هنرمندان در واکنش به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان: پیام‌های احساسی و پر از اندوه

سیدحسن نصرالله که به سید رهبران جهان عرب مشهور بود به خاطر پافشاری بر اصول و ارزش‌های خود در دفاع از مظلومان و مبارزه قاطع با استکبار لقب سید مقاومت و آزادی را گرفت. شهادت سیدحسن نصرالله واکنش برخی از نهادها، هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری را در فضای مجازی در پی داشت که آنان با انتشار پیام‌ها، فیلم‌ها، تصاویری از سیدحسن نصرالله، شهادت وی را تسلیت گفتند و با مردم لبنان ابراز همدردی کردند.

در این گزارش به بعضی از این واکنش‌ها می‌پردازیم.

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری با انتشار تصویر «إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» و و اما بعد فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَةَ لَم تَزَل… و السلام»، شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت.

حسن روح الامین هنرمند نقاش نیز با انتشار فیلمی از شهید سیدحسن نصرالله در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «سرباز جهادم من و از جبهه احرار/ انصاف کجا رفته که در خانه بمیرم. شهادتت مبارک آقا سید»

امیر عبدالحسینی مدیر هنری و پژوهشگر و مدرس هنر و دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز با انتشار تصویری از سیدحسن نصرالله و آیه ۲۳ سوره احزاب نوشت: «از میان مومنان مردانی هستند که به پیمان خود با خداوند صادق بودند، برخی از آنان به پیمانشان عمل کردند و بعضی به انتظار مقاومت کرده و هرگز عقیده و پیمان خود را تغییر ندادند.»

همچنین سازمان هنری رسانه‌ای اوج نیز با انتشار فیلم دیگری نوشت: «آغاز نصرالله… در چشم‌های ما ببین این مردم خون‌خواه را بنگر پس از سیّد حسن، آغاز نصرالله را»

مطالب مفید