رونمایی هیجان‌انگیز از گلکسی S24 FE: درخشش جدید در خانواده سامسونگ!

ارسال شده توسط: مصطفی معصوم‌پور 06 مهر 1403 ساعت 08:13

گوشی سامسونگ گلکسی S24 FE با قابلیت‌های هوش مصنوعی از راه رسید. در ادامه به معرفی گلکسی اس 24 اف ای از زبان سامسونگ می‌پردازیم.

شرکت سامسونگ الکترونیکس از رونمایی جدیدترین دستاورد خود در حوزه گوشی های هوشمند خبر می‌دهد. گوشی Galaxy S24 FE، به‌عنوان جدیدترین عضو خانواده Galaxy AI، با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی، تجربه‌ای نوین و بی‌نظیر را برای کاربران به ارمغان آورده است. این محصول ارزشمند، با هدف ارائه ویژگی‌های برجسته و امکانات متنوع، به‌گونه‌ای طراحی شده است تا دسترسی به فناوری‌های روزآمد تلفن همراه را برای طیف گسترده‌تری از کاربران فراهم آورد.

گلکسی S24 FE با بهره‌گیری از موتور پیشرفته ProVisual مبتنی بر هوش مصنوعی و ویژگی‌های هوشمند دستیار عکاسی Galaxy AI، به کاربران امکان می‌دهد تا با دوربین این گوشی، تصاویر خلاقانه و حرفه‌ای خلق کنند. نمایشگر خیره‌کننده 6.7 اینچی Dynamic AMOLED 2X، همراه با باتری پرظرفیت 4700 میلی‌آمپرساعتی و تراشه قدرتمند Exynos 2400، تجربه بازی و سرگرمی روان و لذت‌بخشی را تضمین می‌کند.

این گوشی هوشمند، با بهره‌مندی از ابزارهای پیشرفته Galaxy AI و اتصال یکپارچه به اکوسیستم سامسونگ، به کاربران کمک می‌کند تا بهره‌وری خود را افزایش داده و خلاقیت‌های خود را به واقعیت تبدیل کنند. طراحی نمادین و محافظت توسط پلتفرم امنیتی قدرتمند سامسونگ ناکس، از دیگر ویژگی‌های برجسته این دستگاه است.

گلکسی S24 FE، ترکیبی بی‌نظیر از فناوری، طراحی و عملکرد است که به کاربران امکان می‌دهد تا از دنیای دیجیتال به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوند. سی یانگ لی، معاون اجرایی و رئیس تیم تحقیق و توسعه گوشی های هوشمند سامسونگ در خصوص رونمایی از گوشی جدید گلکسی اس 24 اف ای اظهار کرد:

ما قصد داریم همه کاربران امکان لذت بردن از تمامی مزایای جدیدترین نوآوری‌های موبایلی را داشته باشند. با Galaxy AI تجربیات جدید بسیاری را برای کاربران فراهم شده و آنها می‌توانند بهتر از همیشه به برقراری ارتباط بپردازند و خلاقیت و بهره‌وری خود را افزایش دهند. گلکسی S24 FE عملکرد قدرتمند و قابلیت‌های منحصربه‌فرد Galaxy AI در سری S24 را در دسترس تعداد بیشتری از کاربران قرار خواهد داد.

دوربین ارتقا یافته و مجهز به هوش مصنوعی در گلکسی S24 FE

گوشی گلکسی S24 FE با دوربین حرفه‌ای خود، عکاسی و فیلمبرداری را به سطحی جدید ارتقا می‌دهد. این گوشی هوشمند، مجهز به یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با فناوری OIS برای ثبت جزئیات بی‌نظیر و کاهش لرزش تصویر است. لنز تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری نیز به شما امکان می‌دهد تا سوژه‌های دور را با وضوح بالا ثبت کنید. علاوه بر این، لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی، میدان دید گسترده‌تری را برای شما فراهم کرده و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی، سلفی‌های با کیفیت و پرتره‌های بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد. با گلکسی S24 FE، هر لحظه را به یک قاب هنری تبدیل می‌کنید.

سامسونگ با بهره‌گیری از موتور پیشرفته ProVisual، تحولی شگرف در کیفیت تصاویر دوربین گوشی های هوشمند ایجاد کرده است. این موتور مبتنی بر هوش مصنوعی که برای اولین بار در سری FE سامسونگ معرفی شده است، با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده، توانسته است کیفیت بصری تصاویر را به سطحی بی‌نظیر ارتقا دهد. فناوری بهبود یافته ProVisual با ارائه جزئیاتی خیره‌کننده، وضوحی بی‌مثال و کیفیتی چشم‌نواز، تجربه‌ای بصری فراتر از انتظار را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. از جمله قابلیت‌های برجسته‌ای که این فناوری به گلکسی S24 FE افزوده است، می‌توان به بهبود چشمگیر جزئیات، بهینه‌سازی رنگ‌ها، کاهش نویز و افزایش وضوح در شرایط نوری مختلف و همچنین بهبود کیفیت پرتره‌ها اشاره کرد.

قابلیت عکاسی در شب یا Nightography: پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) مجهز به هوش مصنوعی باعث می‌شود عملکرد دوربین گلکسی S24 FE در محیط‌های کم‌نور و تاریک، به‌طور قابل توجهی بهبود پیدا کند. حالا می‌توانید عکس‌های پرتره پرنور و زیبایی را در شب به ثبت برسانید.سنسور پیکسل تطبیقی: گلکسی اس 24 اف ای از دوربین واید 50 مگاپیکسلی با توانایی سنسور پیکسل تطبیقی یا Adaptive Pixel Sensor بهره می‌برد تا بتواند عملکردی با کیفیت اپتیکال در سطوح بزرگنمایی یا زوم 2 تا 3 برابری را ارائه دهد. زوم هوش مصنوعی همچنین می‌تواند در طول زوم دیجیتال نیز کیفیت تصویر را ارتقا ببخشد.موتور حساس به شی یا Object-Aware: این موتور به تشخیص صحنه‌ها و بهینه‌سازی رنگ‌ها در محدوده دینامیک فوق‌العاده بالا (HDR) کمک می‌کند و ثبت تصاویر و ویدیوهای با جزئیات و وضوح زنده و واقعی را امکان‌پذیر خواهد کرد.

دستیار عکاسی Galaxy AI با نام Photo Assist، با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی، امکان ویرایش حرفه‌ای و خلاقانه تصاویر را برای کاربران فراهم می‌آورد. این ابزار هوشمند که در سری Galaxy S24 معرفی شد، با ارائه طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های پیشرفته، به کاربران اجازه می‌دهد تا ایده‌های بصری خود را به واقعیت تبدیل کنند. Galaxy AI با تحلیل هوشمندانه تصاویر، پیشنهادهای دقیقی برای بهبود کیفیت و زیبایی آن‌ها ارائه می‌دهد و به کاربران کمک می‌کند تا بدون نیاز به دانش تخصصی در زمینه ویرایش عکس، به نتایج حرفه‌ای دست یابند. از جمله قابلیت‌های برجسته این دستیار می‌توان به بهینه‌سازی خودکار رنگ و نور، حذف نویز و افزایش وضوح، ایجاد جلوه‌های هنری متنوع، ویرایش هوشمند سوژه و ایجاد کلاژهای خلاقانه اشاره کرد.

ویرایشگر مولد یا Generative Edit: این ویرایشگر با امکان جابه‌جایی و حذف اشیا، جهان را بازسازی کرده و به بروز خلاقیت آزادانه و گسترده‌تر منجر می‌شود.استودیوی پرتره یا Portrait Studio: این قابلیت، سلفی‌ها را به‌عنوان کارتون‌ها، کمیک‌ها، نقاشی‌های آبرنگی یا طرح‌های سیاه‌قلم، ایجاد می‌کند تا بتوانید عکس‌های پروفایل جذاب‌تری را برای خود به نمایش بگذارید.ویرایش پیشنهادی یا Edit Suggestions: با این قابلیت می‌توانید به سرعت و فقط با فشردن یک دکمه، ایرادهای آزاردهنده تصاویر، مانند بازتاب‌های ناخواسته را برطرف کنید.Instant Slow-mo: با این قابلیت قادر خواهید بود هر ثانیه از لحظه‌های مهم زندگی خود را در یک لحظه، جاودانه کنید.

سخت افزار قدرتمند برای بازی کردن

تراشه قدرتمند Exynos 2400، با پشتیبانی از فناوری نوین ردیابی پرتو یا Ray Tracing، تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی‌های با گرافیک واقع‌گرایانه را برای کاربران گلکسی S24 FE فراهم می‌آورد. این تراشه پیشرفته، به‌همراه سایر ویژگی‌های سخت‌افزاری بهینه‌سازی شده، عملکردی سریع و روان را در اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها تضمین می‌کند. با بهره‌گیری از این فناوری پیشرفته، کاربران می‌توانند از تجربه‌ای روان و بدون وقفه در اجرای بازی‌های مورد علاقه خود لذت ببرند و در دنیای مجازی به رقابت بپردازند.

