راز نجات لیوان‌های خود از بوی ناخوشایند: راه‌حل‌های کاربردی و ساده

آیا تا به حال بوی بد لیوان باعث شده است که از ادامه نوشیدن صرف نظر کنید؟ بوی نامطلوبی شبیه بوی ماهی که در برخی از لیوان‌های شسته شده به مشام می‌رسد. در این مقاله از مجله اکالا راهکارهای از بین بردن بوی بد لیوان را معرفی خواهیم کرد تا دیگر این اتفاق ناخوشایند را تجربه نکنید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بو گرفتن لیوان ممکن است دلایل مختلفی مانند استفاده از اسکاچ کثیف، ماندن رطوبت در لیوان پس از شستن یا کیفیت پایین شوینده داشته باشد. در ادامه به روش‌های خانگی و کم هزینه جهت از بین بردن بوی بد لیوان می‌پردازیم:

۱- لیوان‌ها را در جوش شیرین بخوابانید

جوش شیرین یکی از پاک‌کننده‌های بسیار کاربردی است که علاوه بر پاک کردن لکه‌ها، بوی بدن لیوان و ظروف شیشه‌ای را هم از بین می‌برد. برای این کار در یک کاسه بزرگ آب گرم بریزید و با کمی جوش شیرین مخلوط کنید. لیوان‌هایی که بو می‌دهد را داخل کاسه قرار دهید و اجازه دهید برای نیم ساعت در این محلول بمانند، سپس آنها را خوب بشویید.

بیشتر بخوانید: با این ترفندها گیاهان پژمرده خانگی را درمان کنید

۲- اجازه دهید لیوان‌ها آفتاب بگیرند

یکی از ارزان‌ترین راه‌های از بین بردن بوی بد لیوان، قرار دادن آن در معرض نور خورشید است. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که لیوان‌ها را برای مدت یک ساعت مقابل نور خورشید قرار دهید تا بوی بد آن از بین برود.

۳- از سرکه سفید استفاده کنید

سرکه سفید یکی از مواد ضدعفونی کننده‌ای به حساب می‌آید که قدرت از بین بردن بوی بد لیوان‌ها را نیز دارد. برای استفاده از سرکه سفید کافی است تا یک کاسه بزرگ را از آب ولرم پر کنید و یک تا دو فنجان سرکه به آن اضافه کنید. سپس لیوان‌ها را در محلول برای نیم ساعت قرار دهید. بعد از آن با یک اسفنج نرم لیوان‌ها را اسکراب و سپس آبکشی کنید.

۴- پودر خردل استفاده کنید

شاید برایتان عجیب باشد ولی از پودر خردل می‌توانید برای از بین بردن بوی بد لیوان استفاده کنید. برای این کار یک کاسه بردارید و آن را با آب گرم پر کنید، سپس یک قاشق چای‌خوری پودر خردل به آن اضافه کنید و هم بزنید. لیوان‌ها را برای ۱۵ دقیقه در کاسه قرار دهید و بعد آنها را به خوبی بشویید.

۵- لیوان را لیمویی کنید

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌شود بوی بد لیوان را از بین برد، استفاده از آب لیمو است. آب لیمو به دلیل اسیدی بودن، می‌تواند به راحتی بوی بد و باکتری‌های در حال رشد را نابود کند. برای این کار در هر لیوان کمی آب لیمو بریزید و آن را تکان دهید تا همه قسمت‌های لیوان به خصوص لبه‌های آن به آب لیمو آغشته شود. سپس لیوان را خوب بشویید.

از لیمو تازه هم می‌توانید استفاده کنید، به این صورت که آن را نصف کنید و روی قسمت‌های مختلف لیوان بکشید. سپس لیوان را بشویید.

۶- استفاده از آب گوجه فرنگی

یکی از عجیب‌ترین راه‌های از بین بردن بوی بد لیوان، استفاده از آب گوجه فرنگی است. برای این کار مقداری گوجه را رنده کنید، سپس آب آن را روی یک پارچه تمیز پخش کنید. بعد از اینکه پارچه به آب گوجه آغشته شد، تمام لیوان‌ها دستمال گوجه‌ای بکشید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه به همان حالت بماند و بعد لیوان‌ها را به خوبی بشویید.

۷- لیوان را وانیلی کنید

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن بوی بد لیوان استفاده از عصاره وانیل است. برای این کار لیوان‌ها را از آب سرد پر کنید و در هر لیوان ۲ تا ۳ قطره عصاره وانیل اضافه کنید. اجازه دهید لیوان‌ها ۲۴ ساعت با محلول وانیلی استراحت کنند، سپس آنها را بشویید.

با این روش لیوان‌ها بسیار خوشبو می‌شوند ولی نسبت به روش‌های قبلی پرهزینه‌تر است.

بیشتر بخوانید:روش نگهداری از اتو پرس؛ آموزش تمیز کردن

۸- استفاده از پودر قهوه

پودر قهوه را می‌توانید در لیوانی که بوی بد می‌دهد بریزید و یک درپوش روی آن بگذارید. سپس برای یک روز کامل اجازه دهید تا در همان حالت بماند. بعد از آن در لیوان را بردارید و آن را بشویید.

در این مقاله از مجله اکالا، ۸ ترفند برای از بین بردن بوی بد لیوان آموزش دادیم که بنا به داشتن هر کدام در خانه، می‌توانید از شر بوی بد لیوان‌ها خلاص شوید و از نوشیدن در لیوان‌های خوشبو لذت ببرید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید