پرچم برافراشته‌شده توسط شهید سید حسن نصرالله هرگز فرود نخواهد آمد/ اکنون وظیفه‌ی همگان است که در حمایت از جبهه حق تلاش کنند – تازه‌ترین اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «حبیب الله بهمنی» با ابراز تالم و افسوس شدید نسبت به فقدان «شهید سید حسن نصرالله» و با اشاره به صدور «فرمان جهاد» توسط «امام خامنه‌ای» گفت: اینک بر تک تک ما واجب شده است تا با به میدان آوردن تمامی توانمان در حمایت از جبهه حق در برابر باطل بکوشیم.

«حبیب الله بهمنی» کارگردان برجسته و پیشکسوت و ریاست انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان در گفت‌وگو با خبرنگار سینماپرس ضمن بیان این مطلب که شهادت «شهید سید حسن نصرالله» یک خسران بزرگ برای جهان اسلام و بالاخص جبهه جبهه مقاومت است، گفت: در سفرهای کاریم به لبنان همواره عطر حضور ایشان را در جای جای لبنان استشمام می‌نمودم. از جامعۀ مسیحی لبنان گرفته تا جوامع اهل سنت و شیعیان وفادار جنوب، همه از سید مقاومت به نیکی یاد می‎کردند و شکر گزار حضور وی به عنوان ودیعۀ الهی بودند. کسی که توانسته بود به منازعات دهه ها مخاصمه میان اقوام و احزاب لبنانی که با شیطنت‌های صهیونیستی وحدت و تمامیت ارضی لبنان را به خطر انداخته بود خاتمه دهد. او توانست یک وحدت ملی مثال زدنی را جایگزین آن کشمکشها و منازعات نماید. علت این توفیق او نیز به این امر متکی بود که سید مقاومت در پیمان میان خود و خدایش در دفاع از مظلوم و دشمنی با ظالم صادق بود، ثابت قدم ماند و در این راه از بذل همه چیز خود و خانواده‎اش دریغ نداشت. و این را نه تنها ملت لبنان بلکه تمامی ملل منطقه و مردمان آزادۀ جهان درک نمودند. سرانجام وجودش را وثیقۀ رستگاری‌اش قرار داد، با سرافرازی کارش را به اتمام رساند و به مقصود رسید.

کارگردان فیلم سینمایی «شب کایت‌ها» با بیان اینکه «شهید سید حسن نصرالله» بزرگان زیادی را برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های «انقلاب جهانی اسلام» و برای اینکه بتوانند «رهبری حزب‌الله» را به عهده بگیرد تربیت کرده است، گفت: مطمئنم پرچمی که وی برافراشت برزمین نخواهد افتاد و قطعاً مردانی از مکتب عاشورا آن را بدست گرفته‌اند. ان‎شاءالله این شجرۀ طیبه تا به سرانجام رسیدن رسالت تاریخی نسل انقلاب اسلامی در آزادی ملت مظلوم فلسطین و بعد از آن نیز تداوم خواهد یافت.

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «زندانی ۷۰۷» و «مروارید سیاه» در ادامه این گفتگو به جوانب مختلف فرمان روز گذشته «امام خامنه‌ای» و اعلام رسمی »جهاد» همه جانبه توسط معظم‌له اشاره و تصریح کرد: این امید و این قطعیت موجب نخواهد شد از آنچه بر ما فرض شده است دست شسته و نظاره گر باشیم. اینک بر تک تک ما واجب شده است تا با به میدان آوردن تمامی توانمان در حمایت از جبهه حق در برابر باطل بکوشیم.

این سینماگر پیشکسوت عرصه سینمای دفاع مقدس در پایان با اشاره به ابعاد و جنبه‌های مختلف این «فرمان جهاد عینی» و تبیین این مهم که اکنون وقت نشان دادن «تبعیت عملی از ولایت فقیه» است و نباید اجازه داد تا «حکم امام امت» در تمامی حوزه‌های نظامی و امنیتی و بالاخص در عرصه فرهنگ و هنر بر روی زمین بماند، متذکر شد: برای ادای وظیفه واجبی که بر دوش خود احساس می‎کنم، با تمام توان به مسئولین محترم فرهنگی و فرماندهان سخت کوش جبهه فرهنگی انقلاب اعلام آمادگی می‌کنم و امیدوارم یکایک سربازان این جبهه را دریابند، آنها را منسجم نموده و برای ادای وظیفه انقلابی خود آنها را پشتیبانی نمایند.

مطالب مفید