دستور فوری: چطور در ۵ دقیقه هات چاکلت خانگی غلیظ و دل‌چسب بسازیم؟

هات چاکلت یکی از نوشیدنی‌های گرم پرطرفدار در فصل پاییز و زمستان است که می‌توانید با آن از مهمانان خود پذیرایی کنید. همچنین نوشیدن یک فنجان هات چاکلت داغ در روزهای سرد پاییزی لذتی فراموش نشدنی دارد. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه این نوشیدنی داغ و جذاب را به شما آموزش می‌دهیم.

 

مواد لازم برای تهیه هات چاکلت خانگی

برای درست کردن هات چاکلت به مواد زیر نیاز دارید:

شکلات تلخ خرد شده۱۵۰ گرمپودر کاکائو۲ قاشق غذاخوریشکر قهوه‌ای۲ قاشق غذاخوریشیر پرچرب۴ فنجانپودر وانیل¼ قاشق چای‌خوری

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

 طرز تهیه هات چاکلت خانگی

برای درست این هات چاکلت غلیظ طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: شکلات را آب کنید

در اولین مرحله باید پودر کاکائو، شکلات تلخ خرد شده و شکر قهوه‌ای را در یک قابلمه بریزید و با حرارت کم هم بزنید تا شکر و شکلات ذوب شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۳ مدل کافه گلاسه خوشمزه خانگی

مرحله دوم: شکلات را شیری کنید

بعد از اینکه شکر و شکلات کاملا آب شدند، شیر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. اجازه دهید حدود ۵ دقیقه مواد با شیر روی گاز بماند تا قل بزند،بعد از اینکه اولین قل زده شد زیر گاز را خاموش کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: وانیل را اضافه کنید

پس از اینکه قابلمه را از روی حرارت برداشتید، یک مایع شکلاتی یکدست به وجود می‌آید. در این مرحله وانیل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و پس از چند ثانیه آن را در ظرف مورد دلخواه سرو کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه هات چاکلت خانگی:

برای تزئین هات چاکلت می‌توانید از مارشملو، خامه، چوب دارچین و پودر شکلات استفاده کنید.استفاده از شکلات در تهیه هات چاکلت، باعث می‌شود تا طعم بهتر و بافت غلیظ‌تری نسبت به پودر کاکائو داشته باشید.هات چاکلت حتما باید به داغ سرو شود تا طعم واقعی آن چشیده شود، بنابراین بلافاصله پس از آماده شدن آن را میل کنید.طبع هات چاکلت گرم است و نوشیدن آن باعث بالا رفتن انرژی بدن و کاهش اضطراب می‌شود.از آن جایی که هات چاکلت نوشیدنی پرانرژی است، بهترین زمان مصرف آن صبح است.می‌توانید از ادویه‌هایی مانند جوزهندی، دارچین و پودر نارگیل هم استفاده کنید.اگر دوست دارید طعم تلخ غالب باشد، می‌توانید شکر را حذف یا مقدار آن را نصف کنید.با توجه به ذائقه خود می‌توانید هنگام اضافه کردن پودر وانیل، به میزان نوک قاشق چای‌خوری نمک دریایی به هات چاکلت اضافه کنید.

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه هات‌ چاکلت خانگی را آموزش دادیم. حتما این نوشیدنی دوست‌ داشتنی را در خانه با هزینه کمتر و کیفیت بهتر درست کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید