فروش اولیه آیفون 16 منتشر شد؛ اپل در آستانه یک چالش بزرگ قرار دارد!

ارسال شده توسط: سینا سپهریان 06 مهر 1403 ساعت 18:40

بر اساس اولین آمار از فروش آیفون 16 – iPhone 16 نگرانی اپل از عدم موفقیت این گوشی‌ها صحیح بوده و پرچمداران جدید این کمپانی فروش خوبی را تجربه نمی‌کنند.

با گذشته حدود یک هفته از آغاز رسمی فروش سری گوشی‌های آیفون 16 نخستین آمار و اطلاعات در خصوص میزان استقبال از این پرچمداران منتشر شده است. پیش‌تر در گجت نیوز اشاره شده بود که اپل از میزان فروش آیفون 16 راضی نیست. با این وجود آمار جدید تا حد زیادی تاییدکننده اخبار پیشین هستند. ظاهرا تقاضا برای سری آیفون 16 اپل کمتر از نسل پیشین است.

آمار فروش آیفون 16 چه می‌گویند؟

آمار منتشر شده از سوی AppleInsider میزان تقاضای آیفون را بر اساس پارامتری به نام «زمان انتظار» تخمین می‌زند. زمان انتظار، مدت زمانی‌ست که از پس از خرید یک دستگاه آیفون باید برای تحویل گرفتن آن منتظر ماند. هرچه زمان انتظار برای یک محصول کوتاه‌تر باشد یعنی تقاضای کمتری برای آن دستگاه وجود دارد و بالعکس؛ هرچه زمان انتظار طولانی‌تر باشد به معنای آن است که محصول با تقاضای بیشتری روبروست.

مدت زمان انتظار برای چهار عضو خانواده آیفون 16 به صورت زیر است:

5 روز برای آیفون 16 پرو مکس، در مقایسه با 43.5 روز مدت زمان انتظار در سال گذشته.5 روز برای آیفون 16 پرو، در مقایسه با 32.5 روز زمان انتظار در سال گذشته.9 روز برای آیفون 16، در مقایسه با 14 روز در سال گذشته9 روز برای آیفون 16 پلاس، در مقایسه با 13.9 روز در سال گذشته.

طبق گزارش اپل اینسایدر، آیفون 16 کوتاه‌ترین زمان انتظار در میان آیفون‌های پنج سال گذشته آیفون را داشته و از این حیث با سری آیفون 12 برابری می‌کند. البته زمان انتظار گویای کل داستان نیست؛ زیرا در کنار میزان تقاضا، میزان تولید و تعداد دستگاه‌های ذخیره‌شده در انبار نیز روی زمان انتظار تاثیرگذار هستند. بنابراین زمان کوتاه‌تر انتظار می‌تواند به معنای آن باشد که امسال اپل توانسته با پیش‌بینی درست، ظرفیت انبارهای خود را به‌طور کامل پر کرده و پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.

در این بین همچنین باید اشاره کرد که حتی در سال 2020 و علیرغم عملکرد نه‌چندان درخشان آیفون 12 در فروش، اپل موفق شد رکوردهای فروش مهمی را جابجا کند. علاوه بر این، حتی در صورتی که آمار فروش ماه‌های نخست آیفون 16 چندان پرفروغ نباشند نمی‌توان نتیجه‌گیری کرد که این گوشی‌ها قطعا شکست خواهند خورد.

آیفون 16 علیرغم قابلیت‌های جدید و جذابی مثل هوش مصنوعی Apple Intelligence یا کلید کمرا کنترل نتوانسته آن‌طور که باید مخاطبین را سمت خود جذب کند. با این وجود باید منتظر ماند و دید در نهایت آمار فروش این گوشی‌های جذاب چگونه خواهند بود.

در گجت نیوز بخوانید: کدام مدل آیفون ۱۶ برای ما مناسب است؛ مقایسه مدل های مختلف پرچمداران ۲۰۲۴ اپل استقبال ضعیف خریداران از سری آیفون ۱۶ اپل در ایران + قیمت نخستین بنچمارک های آیفون ۱۶ منتشر شد؛ سریعتر از برخی لپتاپ های پرچمدار

مطالب مفید