با این روش ساده، خیارشور ترد خانگی را بدون نیاز به جوشاندن آب تهیه کنید!

تهیه خیارشور خانگی با آب سرد یا با آب نجوشیده یکی از روش‌هایی است که آن را خوشمزه‌تر می‌کند. خیارشورهای صنعتی به دلیل داشتن مواد افزودنی، به خوشمزگی خیارشورهای خانگی نمی‌شود. در این مقاله از مجله اکالا، با ما همراه باشید تا طرز تهیه یکی از خوش طعم‌ترین خیارشورها را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خیارشور با آب نجوشیده

برای درست کردن خیارشور با آب سرد به مواد زیر نیاز دارید:

خیاریک و نیم کیلوسیر۳ حبهفلفل سبز۳ عددسرکه۲ فنجانآب۶ لیواننمک ۴ قاشق غذاخوری

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

 طرز تهیه خیارشور با آب نجوشیده

برای درست کردن این خیارشور خوشمزه مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: آماده سازی مواد

برای درست کردن خیارشور با آب نجوشیده، در ابتدا خیار و فلفل سبز را به خوبی بشویید و با یک دستمال پارچه‌ای تمیز آنها را خشک کنید. سپس پوست سیر را بگیرید.

بیشتر بخوانید: خیارشور را کجا نگهداری کنیم؟

مرحله دوم: ترکیب مواد

در یک ظرف شیشه‌ای تمیز و خشک، خیارها را همراه سیر و فلفل بچینید تا زمانی که ظرف پر شود. بعد از اینکه ظرف پر شد، آب را به آن اضافه کنید و سپس نمک و سرکه را در آن بریزید. درب ظرف را محکم ببندید و چندین بار آن را تکان دهید تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم: نگهداری خیارشور

بعد از اینکه مواد با هم به خوبی ترکیب شدند، ظرف را برای ۳ هفته در یخچال قرار دهید تا خیارشورها جا بیفتد. پس از گذشت این مدت خیارشورها آماده مصرف است.

بیشتر بخوانید: چکار کنیم خیارشور پوک نشود؟

نکات تکمیلی برای تهیه خیارشور با آب نجوشیده:

برای درست کردن خیارشور، بهتر است از خیارشورهای کوچک استفاده کنید.برای طعم‌دهی بیشتر، می‌توانید از سبزیجاتی مانند مرزه، ترخون و برگ انگور استفاده کنید.معمولا در تهیه خیارشور، میزان نمک و سرکه مساوی است، اما می‌توانید متناسب با ذائقه خود، آن را کم و زیاد کنید.برای تردتر شدن خیارشور،هنگام چیدن مواد در ظرف، چند دانه نخود اضافه کنید.بهتر است برای تهیه خیارشور با آب نجوشیده، از آب معدنی استفاده کنید.برای جلوگیری از لیز شدن خیارشورها، حتما دقت کنید که روی آنها با محلول آب و سرکه پوشیده شده باشد.

 

در این مقاله از مجله اکالا،طرز تهیه خیارشور با آب نجوشیده یا آب سرد را آموزش دادیم. حتما این روش را امتحان کنید و خیارشورهای ترد و خوشمزه را در کنار غذاهایتان، نوش جان کنید.

 

 

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید