چگونه سه حساب واتساپ را روی یک گوشی اندرویدی به‌طور همزمان مدیریت کنیم؟

پیش از این در مطلب «چگونه روی گوشی اندرویدی یا آیفون خود دو اکانت واتساپ نصب کنیم؟» آسان‌ترین راه برای فعال‌کردن دو واتساپ روی یک گوشی را گفته بودیم. حالا در این مطلب آموزش  نصب واتساپ سوم برای اندروید  را آموزش می‌دهیم.

نحوه نصب واتساپ سوم برای اندروید

هرچند واتساپ به‌خودی خود امکان استفاده از دو حساب روی یک گوشی را فراهم کرده است، اما با روش‌هایی می‌توانید سومین حساب واتساپ خود را نیز به یک گوشی اضافه کنید.

1. ساخت یک کپی از اپلیکیشن واتساپ

برخی گوشی‌های اندرویدی دارای قابلیتی هستند که با آن می‌توان یک کپی از اپلیکیشن‌ها تهیه کرد و از آن‌ها استفاده کرد. در گوشی‌های مختلف نحوه فعال‌کردن این قابلیت متفاوت است.

به‌عنوان مثال، در گوشی‌های سامسونگ با پشتیبانی از اندروید ۹ یا نسخه‌های جدیدتر، ابتدا باید به تنظیمات بروید و گزینه  Advanced features  را انتخاب کنید. سپس با انتخاب گزینه  Dual Messenger ، لیستی از اپلیکیشن‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند برای شما نمایش داده می‌شود.

از این بخش باید ساخت نسخه کپی واتساپ را انتخاب کنید.

سپس در صفحه اصلی شاهد دو برنامه واتساپ خواهید بود که از نسخه تازه‌ساخته‌شده می‌توانید برای نصب واتساپ سوم در گوشی استفاده کنید.

در گوشی‌های شیائومی این قابلیت با عنوان  Dual Apps  قابل دسترس است که از طریق بخش جستجو تنظیمات می‌توانید آن را پیدا کنید.

2. استفاده از اپلیکیشن Parallel Space

برای نصب سه واتساپ در اندروید از اپلیکیشن  Parallel Space  نیز می‌توانید کمک بگیرید.

پس از نصب و اجرای اپلیکیشن، روی دکمه  Start  ضربه بزنید. سپس از بین اپلیکیشن‌های که نمایش داده می‌شود، واتساپ را انتخاب کنید و روی  Add to Parallel Space  ضربه بزنید. در صفحه بعدی، یک‌بار دیگر نیاز است تا روی آیکون واتساپ ضربه بزنید. پس از آن، اپلیکیشن واتساپ اجرا خواهد شد تا بتوانید اکانت جدیدی ایجاد کنید.

توجه داشته باشید که درصورت استفاده از این روش، فقط از طریق Parallel Space می‌توانید به واتساپ سوم خود دسترسی پیدا کنید.

3. استفاده از واتساپ بیزینس

علاوه بر موارد اشاره‌شده، می‌توانید واتساپ بیزینس را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید و از طریق آن از سومین حساب خود استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر با این نسخه از واتساپ می‌توانید مطلب «با نسخه‌های مختلف واتساپ و قابلیت‌های هرکدام آشنا شوید» را مطالعه کنید.

نکته مهم مربوط به نصب واتساپ سوم در اندروید

شاید اپلیکیشن‌های غیررسمی زیادی از واتساپ وجود داشته باشند که امکان نصب واتساپ سوم را فراهم می‌کنند. اما باید به این نکته توجه داشت که واتساپ یک اپلیکیشن پیام‌رسان است و در آن اطلاعات زیادی بین کاربران تبادل می‌شوند و استفاده از نسخه‌های غیررسمی تضمین‌کننده امنیت داده‌های شما نیستند.

به‌همین منظور، اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از سه واتساپ در اندروید هستید، با کمک روش‌های بالا می‌توانید این کار را انجام دهید. ایمن‌ترین و ساده‌ترین راه احتمالاً استفاده از واتساپ بیزینس است، اما همچنان می‌توانید از ساخت نسخه کپی و اپلیکیشن Parallel Space نیز برای نصب واتساپ سوم در اندروید استفاده کنید.

مطالب مفید