مبتلایان به آرتروز بخوانند؛ هرگز در سرما نمانید

کارشناسان می گویند هوای سرد باعث آرتریت نمی شود، اما می تواند آن را بدتر کند.

به گزارش مهر، دکتر ماریکو ایشیموری، مدیر موقت بخش روماتولوژی موسسه Cedars-Sinai در لس آنجلس، گفت: «مفاصل ما در هوای معتدل بهترین عملکرد را دارند. وقتی هوا سردتر می شود، مایع سینوویال که به عنوان روغن موتور در مفاصل ما عمل می کند بیشتر شبیه لجن می شود.

بنیاد آرتریت می گوید دمای سرد همچنین می تواند حساسیت فرد را به درد افزایش دهد، گردش خون را کاهش دهد و اسپاسم عضلانی را افزایش دهد.

ایشیموری گفت: افت فشار هوا می تواند باعث انبساط ماهیچه ها و تاندون ها شود که می تواند فشار بیشتری به مفصل وارد کند.

اما متخصصان می‌گویند که افراد مبتلا به آرتریت می‌توانند اقدامات ساده‌ای برای محافظت از خود در برابر درد مفاصل ناشی از هوای سرد انجام دهند.

مفصل را گرم نگه دارید. از کلاه، دستکش و روسری استفاده کنید و از پدهای گرمایشی و پتو برای گرم نگه داشتن در هنگام خواب استفاده کنید. حمام آب گرم همچنین می تواند سفتی مفاصل را تسکین دهد.

فعال باشید. ورزش می تواند مفاصل را شل نگه دارد، انرژی را افزایش دهد و سیل هورمون های احساس خوب را آزاد کند. حداقل 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هفته، شامل دو دور تمرین قدرتی، بسیار مفید است.

یک حرکت کششی انجام دهید. مطمئن شوید که عضلات خود را به طور منظم کشش می دهید، به خصوص قبل از ورزش. مچ پا را بچرخانید، زانو را کمی خم کنید و انگشتان دست و بازوها را دراز کنید.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. یک رژیم غذایی خوب می تواند به کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی و همچنین تقویت استخوان ها کمک کند. اطمینان حاصل کنید که اسیدهای چرب امگا 3 کافی دریافت می کنید که التهاب را کاهش می دهد و همچنین ویتامین D که استخوان ها را تقویت می کند.

وزن سالم را حفظ کنید. هر چه وزن فرد بیشتر باشد، فشار روی استخوان ها، مفاصل و بافت ها بیشتر می شود. از دست دادن چند پوند می تواند به کاهش درد و سفتی کمک کند.

با دقت قدم بردارید یک زمین خوردن ساده می تواند باعث درد دائمی شود و حس تعادل فرد می تواند توسط مفاصل آسیب دیده در اثر آرتریت تغییر کند. هنگام راه رفتن مراقب باشید و کفش مناسب بپوشید.

این توصیه ها از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. ایشی موری توصیه می کند که همه در مورد اینکه هوای سرد چگونه بر مفاصل آنها تأثیر می گذارد تحقیق کنند، سپس سبک زندگی خود را تغییر دهند تا احساس بهتری داشته باشند.

مطالب مفید