لاکچری‌های اکستریم: کراس‌اورهای جدید، آماده‌ی درخشش در بازار

مدیران خودرو در آستانه عرضه کراس اوورهای اکستریم LX و TXL است. ال ایکس و تی ایکس ال استانداردهایی تازه در زمینه امکانات تعریف می‌کنند.

مدیران خودرو پس از موفقیت برند فونیکس، برندی جدید با عنوان «اکستریم» (XTRIM) را تاسیس کرد که تحت آن محصولات لوکس چری را روانه بازار ایران می‌کند. شاسی بلند لوکس سه ردیفه اکستریم VX اولین محصول این برند بود که به بازار راه پیدا کرد و طی چند وقت اخیر در اخبار خودرو سروصدای زیادی به‌پا کرد. حالا نوبت به عرضه کراس اوورهای لوکس دیگر اکستریم رسیده است و مدیران خودرو به‌تازگی با برگزاری رویدادی در ایران مال، اکستریم LX و اکستریم TXL را به‌نمایش گذاشت.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

مشخصات و امکانات اکستریم LX

اکستریم ال ایکس به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ 16 سوپاپ مجهز است که می‌تواند 198 اسب بخار در 5 هزار و 50 دور بر دقیقه و 290 نیوتن متر گشتاور در 2 هزار دور بر دقیقه تولید کند. این موتور امکان شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت ظرف 8.8 ثانیه را فراهم می‌کند و حداکثر سرعت آن به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. انتقال نیرو محرکه آن هم بر عهده یک گیربکس دوکلاچه 7 سرعته از نوع تر قرار دارد که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

این شاسی بلند چینی لوکس جدید بازار ایران از امکاناتی نظیر کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، سنسور پارک جلو و عقب، کنترل خودرو در سربالایی و سرپایینی، 6 ایربگ، نمایشگر دوگانه، تهویه خودکار، سیستم صوتی سونی با 9 اسپیکر و سانروف پانورامیک برخوردار است.

مشخصات و امکانات اکستریم TXL

اکستریم تی ایکس ال زیر کاپوت خود یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ 16 سوپاپ قرار دارد که 261 اسب بخار قدرت در 5 هزار و 500 دور بر دقیقه و 400 نیوتن متر گشتاور در 2 هزار بر دقیقه تولید می‌کند. با اتکا به پیشرانه مذکور، باید بتوان ظرف حدود 11 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب گرفت. حداکثر سرعت آن هم 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. نیرو محرکه این پیشرانه را یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به هر چهار چرخ هدایت می‌کند.

کراس اوور جدید مدیران خودرو با آپشن‌هایی مشابه تی ایکس ال عرضه می‌شود. از جمله این آپشن‌ها می‌توان به 6 ایربگ، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، سیستم کمکی ترمز، نمایشگر دوگانه، تهویه خودکار دوکاناله و سانروف اشاره کرد.

تاریخ عرضه و قیمت اکستریم LX و اکستریم TXL

در پی رونمایی رسمی از اکستریم ایکس ال و اکستریم تی ایکس ال، این دو خودرو به‌زودی به‌صورت رسمی به فروش گذاشته می‌شود. انتظار می‌رود ایکس ال با قیمت حدود 2.5 میلیارد تومان و تی ایکس ال با قیمت حدود 3 میلیارد در دسترس قرار بگیرند.

در گجت نیوز بخوانید:

مطالب مفید