمانه آب ولرم ترکیب کنید.

ترکیب فوق را روی ساقه‌های مو و کف سر خود زنید و به‌آرامی با دست ماساژ دهید. ۲-۳ دقیقه زمان دهید تا ترکیب روی موهایتان بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۳- اسپری کردن سرکه سیب به مو

اسپری کردن سرکه سیب به موها روشی ساده برای استفاده از این ماده جادویی است. برای استفاده از این روش به آب پاش نیاز دارید و باید ۱/۳ آب پاش را سرکه سیب بریزید و ۲/۳ دیگر را آب. مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و هر زمان که موهایتان نیاز به رطوبت یا درخشندگی داشت، روی موهایتان اسپری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماسک مو خانگی با فلفل قرمز برای رشد بهتر مو

۶ ماسک مو مفید با سرکه سیب برای مو

برای تهیه ماسک‌های موی خانگی متنوع کافی است نوع موهایتان و نیاز آن‌ها را شناسایی کنید با کمی خلاقیت و استفاده از محصولات ارگانیک و مواد طبیعی ماسک موهای مختلف تهیه کنید.

برای مشاهده نتایج بهتر و در صورت نداشتن آلرژی یا حساسیت پوستی به ماسک‌ها، هفته‌ای یک یا دو بار از آن‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از عادت کردن موها به یک ماسک خاص، به طور مرتب ماسک‌های خود را تغییر دهید.

۱- ماسک سرکه سیب + ژل آلوئه ورا + خیار

ژل آلوئه ورا آب‌رسان قوی است. اگر پوست سرتان چرب است، التهاب و خارش دارید خیار موجود در این ماسک به تسکین پوست سر شما کمک می‌کند و موجب کاهش التهاب پوست سر می‌شود. از طرفی سرکه سیب با تنظیم pH پوست سر، چربی اضافی پوست و سلول‌های مرده را از بین می‌برد و کمک می‌کند محیطی سالم برای رشد مو فراهم شود.

۲- ماسک سرکه سیب + آووکادو + ماست

آووکادو سرشار از ویتامین‌ها و اسیدهای چرب است که به ترمیم موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند. اگر موهایتان خشک شده می‌توانید از این ماسک کمک بگیرید. ماست نیز به نرمی و لطافت موهای شما کمک می‌کند و خشکی مو را تا حد مطلوبی از بین می‌برد. سرکه سیب با بستن کوتیکول مو، موها را نرم‌تر و براق‌تر می‌کند.

۳- ماسک سرکه سیب + روغن زیتون + عسل

عسل به عنوان یک نرم‌کننده طبیعی است، از طرفی روغن زیتون نیز موجب نرم و لطیف شدن موهایتان می‌شود. این ترکیب موهای شما را لطیف، نرم و تغذیه می‌کند. اگر موخوره دارید این ماسک مو به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را کاهش دهید و موهایتان سالم‌تر از قبل شود.

بیشتر بخوانید: ترفند رنگ کردن مو با قهوه و حنا

۴- ماسک سرکه سیب + عسل + دارچین

اگر پوست سرتان خشک می‌شود می‌توانید از این ماسک استفاده کنید. زیرا دارچین موجود در آن گردش خون در پوست سر افزایش می‌دهد و به رشد مو کمک می‌کند. از طرفی عسل نیز به سلامت و تقویت موها کمک می‌کند.

۵- ماسک مو سرکه سیب + تخم مرغ + آب لیمو

این ترکیب موهای شما را تمیز و سبک می‌کند و اگر موهای چربی دارید این ماسک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است. آب لیمو موجود در این ماسک به تنظیم چربی پوست سر شما کمک می‌کند از طرفی تخم مرغ پروتئین مورد نیاز موها را تأمین می‌کند و موجب نرم و لطیف شدن موهایتان می‌شود.

۶- ماسک سرکه سیب + روغن نارگیل + پیاز

اگر خارش پوست سر یا شوره و پوسته‌پوسته شدن مشکل موهای شما است این ماسک برایتان مفید است. پیاز با تحریک گردش خون، رشد مو را افزایش می‌دهد و برای تقویت رشد مو مفید است.

از طرفی روغن نارگیل به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند و موجب کاهش ریزش مو می‌شود. سرکه سیب نیز با خواص ضد قارچی که دارد به کاهش شوره سر و خارش پوست سر کمک می‌کند.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله از مجله سبک زندگی برایتان مفید واقع شده باشد. به خاطر داشته باشید که سرکه سیب ممکن است رنگ موهای رنگ شده را کمی تغییر دهد؛ بنابراین قبل از استفاده روی تمام موها، آن را روی یک قسمت کوچک از موهای خود تست کنید.

اگر بوی سرکه برایتان ناخوشایند است می‌توانید چند قطره اسانس به سرکه اضافه و بعد از آن استفاده کنید. این مقاله صرفاً جهت اطلاع رسانی شما عزیزان است و اگر مشکل پوست سر جدی دارید، قبل از استفاده از سرکه سیب با پزشک مشورت کنید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید