بررسی کامل بنیادی و تکنیکال وصنا – آیا گروه صنایع بهشهر برای سرمایه‌گذاری گزینه‌ای ایده‌آل است؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، گروه صنایع بهشهر ایران با گرفتن رای دادگاه در مقابل سیف خودرو، دارایی‌های ملکی قابل توجهی دارد و از طرفی این شرکت مالک ۷ درصدی ونوین است و با توجه به گزارشات عالی بانک اقتصاد نوین و افزایش قیمت سهم در بازار، این سودآوری با تاخیر زمانی منتفع می‌شود و مورد توجه بازار قرار خواهد گرفت.

 

افزایش سرمایه ۴۲ درصدی وصنا از محل سود انباشته

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۴۲ درصدی وصنا از محل سود انباشته اتفاق مثبتی برای نماد تلقی می‌شود. به طوری که حجم نقدینگی در دسترس در شرکت‌های سرمایه گذاری به معنای ایجاد فرصت برای ورود به طرح‌های سرمایه گذاری جدید که در گذر زمان، درآمد و سودآوری شرکت را افزایش خواهد داد. شایان ذکر است که با افزایش سرمایه از محل سود انباشته، شرکت مشمول نرخ صفر مالیاتی خواهد شد و در نتیجه میزان خروج نقدینگی از بابت هزینه مالیات نیز کمتر خواهد شد.

 

رکوردشکنی ونوین در اعطای تسهیلات ماهانه

در شهریور ۱۴۰۳ بانک بیش از ۱۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مشتریان اعطا کرده است. این عدد به هیچ وجه با شهریور ۱۴۰۲ قابل قیاس نیست؛ چرا که در شهریور ۱۴۰۲ تنها ۲۲ همت تسهیلات از سوی بانک به مشتریان اعطا شده بود. این یعنی پرش ۵.۲ برابری اصلی‌ترین متغیر درآمدی و سودآوری بانک! در ۵ ماهه نخست ۱۴۰۳ رقم تسهیلات ماهانه در بازه‌ای بین ۲۲ و ۲۸ هزار میلیارد تومان در نوسان بوده؛ به عبارتی کمترین و بیشترین میزان تسهیلات اعطا شده در هر ماه به ترتیب ۲۲.۳ و ۲۸.۲ همت بوده است. این رقم، اما شهریور ماه به بیش از ۱۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده که به نوعی رکورد بانک در اعطای تسهیلات ماهانه محسوب می‌شود. در نیمه نخست ۱۴۰۳ ونوین مجموعا بیش از ۲۴۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مشتریان پرداخت کرده و این در حالیست که این رقم در دوره مشابه برابر با ۱۲۵ همت بوده است.

 

وصنا از دید نموداری

وصنا یک الگوی دیامتریک را از سال ۹۹ تکمیل کرد و به کف‌ترین حمایت رسید، سپس از ۱۰۵ تومان یک رشد قابل توجه تحت عنوان موج A از سناریو شکل گرفت و در قله اردیبهشت ۱۴۰۲ به محدوده ۲۴۵-۲۵۰ تومان رسیده است. در قالب موج B تصحیحی از الگوی صعودی یک دیامتریک را شکل داده و به نظر پایان یافته و حال در شروع موج صعودی C است. اگر الگو سمیتریک یا ترکیبی باشد، با رسیدن به مقاومت اشاره شده، اصلاح خواهیم داشت. حمایت‌ها با خطوط فیبو مشخص شده و ۱۸۹ تومان مهم است.

مقاومت‌های ۲۳۰-۲۵۰ تومان نیز فعلا مهم است.  

مطالب مفید