محفظه بخار گوشی گلکسی اس 24 اف ای، 1.1 برابر بزرگ‌تر شده و به‌منظور حفظ اوج عملکرد به‌مدت طولانی‌تر، خنک‌سازی را بهتر از قبل انجام می‌دهد. باتری بزرگتر 4700 میلی‌آمپرساعتی به شما کمک می‌کند تا تجربه طولانی‌تری از بازی کردن داشته باشید و بدون هیچ نگرانی از خاموش شدن گوشی، در انجام بازی غوطه‌ور شوید. نمایشگر 6.7 اینچی تطبیقی Dynamic AMOLED 2X نیز بزرگترین نمایشگری است که تا به حال در سری FE به‌کار رفته و با برخورداری از رفرش ریت 120 هرتزی، تجربه‌ای روان و خیره‌کننده از مشاهده محتواهای مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. در نهایت باید به ویژگی تقویت‌کننده دید یا Vision Booster اشاره کنیم که رنگ و کنتراست را برای بازی، حتی در زیر نور خورشید، بهینه‌سازی می‌کند.

هوش مصنوعی یکپارچه Galaxy AI

گلکسی S24 FE با بهره‌گیری از هوش مصنوعی پیشرفته Galaxy AI، تجربه‌ای همسان با پرچمداران سری گلکسی S24 را برای کاربران فراهم می‌آورد. این دستگاه هوشمند، با ارائه طیف گسترده‌ای از ابزارها و امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی، به کاربران امکان می‌دهد تا به سادگی و کارآمدی به انجام وظایف خود پرداخته و ارتباطات خود را مدیریت کنند. Galaxy AI در این مدل، با تمرکز بر ارتقای بهره‌وری و شخصی‌سازی تجربه کاربری، گامی رو به جلو در جهت ارائه فناوری‌های هوشمند به کاربران برداشته است.

از جمله امکانات هوش مصنوعی Galaxy AI می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Circle to Search می‌تواند کنجکاوی شما در خصوص انواع محتواها و اشیا را به‌آسانی، برآورده کند.قابلیت مترجم یا Interpreter می‌تواند به‌صورت فوری، مکالمه‌های حضوری شما را حتی در حالت آفلاین، ترجمه کند.قابلیت ترجمه زنده یا Live Translate قادر است موانع ارتباطی را در تماس‌های تلفنی از بین ببرد.قابلیت دستیار چت یا Chat Assist به شما کمک می‌کند تا لحن، دستور زبان و واژگان را در پیام‌های خود، به‌آسانی تنظیم کنید.قابلیت دستیار وبگردی یا Browsing Assist در اپلیکیشن Samsung Internet، خلاصه‌های مورد نیاز را به‌وجود می‌آورد یا کل صفحه‌های وب را ترجمه می‌کند.

تجربه‌ای پیوسته از اکوسیستم یکپارچه گلکسی سامسونگ

گلکسی S24 FE با یکپارچه‌سازی در اکوسیستم گسترده سامسونگ، توانایی‌های هوش مصنوعی Galaxy AI را به سطحی بالاتر ارتقا می‌دهد. این دستگاه با انتقال بی‌سیم و یکپارچه فایل‌ها بین دستگاه‌های مختلف، هماهنگی بی‌نقص با صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر و اجرای دقیق ایده‌های خلاقانه از طریق ورودی‌های بصری، تجربه کاربری روان با بهره‌وری فوق‌العاده را فراهم می‌آورد. در این اکوسیستم متصل، گلکسی S24 FE به‌عنوان یک عنصر کلیدی، امکان افزایش بهره‌وری، تقویت خلاقیت و بهبود کارایی را برای کاربران فراهم می‌کند.

گلکسی S24 FE با بهره‌گیری از میراث نوآورانه سری S و تقویت امنیت توسط پلتفرم قدرتمند ناکس، تجربه‌ای امن و قابل اعتماد را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این دستگاه هوشمند با اتکا بر لایه‌های متعدد امنیتی و سخت‌افزار امنیتی سرتاسری (end-to-end)، از اطلاعات حساس کاربران در برابر تهدیدهای سایبری محافظت می‌کند. پلتفرم ناکس با تشخیص لحظه‌ای تهدیدات، به‌عنوان یک سپر دفاعی قدرتمند، اطمینان خاطر کاربران را از حفظ امنیت اطلاعات شخصی و حرفه‌ای‌شان فراهم می‌کند.

گلکسی S24 FE با رویکردی پایدار و با هدف کاهش اثرات زیست‌محیطی طراحی شده است. این دستگاه هوشمند ضمن حفظ میراث نوآورانه سری S24، با بهره‌گیری حداکثری از مواد بازیافتی در ساخت بدنه و اجزای داخلی، گامی مهم در جهت پایداری برداشته است. استفاده گسترده از پلاستیک‌های بازیافتی، آلومینیوم، شیشه و عناصر کمیاب خاکی بازیافتی در ساخت این گوشی، نشان از تعهد سامسونگ به کاهش مصرف منابع طبیعی و حفظ محیط زیست دارد. علاوه بر این، پشتیبانی طولانی‌مدت از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی، با ارائه هفت نسل ارتقای سیستم‌عامل و هفت سال دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی، طول عمر مفید دستگاه را افزایش داده و نیاز به تعویض زودهنگام گوشی را کاهش می‌دهد. بسته‌بندی این محصول نیز به‌طور کامل از کاغذ بازیافتی ساخته شده است که گواهی بر تعهد سامسونگ به کاهش تولید زباله و حفظ محیط زیست است.

گوشی سامسونگ گلکسی S24 FE از روز سوم اکتبر 2024 یعنی 12 مهر 1403 در رنگ‌های آبی، گرافیتی، خاکستری، سبز و زرد وارد بازارهای جهانی می‌شود. در انتها می‌توانید جدول مشخصات فنی گلکسی اس 24 اف ای را مشاهده کنید:

مشخصات گوشی گلکسی S24 FE

نمایشگر6.7 اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح فول اچ دی پلاس، نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی تطبیقی و قابلیت Vision Boosterابعاد77.3 در 162 در 8 میلی‌متروزن213 گرمدوربین اصلی50 مگاپیکسلی واید با دیافراگم F/1.8، لرزش‌گیر اپتیکال یا OIS و میدان دید 84 درجهدوربین دوم12 مگاپیکسلی فوق عریض یا اولترا واید با دیافراگم F/2.2 و میدان دید 123 درجهدوربین سوم8 مگاپیکسلی تله فوتو با دیافراگم F/2.4، لرزش‌گیر اپتیکال یا OIS، زوم اپتیکال سه برابری، میدان دید 32 درجهدوربین سلفی10 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 و میدان دید 80 درجهتراشهاگزینوس 2400e چهار نانومتریحافظه رم و فضای ذخیره‌سازی داخلی8/128 گیگ – 8/256 گیگ – 8/512 گیگباتری4700 میلی‌آمپرساعتیشارژر25 وات (تا 50 درصد شارژ در 30 دقیقه) با کابل 3A USB-C، شارژ سریع بی سیم 2.0، وایرلس پاورشیر، شارژ سیمی سازگار با QC2.0 و PD، شارژ بی‌سیم سازگار با WPC، آداپتور شارژ 25 وات به‌صورت جداگانه فروخته می‌شودسیستم عاملاندروید 14 با رابط کاربری وان یو آی 6.1شبکه و ارتباطات5G, LTE, Wi-Fi 6E, Wi-Fi Direct, Bluetooth 5.3امنیتAuto Blocker, Samsung Knox, Samsung Knox Vault, Samsung Knox Matrix, Passkeyمقاومت در برابر آبIP68، مقاوم در برابر نفوذ آب تا عمق 1.5 متری برای آب شیرین و به مدت 30 دقیقه و همچنین مقاومت در برابر گرد و غبار، خاک و شن و ماسه. پس از خیس شدن، مقادیر باقی‌مانده را خشک کنید. برای استفاده در ساحل یا استخر توصیه نمی‌شود. مقاومت دستگاه در برابر آب و گردوغبار دائمی نیست و ممکن است به مرور زمان، کاهش یابد. همچنین بخوانید: گلکسی A56 سامسونگ، یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۵ خواهد بود + جزئیات قدرت نمایی گلکسی اس ۲۵ اولترا در بنچمارک با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۴ ۷ کاری که بعد از خرید یک گوشی سامسونگ باید انجام دهید آپدیت One UI 6.1.1 برای پرچمداران قدیمی گلکسی S22‌، زد فلیپ ۴ و زد فولد ۴ منتشر شد این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

مطالب مفید