منوی امروز: ترکیب‌های خلاقانه و جذاب برای شام (پنج‌شنبه 5 مهر)

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- کاسه کباب

کاسه کباب یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که اصالت آن به اردبیل برمی‌گردد. این غذا ترکیبی از چنجه، جگر، کوبیده، گوجه و کره است که شما با توجه به سلیقه و به دلخواه می‌توانید مواد آن را تغییر دهید.

مراحل تهیه کاسه کباب

مراحل تهیه کاسه کباب به شرح زیر است:

ابتدا روی تخته کار، چنجه را به قسمت‌های مساوی برش دهید و در یک ظرف درب دار مناسب بریزید. سپس به آن به میزان لازم زعفران دم کرده، آبلیمو، فلفل قرمز، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.در ادامه به آن یک عدد پیاز خرد شده و یک قاشق ماست اضافه کنید و موادتان را به خوبی با هم مخلوط کنید. درب ظرف را ببندید و اجازه دهید چنجه یک ساعت استراحت کند.روی یک تخته کار سینه مرغ را به اندازه چنجه‌ها برش دهید و در یک ظرف درب دار مناسب بریزید. سپس به جوجه‌ها به میزان لازم زعفران دم کرده، آبلیمو، نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه اضافه کنید.در ادامه به جوجه‌ها یک عدد پیاز و یک عدد فلفل دلمه‌ای کوچک خرد شده و یک قاشق غذا خوری سس مایونز اضافه کنید و به خوبی مواد تان را مخلوط کنید. درب ظرف را ببندید و اجازه دهید جوجه یک ساعت استراحت کند.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و لذیذ روی لینک طرز تهیه کاسه کباب کلیک کنید.

۲- بیتی کباب ترکیه‌ای

بیتی کباب، یکی از پرطرفدارترین کباب‌های ترکیه‌ای است که با مواد اولیه ساده و در دسترسی به راحتی تهیه می‌شود. این کباب با عطر و طعم بسیار خوبی که دارد یک انتخاب عالی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌هایتان است.

مراحل تهیه بیتی کباب ترکیه‌ای

مراحل تهیه بیتی کباب ترکیه‌ای به شرح زیر است:

پیازها را بشویید و پوست بگیرید. با کمک رنده یا میکسر پیازها را پوره و له کنید. پوره پیاز را در صافی کوچکی بریزید و آب آن را بگیرید. پیازهای آب گرفته شده را درون کاسه بزرگ مناسبی بریزید.سیرها را بشویید و پس از پوست گرفتن پوره کنید. پوره سیر را به پیاز اضافه کنید. گوشت چرخ‌کرده را به کاسه پیاز اضافه کنید. برای تهیه بیتی کباب، از گوشت چرخ‌کرده با درصد چربی مناسب استفاده کنید تا کباب شما آبدار و خوش عطر شود.نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زیره سبز، پاپریکا، دارچین و نعنا خشک را به محتوای درون کاسه اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با دست ورز دهید تا یک مخلوط یک دست به دست آید.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و مخصوص روی لینک طرز تهیه بیتی کباب ترکیه‌ای کلیک کنید.

۳- بادمجان پفکی

بادمجان پفکی یکی از خوشمزه‌ترین روش‌های طبخ بادمجان است که برای تهیه آن باید بادمجان را در مایه سوخاری مخصوص غوطه‌ور و سپس در روغن زیاد سرخ کنید.

مراحل تهیه بادمجان پفکی

مراحل تهیه بادمجان پفکی به شرح زیر است:

برای شروع باید بادمجان‌ها را بشویید و با دستمال خوب خشک کنید. در ادامه پوست بادمجان را به صورت نواری با فاصله ۱ سانتی‌متر در میان جدا کنید. به طوری که در انتها بادمجان شما ظاهری گورخری پیدا کند.بادمجان‌ها را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و بعد آن‌ها را از عرض به اندازه‌های یک سانتی‌متری برش دهید. سعی کنید همه بادمجان‌ها را به یک اندازه خرد کنید.برای تهیه مایه سوخاری باید بیکینگ پودر را با مقداری نمک، فلفل سیاه، آرد و شیر ترکیب کنید. در ادامه تخم مرغ را اضافه کنید و مواد را با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. سپس کاسه ماسه سوخاری را کنار دستتان قرار دهید.در این مرحله باید مقداری روغن در یک قابلمه با عمق زیاد بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که بادمجان‌ها در زمان سرخ کردن کاملا در روغن شناور شوند.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و جذاب روی لینک طرز تهیه بادمجان پفکی کلیک کنید.

۴- خوراک مرغ و نخود فرنگی

خوراک مرغ و نخود فرنگی، غذایی ساده و در عین حال خوشمزه و مغذی است که به راحتی می‌توانید در خانه تهیه و به عنوان میان وعده یا غذایی رژیمی و سبک در وعده اصلی سرو کنید.

مراحل تهیه خوراک مرغ و نخود فرنگی

مراحل تهیه خوراک مرغ و نخود فرنگی به شرح زیر است:

پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و تابه را روی حرارت گذارید.منتظر بمانید روغن کمی گرم شود. سپس پیازهای نگینی خرد شده را به آن اضافه کنید. کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.فلفل قرمز، فلفل سیاه و مقداری زردچوبه به محتوای درون تابه اضافه کنید. چند دقیقه‌ای تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.سینه مرغ را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا کمی آب اضافی آن گرفته شود. سینه مرغ را با کمک چاقو به صورت نگینی با ابعاد یکسانی خرد کنید.

برای ادامه رسپی این غذای راحت و مقوی روی لینک طرز تهیه خوراک مرغ و نخود فرنگی کلیک کنید.

۵- شنیسل مرغ

شنیسل یا شنیتسل مرغ (chicken schnitzel) یک غذای بین المللی و خوشمزه است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. شنیسل را می‌توانید به راحتی و بدون دردسر در منزل تهیه کنید و در وعده شام سرو کنید.

مراحل تهیه شنیسل مرغ

مراحل تهیه شنیسل مرغ به شرح زیر است:

اگر برای تهیه شنیسل مرغ از سینه مرغ استفاده می‌کنید باید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و بعد فیله مرغ را بسته به بزرگی و کوچکی به صورت سه لایه یا دو لایه برش بزنید. روی صفحه کار یک نایلون فریزر قرار دهید و تکه‌های مرغ را روی آن بچینید.سپس روی مرغ‌ها یک نایلون دیگر قرار دهید و با استفاده از بیفتک کوب کمی ورقه‌های مرغ را بکوبید. (برای کوبیدن مرغ از قسمت میخی بیفتک کوب استفاده کنید)چون گوشت مرغ لطیف است؛ نیازی نیست ضربه‌های خیلی محکمی وارد کنید. همین که ورقه‌های مرغ کمی مسطح‌تر شود کافی است.اگر ورقه های مرغ را زیاد بکوبید و خیلی نازک شود، بعد از پخت به جای ترد شدن خشک می‌شود. می‌توانید طرف دیگر ورقه‌های مرغ را هم به کمک نایلون برگردانید و کمی با بیفتک کوب بکوبید.

برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و همه پسند روی لینک طرز تهیه شنیسل مرغ کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

مطالب مفید