این گوشی چینی با قیمتی ۱۴ برابر بیشتر از آیفون جدید؛ آیا واقعاً ارزشش را دارد؟

نسخه های ویژه گوشی تاشو هواوی میت ایکس تی – Mate XT به‌نمایش گذاشته شدند؛ آن هم با قیمتی به‌شدت بالا که فراتر از سطح گوشی های موبایل است.

هواوی میت XT به‌عنوان اولین گوشی سه‌تکه جهان اخیراً با قیمت پایه نزدیک به 3 هزار دلار معرفی شد؛ قیمتی که همین حالا هم به‌شدت بالا است و حتی از قیمت آیفون 16 پرو مکس پیشی می‌گیرد. حالا «کویار» (Caviar)، شرکتی که به تولید نسخه‌های لوکس از گوشی‌ های موبایل شهرت دارد، نسخه ویژه این گوشی تاشو جدید هواوی را با قیمتی سرسام‌آور معرفی کرده است.

معرفی نسخه های ویژه هواوی میت XT

کویار از دو نمونه متفاوت از هواوی میت ایکس تی با نام‌های «بلک دراگون» (Black Dragon) و «گلد دراگون» (Gold Dragon) رونمایی کرد.

نسخه بلک دراگون با الهام از اژدهای ژوان‌لانگ در اساطیر چین طراحی شده و در آن چرم کروکودیل با رنگ مشکی به گرفته است. این پوشش چرمی که به آن المان‌های طلایی اضافه شده، یادآور اژدهای چینی است.

نسخه گولد دراگون به‌صورت کامل با طلای 24 عیار پوشانده شده است. در سطح بدنه این نسخه بافتی قابل لمس است که به شمشیرهای امپراتوری چین ساخته‌شده در شهر لانگ‌کوان شباهت دارد. در این شهر بود که هنر ساخت شمشیرهای چندلایه توسط چینی‌ها شکل گرفت.

به گفته کویار، 88 عدد از هر کدام از این نسخه های ویژه هواوی میت XT در دسترس قرار می‌گیرد. 88 یکی از اعداد خوش‌یمن در فرهنگ چین بر شمرده می‌شود.

بلگ دراگون و گولد دراگون در نمونه‌های 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی عرضه می‌شوند. نمونه‌های بلک دراگون به ترتیب 12 هزار و 770 دلار، 13 هزار و 200 دلار و 13 هزار و 630 دلار قیمت دارند و نمونه‌های گلد دراگون به ترتیب 14 هزار و 500 دلار، 14 هزار و 930 دلار و 15 هزار و 360 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

هواوی میت XT که یکی از بالارده‌ترین محصولات این غول فناوری چینی به حساب می‌آید، در مقطع کنونی فقط در چین در دسترس قرار دارد. با وجود این، مدتی پیش مشخص شد که در سه‌ماهه اول سال 2025 به بازار جهانی راه پیدا خواهد کرد.

در گجت نیوز بخوانید:

مطالب مفید