مقصد نهایی پیکر سید حسن نصرالله: محل خاکسپاری او کجاست؟ + تصاویر

به گزارش اقتصادآنلاین، برخی معتقدند پیکر سید مقاومت و شهدای حمله تروریستی در کنار پسرش و عماد مغنیه در گلزار شهدای حزب الله به خاک سپرده می شود. روضة الشهیدین، گلزار شهدای حزب الله در بیروت است که برخی شهدای شاخص نبرد با رژیم صهیونیستی و شهدای لبنانی مدافع حرم در آن دفن شده اند. عماد مغنیه و پسرش جهاد، مصطفی بدرالدین معروف به سید ذوالفقار، سید هادی نصرالله فرزند دبیر کل حزب الله لبنان از شهدای شاخص روضة الشهیدین هستند.

جزییات ترور سیدحسن نصرالله

سرهنگ سدریک لیتن تحلیل گر نظامی در گفت و گو با سی ان ان شیوه رصد شهید سید حسن نصرالله و ترور او توسط اسرائیل را تحلیل کرده و از جزئیات این عملیات گفته است. او در عین حال برآورد کرده به جای بمب‌های یک تنی، از بمب‌های 1400 کیلوگرمی استفاده شده که البته با توجه به اینکه بمب‌های 1400 کیلوگرمی فاقد JDAM است، بعید است.

رادیو ارتش اسرائیل با انتشار تصاویری از اتاق عملیات حملهٔ دیروز به بیروت با حضور وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش این رژیم، جزئیاتی از تجاوز وحشیانهٔ دیروز به ضاحیهٔ جنوبی بیروت منتشر کرد.

این رسانهٔ صهیونیستی گزارش کرد که جنگنده‌های اسرائیلی ۸۵ بمب سنگرشکن که وزن هرکدام یک تُن بوده را در این عملیات برای ترور سیدحسن نصرالله استفاده کردند.

در این حمله ۶ ساختمان به‌طور کامل با خاک یکسان شده و شبکهٔ الجزیره هم در همان زمان گزارش کرده که دست‌کم ۱۰ بمب یک تُنی که برای ازبین‌بردن استحکامات بتنی به‌کار می‌رود، استفاده شده است.

مطالب مفید