دستور پخت خوراک مرغ با رزماری و زنجبیل؛ انفجاری از عطر و طعم‌های بی‌نظیر!

آیا از خوردن مرغ آن هم به صورت ساده خسته شده‌اید؟ خب این بار مرغ را با رزماری و زنجبیل درست کنید. خوراک مرغ با رزماری و زنجبیل نه تنها بسیار خوشمزه است بلکه عطر بی‌نظیری هم دارد. تهیه این غذا بسیار آسان است و در کمترین زمان، یک وعده غذایی لذیذ و متفاوت روی میز شما خواهد بود. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه خوراک مرغ با رزماری و زنجبیل را آموزش خواهیم داد.

مواد لازم جهت تهیه خوراک مرغ با رزماری و زنجبیل

برای تهیه خوراک مرغ با رزماری و زنجبیل به مواد زیر نیاز است:

سینه مرغ۴ عددنمک و فلفلبه مقدار لازمآب پرتقال طبیعی۱۲۵ میلی‌لیترزنجبیل تازه رنده شده۳ قاشق چای‌خوریپیازنصف یک عددسیر۲ حبهرزماری خشک۱ قاشق چای‌خوریروغن کانولا۱۲۵ میلی‌لیترآب پرتقال برای تهیه سس۱ پیمانهعسل۱/۴ پیمانه

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه خوراک مرغ با رزماری و زنجبیل

روش تهیه خوراک مرغ با رزماری و زنجبیل بسیار ساده بوده و شامل مراحل زیر است:

مرحله اول: آماده‌سازی مرغ

برای تهیه خوراک مرغ با رزماری و زنجبیل، ابتدا سینه‌های مرغ را به خوبی شسته و چربی‌های اضافی آن‌ها را جدا کنید.

مرحله دوم: مزه‌دار کردن مرغ

پس از جدا کردن چربی‌های اضافی مرغ، تکه‌های مرغ را در یک کاسه بزرگ بریزید. سپس، نمک، فلفل، ۱۲۵ میلی‌لیتر آب پرتقال طبیعی، ۲ قاشق چای‌خوری زنجبیل رنده شده، ۱ قاشق چای‌خوری رزماری خشک و ۱۲۵ میلی‌لیتر روغن کانولا را به مرغ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

سپس، نصف یک عدد پیاز و دو حبه سیر را رنده کرده و به مواد اضافه کنید و مجددا همه را به خوبی با هم مخلوط کنید. پس از ترکیب کامل همه مواد روی کاسه را با سلفون بپوشانید و به مدت حداقل ۳ ساعت و حداکثر ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ کاملا مزه‌دار شود.

مرحله سوم: گرم کردن فر

پس از آنکه مرغ‌ها طعم دار شدند، فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده و اجازه دهید تا به طور کامل گرم شود. گرم کردن فر، به پخت یکنواخت مرغ کمک می‌کند. پس این مرحله را به هیچ وجه نادیده نگیرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ سماق با پودر زنجبیل

مرحله چهارم: درست کردن سس

برای تهیه سس مخصوص، ابتدا ۱ پیمانه آب پرتقال تازه را با ¼ پیمانه عسل طبیعی و ۱ قاشق چای‌خوری زنجبیل درون یک ظرف مقاوم در برابر حرارت بریزید.

ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتبا هم بزنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند و عسل کاملا حل شود. پس از به جوش آمدن مخلوط، حرارت را کم کنید و اجازه دهید سس به مدت چند دقیقه روی حرارت بماند تا کمی غلیظ شود.

نکته: زمان پخت سس به میزان غلظت دلخواه شما بستگی دارد. هرچه زمان پخت بیشتر باشد، سس غلیظ‌تر خواهد شد.

مرحله پنجم: پختن مرغ

پس از آنکه فر داغ شد، تکه‌های مرغ را درون ظرف مخصوص فر بچینید. سپس ظرف را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر قرار دهید. در طول این مدت، هر ۵ دقیقه یکبار با استفاده از یک برس آشپزی، مقدار کمی از سس را به طور یکنواخت روی سطح مرغ‌ها بمالید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ بریان

مرحله ششم: سرو کردن خوراک مرغ با رزماری و زنجبیل

پس از اینکه مرغ‌ها پختند و طلایی شدند، آن‌ها را از فر خارج نمایید. سپس، مرغ‌ها را به همراه سس مخصوصی که از قبل آماده کرده‌اید، سرو کنید. حالا، خوراک مرغ با رزماری و زنجبیل آماده میل کردن است. نوش جانتان!

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه خوراک مرغ با رزماری و زنجبیل را شرح دادیم. با این دستور پخت ساده می‌توانید یک وعده غذایی لذیذ و سالم درست کنید. مطمئن باشید طعم بی‌نظیر این مرغ هم کودکان و هم بزرگسالان را به وجد خواهد آورد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شوید!

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

مطالب مفید