مهدی فقیه: تحصیلات آکادمیک، ستون فقرات حمایت از هنرمندان تئاتر و سینما

‎مهدی فقیه بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون گفت: درست است که هنرمند با تجربه رشد می‌کند اما باید پشتوانه آکادمیک پشت هنر او باشد و این برای کیفیت کارهای ارائه شده واجب است.
‎این بازیگر پیشکسوت شیرازی ، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: جوانان علاقه مند به هنرهای نمایشی دانشگاه‌ها را پر کنند و این هنرها را از مسیر آکادمیک آن دنبال کنند.
‎وی با بیان اینکه امروز دانشگاه‌های خوبی برای تحصیل و آموزش در رشته‌های تئاتر و سینما تا مقطع دکتری داریم، افزود: تئاتر کشور نیازمند ورود نسل جوان است و آنها باید به دانشگاه‌ها و رشته‌های سینما و تئاتر وارد شوند.
‎فقیه ادامه داد: هرچند کلاس‌های بازیگری و نویسندگی خوبی نیز در کشور برگزار می شود اما بسیاری از کلاس‌های بازیگری هم تنها وقت علاقه مندان را هدر می‌دهند.
‎این بازیگر نام آشنای تئاتر، سینما و تلوزیون در پاسخ به اینکه آیا عرصه برای ورود بازیگران جوان و تازه‌کار به سینمای کشور باز است، گفت: امیدوارم دیگر خبری از باندبازی در انتخاب بازیگران نباشد.
‎وی گفت: نست به پتانسیلی که شیراز از دیرباز در هنر و فرهنگ داشته و ظرفیتی که تئاتر برای انتقال مفاهیم هنری به انسان‌ها دارد، متاسفانه تولید آثار در فارس کم است و باید فکری عاجل در این زمینه شود.
‎مهدی فقیه سابقه بازی در ده‌ها فیلم سینمایی و مجموعه تلوزیونی را در کارنامه دارد و برای بازی در “ملک سلیمان” سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده است.
‎اخلاقتو خوب کن، ماهی و برکه، انفرادی، دینامیت، ناخواسته، ملک سلیمان، تولید یک پروانه، لیلی با من است، هور در آتش و ضد گلوله برخی از آثار سینمایی او است و شوق پرواز، سرزمین مادری، علی البدل، آتش سرد و جلال نیز برخی از سریال‌های تلوزیونی است که این بازیگر در انها ایفای نقش کرده است.

مطالب مفید