۵ فوت و فن شگفت‌انگیز برای پاکسازی بی‌نقص زیر یخچال

تمیز کردن زیر وسایل بزرگ مثل یخچال، کاری سخت و وقت‌گیر است. اگر فکر می‌کنید که جابه‌جایی این وسایل سخت است و هیچ ابزاری نمی‌تواند همه جای آن را خوب تمیز کند، با ما همراه باشید. در این بخش از مجله اکالا به معرفی ترفندهای تمیز کردن زیر یخچال می‌پردازیم تا به راحتی زیر وسایل بزرگی مانند یخچال را تمیز کنید.

۵ ترفند ساده برای تمیز کردن زیر یخچال

اگر به دنبال ترفندهای ساده و راحت برای تمیز کردن زیر وسایل بزرگ مانند یخچال هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

دسته جارو و جوراب

اگر به دنبال یک روش ساده و کم‌هزینه برای تمیز کردن زیر وسایل هستید، می‌توانید از یک دسته جارو و یک جوراب استفاده کنید. با قرار دادن جوراب روی انتهای دسته جارو، می‌توانید به راحتی به زیر یخچال دسترسی پیدا کرده و کثیفی‌ها را تمیز کنید. این روش اگرچه به اندازه ابزارهای تخصصی کارآمد نیست، اما برای تمیزکاری‌های معمولی بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید: با انجام این کارهای ساده، عمر یخچالتان را ۱۰ برابر کنید

چاقو یا سیخ فلزی

یکی از روش‌های از بین بردن لکه‌های سرسخت و چسبیده به زیر یخچال، استفاده از یک چاقو یا سیخ فلزی است. با استفاده از لبه تیز چاقو یا سیخ، می‌توانید لکه‌ها را خراشیده و سپس با یک پارچه مرطوب پاک کنید. این روش برای لکه‌های چربی و مواد غذایی بسیار مناسب است.

گردگیرهای میکروفایبر

یکی از روش‌های تمیزکاری عمیق و دقیق زیر یخچال، استفاده از گردگیرهای میکروفایبر است. سر نازک و انعطاف‌پذیر این گردگیرها به شما امکان می‌دهد به راحتی به نقاط دور از دسترس زیر وسایل دسترسی پیدا کنید.

الیاف میکروفایبر به دلیل خاصیت جذب بالای خود، به طور موثر گرد و غبار و ذرات ریز را به خود جذب می‌کنند و زیر وسایل سنگینی مانند یخچال را براق و تمیز می‌کنند. همچنین، این گردگیرها به راحتی قابل شستشو هستند و برای استفاده طولانی‌مدت مناسب هستند.

پرزگیر مو

تمیز کردن زیر یخچال و سایر وسایل بزرگ می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما با استفاده از یک پرزگیر تله مو این کار بسیار ساده‌تر می‌شود. این وسیله کارآمد با طراحی خاص خود می‌تواند به راحتی موی حیوانات خانگی، گرد و غبار، خرده‌های غذا و سایر آلودگی‌ها را از زیر وسایل جمع‌آوری می‌کند.

بدون نیاز به خم شدن زیاد و صرف انرژی زیاد، می‌توانید به سرعت و به طور موثر زیر یخچال خود را تمیز کنید. همچنین، استفاده از پرزگیر مو به شما کمک می‌کند تا از تجمع آفات در زیر وسایل جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: اصول چیدمان و نظم‌دهی یخچال و فریزر + ترفندهای کاربردی

قطعات مسطح جاروبرقی

برای یک تمیزکاری سریع و کامل، ابزار مسطح جاروبرقی بهترین گزینه است. این ابزار به شما امکان می‌دهد به راحتی به زیر وسایل دسترسی پیدا کنید و تمام آلودگی‌ها را به سرعت جمع‌آوری کنید. دهانه‌های دوگانه یا تک این قطعات به شما اجازه می‌دهد تا به طور موثر به تمام نقاط زیر یخچال دسترسی پیدا کنید و آن را به خوبی تمیز کنید.

 

در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا به معرفی ترفندهای تمیز کردن زیر یخچال پرداختیم. این روش‌های ساده و کارآمد به شما می‌کنند تا به راحتی زیر وسایل بزرگی مانند یخچال را تمیز کنید. سعی کنید هر ۶ ماه یکبار این کار را انجام دهید تا از تجمع آلودگی زیر وسایل بزرگ جلوگیری کنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

مطالب مفید