پاییز را با این آش دلپذیر خوش‌آمد بگویید!

با رسیدن فصل پاییز، بیشترین غذایی که می‌چسبد، آش است. آش بلغور یکی از خوشمزه‌ترین آش‌های ایرانی است که همه آن را دوست دارند. در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه این آش را آموزش می‌دهیم تا با درست کردن آن به استقبال فصل پاییز بروید.

مواد لازم برای تهیه آش بلغور

برای درست کردن این آش خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

بلغور گندم۲ لیواننخودیک لیوانلوبیا قرمز یا چیتینصف لیواننمک، فلفل و زردچوبهبه میزان لازمپیاز ۲ عددسبزی آش ۳۰۰ گرمآب نارنج یا آبغوره⅓ لیوانعصاره قلمیک تکهگوشت گوساله۳۰۰ گرمگوجه ۴ عددروغنبه میزان لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه آش بلغور

برای درست کردن این آش پاییزه طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: پیاز و گوجه را تفت دهید

ابتدا پوست پیازها را جدا کنید و آنها را با یک رنده درشت رنده کنید. در یک قابلمه بزرگ کمی روغن بریزید و پیازها را در آن تفت دهید. سپس گوجه‌ها را با رنده ریز رنده کنید و بعد از اینکه پیازها طلایی و سبک شدند به همراه فلفل و زردچوبه در قابلمه بریزید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ هویج با زنجبیل تازه

مرحله دوم: نخود و بلغور را اضافه کنید

از یک روز قبل نخوده و بلغور را در آب بخیسانید تا نفخ آنها گرفته شود. سپس در یک قابلمه جداگانه نخود را بپزید. بعد از اینکه نخودها نیم‌پز شدند، آنها را به همراه بلغور خیس خورده به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. به میزان ⅔ قابلمه آب بریزید و درب قابلمه را بگذارید تا بلغورها بپزند.

مرحله سوم: گوشت را بپزید

گوشت گوساله را با پیاز و زردچوبه بپزید. بعد از اینکه آب‌پز شد آنها را ریش ریش کنید. زمانی که بلغورها لعاب انداختند، گوشت ریش ریش شده را به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم: سبزی خرد کنید

سبزی آش باید شامل گشنیز، جعفری، اسفناج، شوید و تره باشد. تمام این سبزی‌ها را با دقت بشویید و ریز کنید و همراه گوشت به آش اضافه کنید.

مرحله پنجم: لوبیا پخته را اضافه کنید

لوبیا چیتی یا قرمز را از شب قبل بگذارید تا خیس بخورد، سپس آن را جداگانه بپزید. بعد از اینکه بلغور پخته شد، آن را همراه نمک، آب نارنج یا آبغوره و عصاره قلم به مواد اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه بورک بادمجان؛ از غذاهای محبوب ترکیه‌ای

مرحله ششم: پیاز داغ اضافه کنید

بعد از اینکه تمام مواد را با هم ترکیب کردید، اجازه دهید تا آش به میزان دلخواهتان جا بیفتد. سپس می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن آش، در آخر به آن پیاز داغ اضافه کنید.

برای تزیین این آش خوشمزه می‌توانید از پیاز داغ و نعناع استفاده کنید.

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه آش بلغور را آموزش دادیم که بسیار مناسب فصل دوست داشتنی پاییز است. پیشنهاد می‌کنیم این آش خوشمزه را در روزهای خنک پاییزی درست کنید و در کنار خانواده و دوستان میل کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید