احتمالاً بیش از این نمی‌توانید از هیجان و وحشت دور شوید! با ۵۰ بازی برتر ترسناک اندروید برای عاشقان دنیای موبایل آشنا شوید.

ارسال شده توسط: علیرضا قادرمیهنی 09 مهر 1403 ساعت 12:53

اگر طرفدار بازی‌های موبایل هستید و همزمان به ژانر وحشت هم علاقه دارید، معرفی 50 بازی ترسناک اندروید را از دست ندهید.

بازی‌های ژانر ترسناک طرفداران خاص خود را دارد و بعضی از گیمرها به خاطر روحیه حساس و لطیفی که دارند، سراغ این گونه بازی‌ها نمی‌روند. پیش از آنکه صنعت تولید گوشی‌های هوشمند به اندازه امروز پیشرفت کند، بازی‌های ژانر ترسناک روی کامپیوتر و کنسول‌هایی مثل پلی استیشن 1، 2 و 3 اجرا می‌شدند. اما امروز با پیشرفت و توسعه موبایل‌های فوق العاده قدرتمند و مخصوص گیمینگ، تجربه بازی‌های موبایلی بهتر شده است.

با 50 بازی ترسناک اندروید آشنا شوید

همزمان با توسعه محصولات اندرویدی مختلف، شرکت‌های بازی سازی هم به این فکر افتادند که در این حوزه سرمایه گذاری کنند، زیرا بسیاری از کاربران به علت قابل حمل بودن گوشی، فرصت بیشتری برای بازی کردن پیدا می‌کنند و چه بهتر از این؟

در ابتدا بازی‌های ترسناک با شکل و شمایل پیکسلی و فاجعه باری که داشتند، عرضه شدند، اما به مرور زمان استودیوهای بازی سازی معروف پیشرفت کردند و بازی‌هایی ساختند که واقعا ترسناک بودند. با این حساب می‌توان ادعا کرد که بعضی از بازی‌های معروفی که برای موبایل عرضه شده، به اندازه نمونه‌های مخصوص کنسول‌های اختصاصی و کامپیوتر ترسناک هستند.

هم اکنون می‌توانید هر جایی که وقت آزاد دارید، بازی کنید و از ژانر ترسناک نهایت لذت را ببرید. خبر خوب اینکه فهرستی که در ادامه معرفی می‌شود، واقعا پتانسیل خوبی برای ترساندن کاربران دارند و در بعضی از آن‌ها یک قاتل سریالی به دنبال این است که شما را به قتل برساند یا اینکه باید با موجودات خیالی و ماوراء طبیعی بجنگید یا از دستشان فرار کنید.

بیشتر بخوانید:

بازی با گوشی یا تبلت، کدام یک تجربه بهتری است؟

1. Alien: Isolation

اولین بازی ترسناکی که قرار است معرفی کنیم، Alien: Isolation است که به همراه انتقال حس ترس، شما را مجبور می‌کند برای بقای خود سخت بجنگید. استودیو Feral Interactive این بازی اقتباسی را به تلفن‌های همراه شما آورده تا تجربه هیجان انگیزی از بازی‌های ترسناک موبایلی داشته باشید.

شما در نقش دختر یکی از چهره‌های مشهور با نام آماندا ریپلی هستید و باید برای کشف یک راز بزرگ راجع به مادرتان به یک ایستگاه فضایی سفر کنید. آماندا به یک محیط تاریک و متروکه قدم می‌گذارد و باید برای پرده برداشتن از راز ناپدید شدن مادرش، با هر تهدیدی مواجه شود.

اصلی‌ترین تهدیدی که می‌تواند در یک ایستگاه فضایی گریبان انسان را بگیرد چیست؟ بله حضور یک بیگانه بدجنس! حضور بیگانگان در سراسر این بازی مشهود است و باید بر این حس ترس و انتظار غلبه کنید تا بازی به مراحل بعدی برود. راه مقابله با موجودات ترسناک فضای لایتناهی، مخفی کاری است تا اینکه بتوانید در زمان و موقعیت درست، حساب آن‌ها را برسید.

شاید در ابتدا خیلی ضعیف و آسیب پذیر باشید، اما به مرور زمان سلاح‌های پیشرفته‌ای در اختیارتان قرار می‌گیرد که وظیفه کشتن بیگانگان را آسان می‌کند. به هر حال اولویت بازی روی پنهان ماندن دور از چشم دشمن بوده و باید تا می‌توانید از اسلحه خود استفاده نکنید. اگر طرفدار پروپا قرص این ژانر هستید، همین الان با دانلود آن یک تجربه بی‌نظیر را برای خودتان رقم بزنید.

2. Dead by Daylight

یکی از مهم‌ترین بازی‌های این ژانر که خوراک جمع‌های چندنفره است، Dead by Daylight خواهد بود. شما به همراه سه دوست خود باید سعی کنید از چنگال یک قاتل زنجیره‌ای و دیوانه فرار کنید و جان خود را به هر طریقی نجات دهید.

شما که موفق به فرار از دست این قاتل مرگبار شده‌اید، وظایفی همچون تعمیر ژنراتورها و باز کردن دروازه‌های خروج را دارید و باید برای رسیدن به نتیجه نهایی با سایر دوستان خود همکاری کنید. البته می‌توانید برای نجات جان خود، سایر بازیکنان را قربانی کنید.

اگر از اینکه یک قاتل دیوانه دنبال شما باشد و بخواهید از دستش فرار کنید، لذت می‌برید، بازی Dead by Daylight مناست شماست. فضای این بازی شبیه آثار مشابهی مثل The Nurse بوده مدام حس گرفتاری و ترس را القا خواهد کرد. همچنین می‌توانید در بازی پیشرفت کرده و آیتم‌های مختلفی را برای خود باز کنید.

3. Five Nights at Freddy’s

یکی از برترین بازی‌های ترسناک مبتنی بر اشاره و کلیک که از زمان انتشار تا به امروز، میلیون‌ها بار در سراسر جهان دانلود شده، Five Nights at Freddy’s است. وظیفه شما به عنوان یک نگهبان امنیتی این است که 5 شب طولانی و ترسناک را در یک مکان ثابت بگذرانید و سعی کنید زنده بمانید.

کار آسان نگهبانی زمانی برایتان سخت خواهد شد که متوجه می‌شوید همان عروسک‌های ناز و لطیفی که در طول روز کودکان را سرگرم می‌کنند، با فرا رسیدن شب، نقاب خشنی می‌زنند و سعی می‌کنند شما را آزار دهند.

باید به شدت مراقب دوربین‌های امنیتی باشید و از برق به صورت محدود و برای مواقع ضروری استفاده کنید. همچنین مراقب باشید، زیرا عروسک‌های این بازی خشونت زیادی دارند و برای مهار آن‌ها باید قفل‌های بزرگی به درها بزنید. در این بازی موبایلی به خوبی حس و حال ترس و وحشت به کاربران القا می‌شود و می‌تواند تجربه متفاوت و منحصربه‌فردی را برایتان رقم بزند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های کامپیوتر و کنسول که می‌توانید روی اندروید تجربه کنید

4. Slender: The Arrival

بازی Slender: The Arrival یک اثر ترسناک جذاب در کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی است که دقیقا همان تجربه را به گوشی‌های هوشمند آورده است. شما در نقش یک زن جوان با زاویه دید اول شخص هستید که قرار است یکسری اتفاقات عجیب را مورد بررسی قرار دهید.

در اثنای تحقیقات و بررسی‌های شما در یکی از جنگل‌های مخوف، مردی دراز قامت و مرموز در تعقیب شماست و هر جا که می‌روید با شما گام بر می‌دارد. مثل اغلب بازی‌های ژانر ترسناک، فضای تاریک و سرد بازی، حس ترس و تعلیق را به خوبی به شما القا می‌کند.

یکی از ویژگی‌های فوق العاده بازی اسلندر، خلق صداهای طبیعی برای افزایش آدرنالین خون شما و زمزمه‌های وحشتناکی است که به جامپ اسکرهای ناگهانی منجر می‌شود. این بازی برای گوشی‌های موبایل شخصی سازی شده و می‌توان ایستاده برای استودیوی توسعه دهنده آن دست زد.

5. Little Nightmare

اگر به دنبال یک ماجراجویی ترسناک با گوشی موبایل هستید، تجربه لذت بخش Little Nightmare را از دست ندهید. خوشبختانه استودیو سازنده این بازی سعی کرده تمام المان‌ها و عناصر رمزآلود و ترسناک نسخه کنسول را به گوشی‌های همراه بیاورد و موفق هم شده است.

در اتمسفر وحشتناک و مخوف بازی باید با معماهای مختلف و موجوداتی عجیب و غریب دست و پنجه نرم کنید تا موفقیت حاصل شود. شما داخل یک کشتی بزرگ هستید که با اجنه و روح‌های تسخیرشده توام شده و باید چالش‌های مختلفی را از سر بگذرانید.

یکی از معدود بازی‌های ترسناکی که واقعا یک اثر هنری به حساب می‌آید، Little Nightmare است و در عین حال که آدرنالین خونتان را به سر حد جنون می‌رساند، تجربه ناامیدکننده‌ای القا خواهد کرد. نسخه موبایل برای صفحه نمایش‌های لمسی به شدت بهینه شده تا گیمرهای موبایلی بتوانند با خیال راحت از دست Maw فرار کنند.

6. Limbo

به نظر بسیاری از گیمرهای کنسول، پی سی و موبایل، بازی‌های ترسناک اگر حالت معمایی نداشته باشند، آن طور که باید حس ترس را القا نمی‌کنند و به همین خاطر است که استودیوهای توسعه دهنده بازی‌های این ژانر روی هر دو ژانر به یک اندازه مانور داده‌اند و شما باید هنگامی که یک روح سرگردان یا موجود ماوراء طبیعی به دنبالتان است، یک معمای پیچیده را برای فرار حل کنید.

لیمبو از این قسم بازی‌های ترسناک و معمایی بوده که جهان رمزآلود و اسرارآمیزی دارد. منتقدان به این بازی واکنش‌های مثبت زیادی نشان داده‌اند، زیرا گیم پلی آن خلاقانه است و تصاویری که استفاده شده خیره کننده هستند.

همه چیز در بازی لیمبو حول محور پسر جوانی می‌چرخد که باید در اتمسفری تاریک و ترسناک حرکت کند. توسعه دهندگان سعی کرده‌اند با قرار دادن گودال‌های عمیق و سازه‌های شوم با سایه‌های بلند و همچنین محیط‌های جنگلی، حس ترس را به بازیکنان القا کنند.

در این بازی نه تنها باید برای بقا بجنگید، بلکه می‌بایست با حل معماهای دشوار و دستکاری بعضی از اشیاء محیط اطرافتان، از مرگ حتمی نجات پیدا کنید. لیمبو یک بازی ترسناک و معمایی دشوار به نظر می‌آید، اما وقتی معما را حل می‌کنید، حس ارزشمندی آن غلبه می‌کند.

Bendy and the Ink Machine .7

اغلب بازی‌هایی که در این فهرست می‌بینید، قبلا نسخه رایانه و کنسول آن‌ها عرضه شده و گیمرهای پلتفرم‌های مختلف آن‌ها را تجربه کرده‌اند و نوبت به کاربران موبایلی رسیده است. یکی از بازی‌های دیگری که تجربه موفقی در رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها داشته، Bendy and the Ink Machine است.

همه چیز منطبق با بازی اصلی خواهد بود و سعی شده همان اتمسفر و جو وهم انگیز و رازآلود حفظ شود. شما در یک استودیوی انیمیشن سازی قدم می‌گذارید که روزگاری یکی از معروفترین استودیوها بود و حالا تبدیل به یک متروکه شده است.

هنری یکی از انیماتورهای سابق این استودیو برای پرده برداشتن از رازی هولناک به آنجا می‌رود و باید سعی کنید در لابه‌لای تاریکی و پرسه زدن‌ها، پی به یک راز بزرگ ببرید. این بازی هم معمایی است و برای رسیدن به حقیقت باید پازل‌های پیچیده و زمان‌بر را حل کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های نقش آفرینی آفلاین برای گوشی های اندروید

PARANORMASIGHT .8

یکی از معدود بازی‌های ترسناک موبایلی که اثر شگرفی روی مخاطبان خود گذاشته، PARANORMASIGHT است. این بازی که اقتباسی از یک رمان بصری است، شما را به اواخر قرن بیستم و جهانی می‌کند که باید برای بقا با موجودات ماوراء طبیعی بجنگید.

در پارانورماسایت شاهد زنده شدن مرده‌ها به بهایی هولناک هستیم و باید برای آیین رستاخیز، قربانی‌های بزرگی بدهید. پایان‌های این داستان متعدد بوده و این شما هستید که می‌توانید با اعمالی که انجام می‌دهید، شخصیت‌ها را شکل داده و سرنوشت آن‌ها را تعیین کنید.

در بازی پرطرفدار PARANORMASIGHT می‌بایست برای رسیدن به مقصود خود، پازل‌ها و معماهای پیچیده و دشوار را حل کرده و راجع به رستاخیز و سنگ‌های نفرین شده اطلاعات بیشتری کسب کنید. اگر به رمان‌های ترسناک بصری علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم تجربه بازی یکی از بهترین آن‌ها را از دست ندهید.

The Baby In Yellow .9

یکی از بازی‌های خلاقانه‌ای که به خاطر گیم پلی متفاوتش مورد توجه گیمرهای موبایلی قرار گرفته، The Baby In Yellow است. در این بازی ترسناک شما در نقش یک پرستار بچه هستید و باید از کودکی که ظاهرا بی‌گناه و معصوم به نظر می‌رسد، مراقبت کنید. اما این تمام ماجرا نیست!

هر چه به تاریکی شب نزدیک‌تر می‌شویم، وضعیت بحرانی‌تر شده و در مقابل خود کودکی را می‌بینید که دیگر نه تنها بامزه نیست، بلکه تبدیل به موجودی ترسناک و تهدیدی بالفعل برای جان شما شده است. به عنوان یک پرستار از همه جا بی‌خبر باید سعی کنید از دست این کودک فرار کنید و جان سالم به در ببرید. یکی از قوی‌ترین المان‌های این بازی، صداهای ترسناکی است که گاه و بی‌گاه پخش می‌شود.

10. Eyes

در همه بازی‌های ترسناک موجوداتی اعم از جن، روح یا بیگانگان به دنبال شما هستند و یا باید فرار کنید و یا اینکه با آن‌ها مواجه شده و از شر آن‌ها خلاص شوید. وضعیت بازی Eyes هم همین طور است. در یک عمارت جن زده گیر افتاده‌اید و باید با همکاری سایر بازیکنان از آنجا خارج شوید، اما چطور؟

در گوشه و کنار این عمارت بزرگ با رازهای عجیب و غریبی مواجه خواهید شد که باید از میانه راهروهای تاریک و هزارتو و حل معماها و پازل‌های دشوار، راه خود را برای فرار از اجنه‌ای که به دنبال آزار شما هستند، پیدا کنید. اگر به بازی‌هایی که جامپ اسکر دارند و هر لحظه باید احتمال ترسیدن به خود بدهید، علاقه‌مند هستید، Eyes را از دست ندهید.

11. Detention

یک دانش آموز که در سال 1960 و در دورانی اختناق آمیز که حکومت نظامی همه را حسابی ترسانده، در مدرسه تسخیر شده‌ای گرفتار می‌شود و باید از آنجا فرار کند. شما باید در نقش یکی از همین دانش آموزان، از راهروهای کم نور و تاریک و کلاس‌های درسی که به خودی خود ترسناک به نظر می‌رسند، فرار کنید و در مسیر خود با موجودات ماوراء طبیعی هم دست و پنجه نرم کنید.

فضای حکومت نظامی تایوان در دهه 60 میلادی و ترکیب عناصر و المان‌های وحشتناک با مدرسه‌ای تسخیرشده و دانش آموز تنهایی که باید با همه اینها روبه‌رو شود، تجربه هیجان انگیزی به شما منتقل خواهند کرد. یکی از اهداف ساخته شدن این بازی، نمایش دوران ظالمانه و ناراحت کننده تایوان است و استودیو توسعه دهنده آن به خوبی توانسته آن را با نمای دو بعدی به تصویر بکشد.

سازندگان Detention سعی کرده‌اند با بهره‌گیری از المان‌هایی مثل موسیقی متن ترسناک، ترکیب سازهای سنتی و موسیقی فولکلور تایوان و عوامل دیگر، تجربه بی‌نظیری به گیمرهای موبایلی انتقال دهند. دیتنشن یک بازی با مفهوم و درون مایه عمیق است که شما را به فکر فرو می‌برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های تیراندازی آفلاین برای گوشی های اندروید

12. Horrorfield Multiplayer horror

اگر تصمیم گرفته‌اید یک بازی ترسناک چندنفره با دوستان خود پلی کنید، هاررفیلد نیاز شما را برطرف می‌کند. بازیکنان در این بازی موبایلی ترسناک باید ضمن تلاش برای بقا با جهان ترسناکی که پیش روی خود دارند، مواجه شوند.

یکی از مزایای جالب این بازی، اختیار در انتخاب شخصیتی است که می‌خواهید تجربه کنید. شما هم می‌توانید نقش یک بازمانده را بازی کنید که قرار است از چنگال یک قاتل خطرناک فرار کند، یا اینکه به عنوان یک قاتل به دنبال همان بازمانده‌ها باشید تا آن‌ها را به قتل برسانید.

در صورتی که به عنوان یک بازمانده بازی می‌کنید، همکاری با سایر بازیکنان را از یاد نبرید چرا که جز با همدستی نمی‌توان پیروز شد. هر یک از بازمانده‌ها دارای یک قدرت خاص است که باید به وقت نیاز به شما کمک کند تا همگی جان سالم به در ببرید.

همچنین اگر عاشق این هستید که در نقش قاتل به جان رفقای خود بیفتید و آن‌ها را بترسانید، باید از انواع سلاح‌های مرگبار و توانایی‌های خارق العاده بهره‌مند شوید. علاوه بر این باید استراتژی خاصی برای به دام انداختن رقبای خود داشته باشید، زیرا آن‌ها چهار نفر هستند که می‌خواهند شما را دور بزنند. اغلب مکان‌های بازی پر از جزئیات است و جلوه‌های صوتی و بصری وحشتناک می‌توانند شما را در خلق یک تجربه مخوف کمک کنند.

یکی از برگ برنده‌های بازی Horrorfield Multiplayer horror تیمی بودن آن است که همین باعث شده به وحشت آن اضافه شود و بازی غیرقابل پیش‌بینی گردد. به طور خلاصه در این بازی باید یا برای بقا بجنگید یا شکار!

13. SARCOPH

در بازی سارکف به عنوان یکی از بازیکنان در ساختمانی متروکه به دام افتاده‌اید و باید از چنگال تیز یک ساکن ترسناک و عجیب الخلقه فرار کنید. باید برای اینکه از این ساختمان فرار کنید، 5 بت پنهان شده در گوشه و کنار ساختمان را پیدا کنید و پیش از حرکت آسانسور خودتان را به آنجا برسانید.

در این بازی موبایلی سرعت کنش و واکنش شما بسیار تأثیرگذار است، چرا که ساکن ترسناک بازی می‌تواند در یک چشم بر هم زدنی شما را با خطر مرگ مواجه کند. همزمان با اینکه در حال پیدا کردن بت‌های ارزشمند هستید، نباید از حضور ساکن عجیب و غریب این ساختمان غافل شوید.

گیم پلی این بازی بنابه تجربه بسیاری از بازیکنان به شدت اعتیادآور بوده و می‌تواند شما را ساعت‌ها در طول روز درگیر خود کند. شاید گرافیک این بازی رضایت صد درصدی شما را جلب نکند، اما قطعا می‌تواند با گیم پلی و فضای مخوفی که دارد، نیازهایتان را مرتفع کند. سارکف ارزش تجربه کردن را دارد.

14. Forgotten Memories

قرار است در بازی ترسناک موبایلی خاطرات فراموش شده، نقش یک زن قدرتمند و شجاع به نام رز هاوکینز را بازی کنید که در جستجوی فرزند گمشده‌ای به نام ادن است. همه چیز برای او مطابق با برنامه پیش نمی‌رود و باید از موقعیت کابوس واری که گرفتارش شده خلاص شود.

در بازی Forgotten Memories به طرز ماهرانه‌ای با معماهای پیچیده روبه‌رو خواهید شد که برای بقا باید آن‌ها را حل کنید. همچنین مثل سایر بازی‌های موبایلی ترسناک، باید ضمن قدم برداشتن در تاریکی و محیط‌های وهم آور، پی به رمزوراز بچه گمشده ببرید.

با نگاهی دقیق به بازی خاطرات فراموش شده به این حقیقت پی می‌بریم که استودیوی توسعه دهنده آن به شدت تحت تأثیر بازی‌های شگفت انگیزی مثل سایلنت هیل بوده و گیم پلی آن گواهی برای اثبات این موضوع است. گرافیک شاید توجهتان را زیاد جلب نکند، اما همین سبک گرافیکی باعث خلق موقعیت‌های ترسناک زیادی خواهد شد.

15. Death Park: Scary Clown Horror

بسیاری از کارگردان‌های ژانر ترسناک سعی کرده‌اند دلقک‌ها را ترسناک جلوه دهند و این رسم سینماگران به استودیوهای بازی سازی هم سرایت پیدا کرده است. در بازی پارک مرگ: دلقک ترسناک با یک دلقک شوم و تسخیرشده مواجه می‌شویم که سعی می‌کند در محیط یک شهربازی متروکه حسابی ما را بترساند.

به عنوان یک بازیکن باید داخل این شهربازی پناه بگیرید و سعی کنید از دست دلقک وحشتناک بازی فرار کنید. همچنین ضمن اینکه سر از چادرهای سیرک و اتاق‌های خالی از سکنه در می‌آورید، باید تمرکز زیادی روی بازی بگذارید تا به دام آن نیفتید.

برای اینکه تجربه بهتری از بازی Death Park: Scary Clown Horror داشته باشید، باید روی کنش و واکنش سریع خود کار کنید و از حل معماهای پیچیده و تصمیم‌گیری‌های آنی هراس نداشته باشید. جامپ اسکرهای این بازی شما را حسابی می‌ترسانند و تجربه هولناکی ارائه خواهند داد.

قطع به یقین دلقک این بازی شخصیت منفی داستان بوده که سعی می‌کند شما را به دام بیندازد، اما آیا این تمام هدف سازندگان آن است؟ قطعا خیر و پارک مرگ چیزی فراتر از یک تعقیب و گریز ساده خواهد بود و شما به مرور زمان با سرگذشت این شهربازی آشنا خواهید شد و اسرار گذشته تاریک آن پرده بر می‌دارید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های هواپیمایی و شبیه ساز پرواز در اندروید

16. Scary Head Field

کله آژیری یا سایرن هد یکی از موجودات ترسناکی است که در داستان‌ها و روایت‌های وحشتناک به وفور به آن اشاره شده است. در بازی Scary Head Field باید با یکی از همین موجودات دست به گریبان شوید و در عین حال که سعی می‌کنید از او فرار کنید، باید اسرار بازی را با حل معماها و پازل‌های متفاوت کشف کنید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی می‌توان به گرافیک سه بعدی و جذاب، موسیقی و صداهای پس زمینه ترسناک و ناله‌های کله آژیری اشاره کرد. همچنین کاربران موبایلی می‌توانند نظرات و دیدگاه‌های خود را در این بازی به اشتراک بگذارند و تئوری‌های مختلف راجع به سایرن هدها را بررسی کنند.

17. Hello Neighbor

یکی از بازی‌های فوق العاده هیجان انگیز و ترسناکی که می‌توانید روی گوشی موبایل تجربه کنید، سلام همسایه است. ماجرا از این قرار است که شما یک همسایه مرموز و عجیب دارید که به نظر می‌رسد در زیرزمین خانه او اسرار تاریک و مخوفی وجود دارد. برای پی بردن به راز همسایه باید دزدکی وارد زیرزمین او شوید و به هیچ وجه نباید شما را شناسایی کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Hello Neighbor، هوش مصنوعی پویا و خلاق آن است که شخصیت همسایه را مدام به روز و آپدیت می‌کند. برای مثال اگر اولین بار از پنجره وارد زیرزمین او شوید، دفعه بعدی که خواستید از همان پنجره ورود کنید، باید منتظر تله‌های امنیتی مختلف باشید، زیرا همسایه زرنگ شما آموخته که پنجره یک راه مناسب برای شماست.

نخستین تجربه این بازی مختص گیمرهای پی سی و کنسول‌ها بود، اما پس از تجربه موفقیت آمیزی که داشت به تلفن‌های همراه آمد. هم اکنون می‌توانید با اجرای آن روی گوشی‌های هوشمند خود، هم بترسید و هم لذت ببرید.

18. Granny

تجربه نشان داده بازیکنان از بازی‌های ترسناک انتظار اولتیماتوم و مهلت برای فرار از دست ارواح خبیث و دلقک‌ها و قاتلان خطرناک دارند. اگر شما هم به سری بازی‌های ترسناکی که برای فرار به شما فرصت چند روزه یا چند ساعته می‌دهند، علاقه دارید نباید Granny را از دست بدهید.

گیم پلی بازی در یک خانه شوم با پیرزنی نابینا و مسن جریان دارد که اشتیاق زیادی برای به دام انداختن مزاحمان دارد. شما باید پیش از اینکه 5 روز تمام شود، از دست او فرار کنید وگرنه باید سرنوشت خود را به دست او بسپارید. نکته مهم اینکه پیرزن شاید نابینا باشد، اما به شدت روی کوچکترین سروصداها حساس است و باید تمام کارهای خود را با آرامش و بدون خرابکاری انجام دهید.

برای اینکه به دام پیرزن بداخلاق بازی نیفتید، می‌توانید در مکان‌های مختلفی مثل کمد لباس‌ها یا زیر تخت قایم شوید. البته این مکان‌ها صد درصد امن نیستند و ممکن است او به حضورتان پی ببرد. برای یک لحظه هم که شده خودتان را جای بازیکن Granny قرار دهید تا واقعا بترسید.

19. Walking Death

سریال مردگان متحرک آن قدر جذاب و فراگیر بود که تقریبا تمام عاشقان فیلم و سریال یا آن را دیده‌اند یا حداقل با بعضی از صحنه‌هایش آشنا هستند. شما در بازی Walking Death با یک جهان پس از آخرالزمانی طرف هستید که در نقش یک جنایتکار پشیمان باید از دختربچه‌ای به نام کلمنتاین محفاظت کنید.

استودیوی تل تیل موفق شده واکینگ دد را به زیبایی در اختیار کاربران موبایل قرار دهد و یک تجربه لذت بخش را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی زامبی محور می‌توان به داستانی گیرا و جذاب، شخصیت‌های پیچیده و رازآلود اشاره کرد.

کنترل‌های لمسی این بازی باکیفیت و مطلوب بوده و تعامل با محیط کاربری آن رضایت بخش است. یکی از نقاط ضعف بازی در مقایسه با رقبای خود، کیفیت بصری پایین است ولی به هر حال توانسته دنیای تیره و تار سریال را به زیبایی و ماهرانه در صفحه نمایش گوشی به تصویر بکشد.

20. Oxenfree

حتما فیلم و سریال‌هایی که در آن گروهی از نوجوانان به یک جزیره متروک یا خانه خالی از سکنه می‌روند و با انجام یکسری رفتارها و اقدامات باعث آزاد شدن یک روح سرگردان یا نیروی ماوراء طبیعی می‌شوند را دیده یا داستان آن‌ها را شنیده‌اید.

بازی ترسناک Oxenfree حول محور گروهی از همین نوجوان‌ها می‌چرخد که برای برگزاری یک مهمانی به جزیره متروک و دورافتاده می‌روند و ناخواسته باعث آزادسازی یک موجود ماوراء طبیعی می‌شوند. شما به عنوان بازیکن اصلی باید سایر دوستان خود را هدایت کنید و با تصمیم‌گیری‌هایی که انجام می‌دهید، فرار کنید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی، گیم پلی تیره و تاریک و جلوه‌های بصری خیره کننده به همراه موسیقی متن وحشتناک است. در جمع نوجوان‌های گیر افتاده در جزیره، هر یک از آن‌ها با یک نقطه ضعف بزرگ مواجه هستند و این هنر و قدرت شماست که آن‌ها را نجات می دهد.

21. Evil Nun

جامعه هدف استودیوهای سازنده بازی‌های ترسناک، نوجوانانی است که سرشان برای ترسیدن و ژانر وحشت درد می‌کند. به همین خاطر است که آن‌ها لوکیشن بازی‌های خود را مدرسه و مهمانی‌های دوستانه یا شهربازی انتخاب می‌کنند. در بازی Evil Nun قرار است در نقش یک دانش آموز به دام افتاده در دبیرستان، از چنگال‌های تیز یک راهبه شیطانی فرار کنید.

شما وظیفه دارید همزمان با فرار کردن از دست این راهبه ترسناک، اسرار پنهان و شوم دبیرستانی که سال‌ها در آن درس خوانده‌اید را کشف کنید. اگر مهارت‌های حل معما و تصمیم گیری در لحظات مهم شما خوب است، بازی راهبه شیطانی مناسب شما خواهد بود.

توجه داشته باشید که کوچک‌ترین ارتباط شما با راهبه، منجر به مرگ شما خواهد شد. باید به دقت در مدرسه رفت و آمد کنید و سعی کنید پرده از راز بزرگ دبیرستان بردارید. یکی از مهم‌ترین برتری‌های این بازی موبایلی نسبت به سایر آثار، خلق اتمسفر ترسناک است.

موسیقی و صداهای ترسناک، راهروهای کم نور مدرسه‌ای آشنا و سایر المان‌های وحشت انگیز، تنش و تعلیق استادانه‌ای ایجاد می‌کنند که قطعا باعث ترس شما خواهد شد. هر گوشه از این مدرسه جامپ اسکرهای مختلف در کمین شماست و همواره باید هنگام بازی نگران و مراقب راهبه باشید، چرا که سروکله‌اش سریعا پیدا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اندروید در سال ۲۰۲۴ که حتما باید تجربه کنید

22. The Child Of Slendrina

اسلیندرینا یکی از بازی‌های ترسناکی است که بعدا معرفی خواهیم کرد. هم اکنون به معرفی دنباله این بازی که در اولویت است با نام The Child Of Slendrina می‌پردازیم. فرزند اسلندرینا حالا تبدیل به یک هیولای وحشتناک شده و می‌خواهد شما را به دام بیندازد.

باید در پیچ و خم راهروها قدم بردارید و علاوه بر فرار کردن از این موجود عجیب و ترسناک، قطعات کلید گاوصندوقی را که حاوی اسرار مهمی است، کشف کنید. شما در محیط این بازی واقعا می‌ترسید و توسعه دهنده این بازی برای تقویت حس ترس، زمزمه‌های وهم انگیز و صداهای ناگهانی و دلهره آور را تقویت کرده است. گرافیک ساده بوده و با فضای تاریک بازی همخوانی دارد.

سازنده این بازی برای ترساندن شما از راهروهایی که چراغ‌های چشمک زن دارند استفاده کرده و شما بیشتر از اینکه با جامپ اسکرها مواجه شوید، به لحاظ روانی آسیب می‌بینید. شما در هر لحظه باید مراقب اسلندرینا و پدرش باشید و از دست آن‌ها فرار کنید. اگر به هوش و همچنین واکنش‌های سریع خود اطمینان دارید، تجربه یک گیم پلی جذاب را از دست ندهید.

23. Moth Lake: A Horror Story

داستان بازی ترسناک Moth Lake در کنار یک دریاچه و در یک شهر کوچک جریان دارد؛ جایی که سایه یک خورشیدگرفتگی برای مدتی مردم شهر را درگیر خود می‌کند و باعث افشای یکسری حقایق و گذشته شوم و تاریک شهر می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی، سبک 2.5 بعدی و پیکسلی آن است که شاید در اولین نگاه پسرفت به نظر برسد، اما به شدت فضای وهم آور بازی را تقویت می‌کند.

موسیقی متن وحشتناک، گرافیک پیکسلی بازی و جامپ اسکرهایی که قرار است از خجالت بازیکنان در بیایند، Moth Lake را تبدیل به یک بازی موبایلی ترسناک می‌کنند. در این بازی قرار است با شخصیت‌های بازی ابراز همدردی کنید و در غم و اندوه و احساسات آن‌ها شریک شوید.

پایان بازی برای بازیکنان متفاوت خواهد بود و آن‌ها را تشویق می‌کند که دوباره آن را برای یک پایان متفاوت دیگر بازی کنند. این بازی از اواخر سال 2022 تا به امروز، طرفداران زیادی پیدا کرده و ترس و بحران را به خوبی به نمایش گذاشته است.

24. The Letter

یکی از بازی‌های ترسناک موبایلی که اقتباس از یک رمان بصری بوده، بازی نامه است. 7 نفر در یک عمارت مخوف دچار نفرینی چند صد ساله می‌شوند و باید با انتخاب‌های مهمی که انجام می‌دهند و تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای، نتیجه بازی را تعیین کنند. نامه یک بازی به سبک فیلم‌های ترسناک آسیایی بوده و سرشار از تعلیق و پیچش‌های داستانی است.

روایت این بازی با بهره‌مندی از 700 هزار کلمه و دیالوگ تقویت شده و دیدگاه‌های متعدد آن به بازیکنان کمک می‌کند تا تجربه لذت بخشی داشته باشند. با این اوصاف هر شخصیت بازی دارای هویت و سابقه بصری متفاوتی از دیگری بوده و این انتخاب‌های شماست که روند بازی و نتیجه آن را تعیین می‌کند.

25. Harror Clown

دلقک در دنیای سینما و بازی تبدیل به نماد ترس و وحشت شده و می‌توان چهره رنگ آمیزی شده و لب‌های قرمز کشدار او را واقعا ترسناک دانست. در بازی Harror Clown قرار نیست با جامپ اسکرهای ناگهانی و صداهای بلند و تصاویری که وحشت از سر و صورت آن‌ها می‌بارد، بترسید.

این بازی شما را در یک محیط و فضای استرس‌زا نگه می‌دارد و ترس را آرام و تدریجی تزریق می‌کند؛ به طوری که بعد از تمام شدن بازی همچنان ترس در رگ و خون شما حس می‌شود. دلقکی ترسناک شما را در یک مخروبه متروک گیر انداخته و می‌خواهد با جلوه‌های صوتی ترسناک، حسابتان را برسد.

آنچه بیش از حضور دلقک و چهره شیطانی او ما را می‌ترساند، عناصر روانی است که احساس می‌شود. بازیکنان باید بی‌وقفه از چنگال دلقک ترسناک فرار کنند و این استعاره‌ای از اضطراب‌هایی است که شاید ریشه در کودکی ما دارند. اگر هوس یک تجربه ترسناک و لذت بخش کرده‌اید، Harror Clown را از دست ندهید.

