سامسونگ گلکسی S24 FE با ارتقاء‌های جزئی نسبت به مدل قبلی وارد بازار شد!

ارسال شده توسط: امیرحسین کریم نژاد 05 مهر 1403 ساعت 20:14

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره سامسونگ از گلکسی S24 FE رونمایی کرد. در مشخصات گوشی Galaxy S24 FE تغییرات زیادی نسبت به نسل گذشته دیده نمی‌شود؛ اما همچنان ممکن است کاربران را به‌وجد بیاورد.

گوشی گلکسی S23 FE توانست فروش بسیار خوبی را در بازارهای مختلف تجربه کند. به همین‌خاطر بسیاری از کاربران منتظر بودند تا سامسونگ با گلکسی S24 FE طوفانی در اخبار تکنولوژی به‌پا کند. هرچند که عضو جدید خانواده FE با تغییرات خیلی زیادی همراه نشده است. در واقع سامسونگ ترجیح داده همان فرمول موفق خود را ادامه دهد.

مشخصات و ویژگی‌های گوشی پرطرفدار گلکسی S24 FE سامسونگ

اول از همه بگوییم که گلکسی S24 FE در بازارهای گوناگون با چیپست‌های مختلف عرضه نخواهد شد. بدین‌ترتیب همه کاربران از چیپست اگزینوس 2400e بهره خواهند برد. سامسونگ جزئیات زیادی را در رابطه با این تراشه منتشر نکرده است؛ اما گفته می‌شود که هسته اصلی کورتکس X-4 با سرعت کلاک کمتری فعالیت خواهد کرد. چنین چیزی قطعا روی قدرت پردازشی دستگاه تاثیر خواهد داشت؛ اما ظاهرا شرکت کره‌ای بیشتر روی پایداری گوشی تمرکز کرده است.

همچنین شاهد ۱.۱ برابر شدن محفظه بخار گوشی هستیم تا پردازنده خیلی دچار افت عملکرد نشود. از آنجایی که تراشه‌ای به‌نام اگزینوس ۲۳۰۰ وجود نداشت، سامسونگ سال گذشته از تراشه‌های اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 برای گلکسی S23 FE استفاده کرد. در حالیکه هر دو پردازنده به سال ۲۰۲۲ تعلق داشتند. بدین‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که شاهد اختلاف عملکرد قابل‌توجهی بین دو گوشی باشیم.

سامسونگ گلکسی S24 FE را به تنها ۸ گیگ رم مجهز کرده است. از آنجایی که گلکسی S24 نیز از همین میزان رم بهره می‌برد، تصمیم سامسونگ چندان عجیب نیست. کاربران نیز می‌توانند برای حافظه دستگاه از میان گزینه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی یکی را انتخاب کنند. سامسونگ وعده داده است که میزان رم گوشی روی اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی تاثیر نخواهد گذاشت.

گوشی سامسونگ از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره می‌برد که یعنی نسبت به نسل گذشته ۰.۳ اینچ بزرگتر شده است. بدین‌ترتیب مدل FE از نظر ابعاد نمایشگر با گلکسی S24 پلاس برابری می‌کند. هرچند در این مدل به‌جای نمایشگری با کیفیت +QHD و فناوری LTPO شاهد یک پنل اولد +FHD هستیم. گوشی جدید کره‌ای‌ها از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و به قابلیت Vision Booster برای استفاده در روزهای آفتابی مجهز شده است.

سامسونگ امسال تصمیم گرفته است موتور تصویربرداری ProVisual را از گوشی‌های پرچمدار خود به سری FE اضافه کند. به همین‌خاطر گلکسی S24 FE می‌تواند در نور کم تصاویر بسیار خوبی را ثبت کند و اشیاء را به‌خوبی تشخیص دهد. همچنین این موتور امکان زوم دو برابری با کیفیت اپتیکال را نیز در نور کم فراهم می‌کند.

در بدنه پشتی گلکسی اس 24 اف ای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دیده می‌شود. در کنار دوربین اصلی یک ماژول تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با امکان زوم اپتیکال ۳ برابری و یک دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه قرار دارد. در واقع سامسونگ به ترکیب دوربین‌های این گوشی دست نزده است؛ اما انتظار داریم که موتور ProVisual در نتیجه نهایی تغییر ایجاد کند.

