شیائومی در اندیشه تولید خودروهایی لوکس به سبک پورشه و تسلا

فرارو- شیائومی پنج شنبه، دو روز پس از عرضه شاسی بلند آیتو ام ۹ توسط شرکت هواوی، از سدان اس یو ۷ رونمایی کرد.

به گزارش فرارو به نقل از سی ان ان، شیائومی اولین خودروی برقی خود را تنها چند روز پس از عرضه یکی دیگر از خودرو‌های هوآوی رونمایی کرد که نشان می‌دهد تلاش‌های غول‌های فناوری چینی برای پیوستن به بازار خودرو‌های الکتریکی در حال به ثمر نشستن است. این دو شرکت به عنوان تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی مطرح شدند، اما در سال‌های اخیر جاه طلبی‌های بزرگ خود را در زمینه ساخت خودرو آشکار کرده‌اند.

در سال ۲۰۲۱، شیائومی اعلام کرد که ۱۰ میلیارد دلار در یک دهه آینده در یک شرکت چینی متمرکز بر خودرو‌های برقی هوشمند سرمایه گذاری خواهد کرد. لی جون، مدیرعامل این شرکت در مراسم معرفی ماشین جدید خود اعلام کرد این شرکت وارد دهه جدیدی شده است و امیدوار است در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده به یکی از پنج خودروساز برتر جهان تبدیل شود. لی جون گفت: «این یک شروع جدید برای شیائومی است و من متقاعدم در آینده نزدیک، ماشین‌های شیائومی در تمام جاده‌های دنیا دیده خواهند شد.»

لی همچنین اعلام کرد این شرکت می‌خواهد خودرویی رویایی بسازد که به خوبی پورشه و تسلا باشد. البته او از سختی‌های مسیر پیش رو شرکت نیز صحبت کرد و گفت: «ساخت یک ماشین خوب، هنوز هم بسیار دشوار است.» شیائومی قصد ساخت ماشینی مشابه با تسلا و مدل تایکان توربو پورشه را دارد. مارک رینفورد، مفسر صنعت خودرو مستقر در شانگهای نیز این شرکت را برنده نهایی بازار خودرو‌های برقی خواند و پیش بینی کرد ماشین‌های این شرکت در چین فروش خوبی خواهد داشت.

این متخصص خودرو با اشاره به اینکه این خودرو می‌تواند به راحتی به گوشی‌های هوشمند شیائومی متصل شود، گفت: «ایده آنها از نظر عملکری و فنی بسیار جالب به نظر می‌رسد.» او افزود: «روشن است که سرکت شیائومی بر این باور است که با مدل‌های پرچم‌دار پورشه و تسلا رقابت خواهند کرد یا حتی از آنها بهتر خواهند بود. این رقابتی جاه‌طلبانه برای شرکتی است که لوازم الکترونیکی خوبی تولید می‌کند، اما به عنوان یک شرکت لوکس شناخته نمی‌شود.»

شیائومی قیمت این مدل را در رویداد اخیر اعلام نکرد، اگرچه لی گفت که قیمت این خودرو کمی بالا خواهد بود. خبر تولید اولین خودروی برقی شرکت شیائومی در هفته رونمایی از خودرو آیتو ام ۹ شرکت هوآوی اعلام شد. خودرو جدید شرکت هوآوی حدود ۶۶ هزار دلار قیمت دارد.

هوآوی درباره خودرو جدید خود گفت: «این خودرو بزرگترین فضا داخلی در کلاس خود را دارد.» آیتو ام ۹ همچنین شامل ویژگی‌های ممتازی مانند صفحه نمایشی با کیفیت بالا است. این صفحه نمایش برای تماشای فیلم نیز مناسب است با استفاده از یک فناوری جدید باعث بروز عوارض جانبی معمول نگاه کردن به یک صفحه نمایش در خودرو مانند حالت تهوع و سردرد نمی‌شود. این خودرو همچنین دارای صندلی‌هایی مجهز به ماساژر هستند.

این خودرو‌های جدید به زودی وارد بازار شلوغ خودرو در چین می‌شوند که در ماه‌های اخیر به دلیل رقابت شدید و فناوری‌های جدید شاهد افزایش قیمت زیادی بوده است. هواوی در ماه گذشته یک خودرو سدان الکتریکی نیز روانه بازار کرد که برای رقابت با تسلای ایلان ماسک طراحی شده بود.

مطالب مفید