احمد نجفی: پدر آثار پلیسی؛ «خط آتش» برترین فیلم سینمایی دفاع مقدس!

بازیگر سینما و تلویزیون می‌گوید: فیلم سینمایی «خط آتش» بهترین کار سینماییاست که تاکنون در حوزه دفاع مقدس ساخته شده است.

احمد نجفی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا درباره جایگاه سینمای دفاع مقدس درسینمای ایران و این که آثار دفاع مقدسی چقدر توانسته‌اند به حوزه دفاع مقدسبپردازند و موفق عمل کنند؟ اظهار داشت: کارهای خوبی ساخته شده اما به قدرکفایت نبوده است. باید بیشتر در این حوزه کار کرد و در شان دفاع مقدس آثار خوبیساخت.

او معتقد است که سینمای دفاع مقدس نیازمند اندیشه‌ها و افکار نو است و در اینحوزه هم باید شاهد تحولات جدی باشیم.

این پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر می‌گوید: دوران دفاع مقدس، دوران باشکوهیدر تاریخ ایران است لذا درباره این دوران باید آن‌گونه که شایسته‌ است فیلم ساخت وفیلم‌های نو با اندیشه‌های تازه تولید کرد.

من جَدّ کارهای پلیسی هستم

نجفی همچنین گفت: به بچه‌های نیروی انتظامی همیشه به شوخی می‌گویم من جَدّشما هستم و پلیس بودم. شاید «کارآگاه علوی» معروف‌ترین کار پلیسی در کشورباشد.

او افزود: ایجازی در آن زمان در سریال‌ها بود و «کارآگاه علوی» بسیار هم مورداستقبال قرار گرفت. قبل از آن چنین آثاری نبود و بهانه‌ای بود تا از نیروی انتظامی ازگذشته، حال و آینده تقدیر شود.

نجفی هنچنین گفت: کار دیگری داشتم که در آن نقش پلیس را بازی کردم به نام «یکمرد، یک شهر» که آن هم کار خوبی بود اما «کارآگاه علوی» شاید بهترین کاری باشدکه بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

فیلم «خط آتش» به کارگردانی فرید سجادی‌حسینی و علی سجادی‌حسینی ونویسندگی علی توکل‌نیا محصول سال ۱۳۷۳ است.

علی سجادی حسینی در ۲۶ مهر سال ۷۳ هنگامی که با گروه خود سرگرم آماده کردنصحنه فیلم‌برداری این فیلم بود، ناگهان گلوله‌ای از سلاح‌های موجود در صحنه خارجشد و بر پیشانی او نشست که باعث درگذشت او شد و فیلم توسط برادرش فریدسجادی حسینی به اتمام رسید.

دراین فیلم، احمد نجفی، زنده‌یاد داوود رشیدی، حسین ملاقاسمی، داوود رسولیان، جمشید جهان‌زاده و اکبر تهرانی ایفای نقش کرده‌اند.

داستان فیلم از این قرار است: یک گروه پنج نفره از تکاوران ایرانی برای یک عملیاتبرون مرزی وارد خاک عراق می‌شوند. آنها در همان ابتدای کار با یک گروه عراقی که درحال شکنجه دو اسیر هستند، مواجه و ناچار با آنها درگیر می‌شوند. این درگیریمأموریت اصلی آنها را به مخاطره می‌اندازد و…

مطالب مفید