دستور تهیه خیارشور سوخاری؛ ترد و لذیذ مثل یک آشپز حرفه‌ای!

خیارشور سوخاری شاید در وهله اول خوراکی عجیبی به نظر برسد ولی کافی است تا یک بار آن را امتحان کنید تا از طرفداران پروپاقرص این خیارشور شوید. در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه خیارشور سوخاری خوشمزه را آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خیارشور سوخاری

برای تهیه خیارشور سوخاری به مواد زیر نیاز دارید:

خیارشور نیم کیلوآرد سفیدیک فنجانپاپریکا½ قاشق چای‌خورینمک½ قاشق چای‌خوریفلفل سیاه½ قاشق چای‌خوریتخم مرغیک عددشیر¾ فنجانپودر سوخاری یا پانکو۲ فنجانادویه فرانسوییک قاشق غذاخوری

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

 طرز تهیه خیارشور سوخاری

برای تهیه خیارشور سوخاری طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: خیارشورها را برش دهید

برای درست کردن خیارشور سوخاری حتما باید خیارشورهای بزرگ را انتخاب کنید. هر کدام از خیارشورها را به صورت افقی برش دهید، سپس هر تکه رو به دو قسمت تقسیم کنید.

می‌توانید خیارشورها را به صورت حلقه حلقه هم برش دهید.

بیشتر بخوانید: بقچه گوشت و گردو؛ فینگر فود جذاب برای دورهمی‌ها

مرحله دوم: خیارشورها را خشک کنید

تمام خیارشورهای برش داده شده را روی یک دستمال حوله‌ای تمیز قرار دهید. یک دستمال حوله‌ای دیگر روی آنها بگذارید و با دست کمی ماساژ دهید تا خیارشورها خشک شوند. هرچه خیارشورها خشک‌تر باشند، در نهایت تردتر می‌شوند.

مرحله سوم: مخلوط آردی را آماده کنید

در یک کاسه، آرد سفید، پودر پاپریکا، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید. سپس یک عدد تخم مرغ را همراه شیر به آن اضافه کنید و تا زمانی که مخلوط یکدست شود، هم بزنید.

مرحله چهارم: پودر سوخاری را آماده کنید

پودر سوخاری یا پانکو را در یک کاسه جداگانه بریزید و ادویه فرانسوی را به آن اضافه کنید و با دست هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

اگر ادویه فرانسوی در دسترس ندارید می‌توانید از ترکیب مرزه، رازیانه، آویشن و اسطخدوس استفاده کنید.

مرحله پنجم: خیارشورها را به مواد آغشته کنید

در این مرحله هر کدام از خیارشورها را ابتدا در مایه خیس فرو کنید تا کاملا به مواد آغشته شود، سپس در پودر سوخاری یا پانکو بغلتانید. تمام خیارشورها را به همین روش با پودر سوخاری بپوشانید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۳ فینگر فود ساده با کدو سبز

مرحله ششم: خیارشورها را در سرخ‌کن بگذارید

بعد از اینکه تمام خیارشورها به هر دو مواد آغشته شد،در سینی هواپز روغن اسپری کنید و خیارشورها را در یک لایه کف آن بچینید. روی خیارشورها را روغن اسپری کنید و هواپز را در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت برای ۱۰ دقیقه تنظیم کنید.

بعد از گذشت ۵ دقیقه هواپز را باز کنید و خیارشورها را بچرخانید تا همه جای آن یکدست سرخ شود.

 

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه خیارشور سوخاری را آموزش دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این خیارشور سوخاری را همراه سس رنچ امتحان کنید و از تردی و خوشمزگی آن لذت ببرید. 

 

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید