لذت طعم و هیجان با ساندویچ تخم‌مرغ؛ صبحانه‌ای خوشمزه برای بچه‌های پرانرژی مدرسه‌ای!

با شروع مدارس و رفتن مدرسه ها سر کلاس‌های درس. باید صبحانه‌های مقوی و کافی برای کودکان در نظر بگیرید. ساندویچ تخم مرغ آب‌پز یکی از ساده‌ترین، مقوی‌ترین و خوشمزه‌ترین ساندویچ‌هایی است که می‌توانید در منزل آن را برای کودکانتان تهیه کنید. این ساندویچ سرشار از پروتئین و مواد مغذی است و برای وعده صبحانه، ناهار یا میان‌وعده بسیار مناسب است. در این مقاله از مجله اینترنتی اکالا، طرز تهیه این ساندویچ را به روشی کاملا متفاوت و جذاب به شما آموزش خواهیم داد.
  

مواد لازم جهت تهیه یک لقمه تخم مرغ

تخم مرغ آب‌پز۲ عددنان لواش یا نان تست۱ عددماست یونانی۲ قاشق غذاخوریخیارشور خرد شده۱-۲ عددذرت آبپز۲ فاشق غذاخوریجعفری یا شوید خرد شده به مقدار دلخواهنمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه یک لقمه تخم مرغ

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این لقمه‌های خوشمزه ۲۰-۲۵ دقیقه است. مقدار مواد اعلام شده در این آموزش ۱-۲ لقمه متوسط به شما می‌دهد. درجه سختی تهیه این لقمه در دسته بندی متوسط قرار دارد.

بیشتر بخوانید: ۱۶ ایده تهیه ساندویچ فوری برای و پرطرفدار برای مدرسه بچه‌ها

مرحله اول: آماده سازی تخم مرغ

تخم مرغ‌ها را درون قابلمه مناسبی گذارید و مقداری آب درون قابلمه بریزید. ۸-۱۲ دقیقه تخم مرغ ها را روی حرارت گذارید تا تخم مرغ ها آبپز شوند. پس از پخت تخم مرغ ها را از قابلمه خارج کنید و کمی زمان دهید تا خنک شوند.

برای اینکه تخم مرغ‌ها به راحتی پوست گرفته شوند، می‌توانید آن‌ها را پس از آب‌پز کردن به مدت چند دقیقه در آب یخ قرار دهید سپس تخم‌مرغ‌ها را پوست بگیرید. تخم‌مرغ‌های پوست گرفته شده را درون کاسه مناسبی گذارید و با کمک رنده یا گوش کوب آن‌ها را له و پوره کنید.

مرحله دوم: آماده سازی ذرت

ذرت را نیز به همین ترتیب با مقداری آب بپزید سپس آن را دانه دانه کنید و به پوره تخم مرغ اضافه کنید. اگر زمان کافی برای این کار را ندارید می‌توانید ذرت کنسرو شده یا ذرت تازه آب‌پز استفاده کنید.

مرحله سوم: آماده سازی سبزی تازه و خیارشور

سبزی تازه را بشویید و با کمک چاقو یا خرد کن، خرد کنید.

خیارشور را به صورت نگینی ریز یا رنده خرد کنید سپس خیارشور و سبزی خرد شده را به ترکیب درون ظرف بیفزایید.

مرحله چهارم: ترکیب همه مواد با هم

ماست یونانی، نمک و فلفل را به محتوای درون ظرف اضافه کنید. سپس همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا مواد شما بافت یکدست و یکنواخت به خود گیرد.

ماست یونانی به دلیل غلظت بالا و طعم ترش مزه، انتخاب بسیار مناسبی برای این ساندویچ است.

برای طعم‌دارتر شدن سس می‌توانید از ادویه‌های دلخواه مانند پودر سیر، پودر پیاز یا زردچوبه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بلال کبابی به ۳ روش

مرحله پنجم: مونتاژ کردن و برش زدن لقمه

نان لواش را روی میز کارتان گذارید و مقداری از مواد روی نان قرار دهید. با پشت قاشق مواد را روی نان صاف کنید. نان را از یک سمت به شکل لقمه رول کنید. سپس رول ساندویچ شده را به اندازه‌های یکسان و دلخواه برش زنید و در ظرف بچینید.

شما در تهیه این لقمه از نان‌های مختلفی مانند نان تست، نان همبرگر یا نان سبوس‌دار می‌توانید استفاده کنید.

می‌توانید به این ساندویچ موادی مانند گوجه‌فرنگی، خیار، کاهو یا پنیر اضافه کنید.

امیدواریم که آموزش فوق مورد توجه شما والدین عزیز قرار گرفته باشد و شما نیز طبق روش ساده و متفاوت بالا این لقمه‌های جذاب را برای فرزندانتان تهیه کنید. ساندویچ تخم مرغ آب‌پز یک گزینه سالم و خوشمزه برای وعده‌های مختلف است. شما می‌توانید با تغییر مواد و افزودن مواد دلخواه، هر بار طعم جدیدی را تجربه کنید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید