جایزه ویژه داوران «مذهب امروز» به فیلم «ققنوس» اعطا شد – تازه‌ترین اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: انیمیشن «ققنوس» موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» شد.

به گزارش سینماپرس، انیمیشن «ققنوس» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) به کارگردانی مونا شمس موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، انیمیشن «ققنوس» به کارگردانی مونا شمس و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که به بخش مسابقه بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم «مذهب امروز» در کشور ایتالیا راه یافته بود، موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران این جشنواره شد.

این جشنواره در تاریخ ۱۸ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴ (۲۸ شهریور تا ۴ مهرماه ۱۴۰۳) برگزار شد و «ققنوس» موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران شد.

در بیانیه هیات داوران این جشنواره آمده است: جایزه ویژه هیات داوران به فیلمی تعلق می‌گیرد که هنر انیمیشن را با خامی تجربیات زندگی واقعی ادغام می‌کند؛ یک انیمیشن مستند قدرتمند از کشور ایران که موضوعات عمیق مهاجرت و جستجوی یک سرزمین جدید را بررسی می‌کند. از طریق داستان تلخ سربازی که تصمیم می‌گیرد همه چیز را پشت سر بگذارد و دوباره شروع کند، این فیلم تصویری عمیقاً تکان دهنده از شهامتی که برای بازسازی زندگی لازم است، ارائه می‌دهد و جایزه ویژه هیات داوران برای انیمیشن کوتاه به فیلم «ققنوس» می‌رسد.

این جشنواره که در سال ۱۹۹۷ به عنوان اولین جشنواره سینمای معنوی و گفتگوی بین ادیان ایتالیا تاسیس شده است، در سال ۲۰۲۴ بیست و هفتمین سالگرد خود را جشن گرفت.

عوامل این انیمیشن عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: مونا شمس، صداگذار: محمد مهرجو، کامپوزیت و رنگ: مونا شمس، انیماتور: مهدی برق زدگان، طراحی و اجرای کانسپت: نیلوفر نادری، پخش: بخش بین‌الملل مرکز گسترش، تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

مطالب مفید