بسیاری از خریداران گلکسی S23 FE از عمر باتری این گوشی رضایت نداشتند. ظاهرا این انتقادات به گوش سامسونگ رسیده است. چراکه شاهد استفاده از یک باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در Galaxy S24 FE هستیم. هرچند که متاسفانه هنوز سرعت شارژ سیمی روی ۲۵ وات و شارژ بی‌سیم روی ۱۵ وات باقیمانده است. سامسونگ ادعا می‌کند که کاربران می‌توانند با شارژر ۲۵ وات در ۳۰ دقیقه نیمی از ظرفیت باتری را پر کنند. مدت‌زمانی که چندان جذاب به‌نظر نمی‌رسد.

ابعاد گوشی گلکسی S24 FE سامسونگ ۱۶۲ در ۷۷.۳ در ۸ میلی‌متر اعلام شده است. بدین‌ترتیب باید گفت که نسبت به نسل گذشته ۴ میلی‌متر بلندتر، کمتر از یک میلی‌متر عریض‌تر و سرسوزنی باریک‌تر شده است. وزن دستگاه نیز به ۲۱۳ گرم می‌رسد که یعنی نسبت به گلکسی S23 FE حدود ۴ گرم سنگین‌تر خواهد بود. جالب اینجاست که گلکسی S24 پلاس با وجود داشتن باتری بزرگتر هم باریک‌تر است و هم ۱۷ گرم وزن کمتری دارد.

هرچند نباید فراموش کرد که گلکسی اس 24 پلاس در کلاس گوشی‌های پرچمدار قرار می‌گیرد و گران‌تر است. از دیگر مشخصات گلکسی S24 FE می‌توان به پشتیبانی از شبکه 5G، وای‌فای 6E و بلوتوث 5.3 اشاره کرد. همانند اکثر گوشی های سامسونگ این مدل نیز توانسته تاییدیه IP68 را برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد‌و‌غبار کسب کند.

در بخش نرم‌افزاری شاهد حضور اندروید 14 و نسخه 6.1 رابط کاربری وای یو آی هستیم. نکته جذاب ماجرا اینجاست که سامسونگ وعده داده تا ۷ سال آپدیت‌های اصلی اندروید و بروزرسانی‌های امنیتی را برای این گوشی منتشر کند.

از آنجایی که این روزها هوش مصنوعی حضور پررنگی در میان گوشی های هوشمند دارد، سامسونگ نیز گلکسی S24 FE را به Galaxy AI مجهز کرده است. قابلیت Circle to Search می‌تواند ابزاری جذاب برای جستجو موارد مختلف در گوگل باشد. کافی است دکمه خانه را کمی فشار داده و سپس روی بخش مورد نظر یک دایره بکشید.

دیگر قابلیت هوش مصنوعی گلکسی اس 24 اف ای ترجمه زنده است که در تماس‌ها و سایر برنامه‌ها قابل دسترس خواهد بود. قابلیت Composer نیز می‌تواند پس از دریافت چند کلمه کلیدی ایمیل یا پست مورد نظر شما را برای شبکه های اجتماعی آماده کند. همچنین گلکسی S24 FE می‌تواند با کمک هوش مصنوعی صدای ضبط‌شده را خلاصه کرده و به یادداشت تبدیل کند. امکان ترجمه فایل‌های PDF هم برای کاربران فراهم شده است.

گوشی گلکسی S24 FE از امروز برای پیش‌خرید آماده است و از ۳ اکتبر (۱۲ مهر ماه) در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. سامسونگ برای نسخه این گوشی قیمت ۶۵۰ دلار را در نظر گرفته است. توجه داشته باشید که نسخه ۵۱۲ گیگابایتی گلکسی S24 اف ای در تمامی بازارها عرضه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: قدرت نمایی گلکسی اس ۲۵ اولترا در بنچمارک با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۴ گوشی iQOO Z9 Turbo پلاس با باتری غول‌پیکر و عملکرد قدرتمند رونمایی شد دوربین شیائومی ۱۵ اولترا یک سورپرایز هیجان انگیز دارد

مطالب مفید