3 ترفند آسان برای افزایش طول عمر یخچال به 10 برابر!

یخچال، یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است که نقش موثر و پررنگی در زندگی روزمره ما دارد. با رعایت چند نکته‌ی ساده می‌توانید عمر مفید یخچال خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید. در این بخش از مجله اکالا با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه با انجام ۳ کار ساده، عمر یخچالتان را ۱۰ برابر کنید.

۳ کار ساده که عمر یخچال را افزایش می‌دهد!

نگهداری صحیح از یخچال می‌تواند عمر مفید یخچال را افزایش دهد، در ادامه به سه نکته طلایی اشاره خواهیم کرد که عمر یخچال را ۱۰ برابر می‌کند.

۱- استفاده از وازلین برای نوار دور یخچال

یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش عمر یخچال، خشک شدن و ترک خوردن نوار دور درب یخچال است. این نوار نقش بسیار مهمی در ایجاد یک عایق کامل و جلوگیری از هدر رفتن سرما دارد.

برای افزایش طول عمر این نوار و جلوگیری از نفوذ هوا به داخل یخچال، بهتر است هر ۶ ماه یکبار، نوار دور درب یخچال را به طور کامل با وازلین چرب کنید. وازلین علاوه بر ایجاد یک لایه محافظ به نرم شدن نوار و افزایش انعطاف‌پذیری آن نیز کمک می‌کند.

۲- تنظیم دمای یخچال

تنظیم دمای صحیح یخچال و فریزر یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش طول عمر این دستگاه است. دمای ایده‌آل برای قسمت یخچال حدود ۳ درجه سانتی‌گراد و برای قسمت فریزر حدود -۱۹ درجه سانتی‌گراد است.

تنظیم دمای مناسب نه تنها باعث می‌شود مواد غذایی شما به مدت طولانی‌تری تازه بمانند، بلکه از فشار بیش از حد به کمپرسور یخچال جلوگیری می‌کند و در نتیجه عمر مفید آن را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اصول چیدمان و نظم‌دهی یخچال و فریزر

۳- تمیز کردن قسمت کندانسور

کندانسور، بخشی از یخچال بوده که وظیفه دفع گرمای تولید شده توسط کمپرسور را بر عهده دارد. با گذشت زمان، گرد و غبار و آلودگی روی کندانسور جمع می‌شود و باعث کاهش کارایی آن می‌شود.

برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است هر ۶ ماه یکبار، کندانسور یخچال را با جاروبرقی به طور کامل تمیز کنید. تمیز کردن کندانسور باعث می‌شود یخچال بهتر خنک شود و در نتیجه مصرف انرژی آن نیز کاهش یابد.

در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا به معرفی ۳ روش ساده برای افزایش عمر یخچال پرداختیم. با رعایت این نکات ساده و عین حال مهم، می‌توانید طول عمر یخچال خود را ۱۰ برابر کنید و هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن را کاهش دهید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

مطالب مفید