چطور با تکنیک‌های ساده پیاده‌روی، ۲۰ برابر بیشتر کالری بسوزانیم؟

با هر قدمی که از پله‌ها بالا می‌روید، به بدن‌تان کمک می‌کنید تا ۲۰ برابر یک پیاده روی معمولی کالری بسوزاند و عضلاتتان را تقویت کند.

آیا می‌دانستید با بالا رفتن از پله‌ها می‌توانید به راحتی کالری بسوزانید و بدنی سالم‌تر داشته باشید؟ دکتر آلبرتو مینتی، فیزیولوژیست دانشگاه میلان با تحقیقاتی که در حوزه پزشکی انجام داده، راز این موضوع را فاش کرده است. به گفته او وقتی از پله بالا می‌روید، بدن شما باید تلاش بیشتری کند تا وزن‌تان را به سمت بالا ببرد. به همین دلیل، کالری بیشتری می‌سوزانید. جالب است بدانید که بالا رفتن از پله‌ها حدود ۲۰ برابر بیشتر از پیاده روی ساده کالری می‌سوزاند!

اما این تمام ماجرا نیست! حتی وقتی از پله پایین می‌آیید، بدن‌تان همچنان در حال فعالیت است و حدود ۵ برابر بیشتر از پیاده‌ روی کالری می‌سوزاند.

سرعت بالا رفتن از پله در افراد می‌تواند متفاوت باشد

دکتر مینتی در ادامه افزود که همه ما باید با توجه به سن و توانایی‌های بدنی‌مان، سرعت بالا رفتن از پله‌ها را تنظیم کنیم. او خودش قبل از شروع، چند نفس عمیق می‌کشد تا با انرژی بیشتری پله‌ها را بالا برود و نشاط بیشتری داشته باشد. دکتر مینتی پیشنهاد می‌دهد که برای سوزاندن کالری بیشتر و تقویت عضلات، هنگام بالا رفتن از پله‌ها از نرده‌ها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود عضلات بیشتری درگیر شوند.

پله‌ها، این باشگاه رایگان و همیشه در دسترس، در هر گوشه‌ای از زندگی ما یافت می‌شود. از خانه گرفته تا محیط کار، فرصت تمرین با پله‌ها همیشه وجود دارد. این ورزش نه تنها نیاز به تجهیزات خاصی ندارد، بلکه بسیار ساده بوده و برای همه سنین مناسب است. با بالا رفتن از پله‌ها، علاوه بر تقویت عضلات، به سلامت قلب و عروق خود نیز کمک می‌کنید.

البته اگر از درد پا یا زانو رنج می‌برید، قبل از شروع هر برنامه ورزشی منظم، از جمله پیاده روی و پله‌نوردی حتما با پزشک خود مشورت کنید. او می‌تواند بهترین راهنمایی را برای حفظ سلامتی شما ارائه دهد.

در گجت نیوز بخوانید:

مطالب مفید