26. Into the Death 2

اگر به بازی‌های سبک شوتر اول شخص و زامبی‌محور علاقه دارید، نباید به هیج وجه Into the Death 2 را از دست بدهید. شما در آخرالزمان و در میانه لشکری از زامبی‌ها قرار دارید و باید جان سالم به در ببرید. روایت داستان جذاب است و جلوه‌های بصری خیره کننده دارد.

بازیکنان باید به دل زامبی‌ها زده و تلاش کنند به خانواده خود که توسط مردگان متحرک تسخیر شده‌اند، برسند. خبر خوب اینکه مجهز به انواع سلاح‌ها، شات گان‌ها و مواد منفجره هستید ولی باید مهمات خود را مدیریت کنید.

شما باید مدام در بازی پیشرفت کنید و برای رقم زدن یک پایان جذاب، آگاهانه تصمیم گیری کنید. این امکان فراهم شده تا کاراکتر و تسلیحات خود را ارتقا دهید و ترس و تلاش برای بقا را با یکدیگر تجربه کنید. خوشبختانه این بازی از نظر گرافیکی اوضاع خوبی دارد و لوکیشن‌های مختلفی مثل جنگل و زمین‌های بایر و خرابه‌های شهر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

با این بازی‌ها، به سادگی کسب درآمد کنید

27. Samsara Room

اتاق سامسارا یکی از بازی‌های ترسناکی است که شما را در دنیایی عجیب و غریب با اشیائی عجیب‌تر رها می‌کند. راز و رمز این بازی زیاد است و طراحی صحنه و اتاق با مهارت انجام شده تا تجربه‌ای جذاب خلق کند. در کل شما با یک معمای بزرگ درگیر هستید و باید در اتاق‌های مختلف بچرخید و با پیدا کردن سرنخ‌های جدید، آن را حل کنید.

نباید در این بازی از کنار چیزی به آسانی رد شوید، زیرا تمام جزئیات مهم و اثرگذار هستند. اتاق سامسارا به صورت قطره چکانی پاداش افراد بادقت و جزئی‌نگر را می‌دهد و هر چه جلوتر می‌روید، اسرار بیشتری فاش می ‌شوند.

28. Distraint

اگر به بازی‌های سبک دو بعدی علاقه دارید و همزمان از اینکه با چالش‌های روانشناختی مواجه شوید، لذت می‌برید، بازی Distraint مناسب شماست. بازی روایتگر یک مرد جاه طلب به نام پرایس است که پس از تلاش ناموفقش برای استخدام در یک شرکت معتبر، تصمیم می‌گیرد کلاه سر یک زن میانسال بگذارد و اموال او را به نفع خود تصاحب کند.

نتیجه رفتار ناجوانمردانه پرایس، از بین رفتن انسانیت او و تسخیر اشیاء به روشی هولناک است. باید در دنیای تاریک و خاموشی که این بازی دارد قدم بزنید و با چهره‌ای مغموم و ترسناکی رویارو شوید که دو بعدی و مینیمالیستی هستند. شما با شخصیت و گذشته پرایس بیشتر آشنا می‌شوید و عواقب اقدامات او را خیلی زود خواهید دید.

29. Fran Bow

فرن یک دختر بچه آسیب دیده است که والدینش را از دست داده و هم اکنون در یک یتیم خانه بسیار بد زندانی شده است. او که از غم فقدان پدر و مادرش به شدت ناراحت است، برای تسکین دردهای خود به یک داروی عجیب و مرموز پناه می‌برد که مرز واقعیت و توهم را برای او غیرقابل تشخیص می‌کند. در فضای سوررئال و متوهمانه‌ای که فرن در آن درگیر شده، باید معماهای پیچیده را حل کرده و از ترس‌های دوران کودکی خود عبور کنید.

حتما علاوه بر تجربه ترس، غمگین هم می‌شوید، چرا که با یک کودک ناراحت و یتیم مواجه خواهید شد که ضربه‌های روحی و روانی سنگینی خورده است. معصومیت کودکانه فرن با تصاویر تاریک و آزاردهنده ترکیب شده و اتمسفر جذاب و خیره کننده‌ای به وجود آورده است. پایان‌های مختلفی برای بازی Fran Bow تدارک دیده شده که بازیکنان را تشویق به بازی دوباره می‌کند.

30. The Room: Old Sins

در بازی The Room: Old Sins شما در نقش یک کارآگاه هستید که باید راجع به زندگی یک مهندس جاه طلب و همسر او تحقیق کنید. تحقیقات شما را به یک خانه پر از عروسک‌های عجیب و غریب می‌برد که باید در آنجا با کلی معمای پیچیده و سرنخ‌های مهم روبه‌رو شوید.

همزمان با گشت و گذار شما در این خانه عروسکی، با ابزارهای پیچیده و نمادهایی مواجه خواهید شد که معماگونه هستند و توانایی حل مسئله شما را به چالش می‌کشند. گیم پلی روان و تمام لمسی بازی به انتقال تجربه ترس کمک بسیاری کرده و جلوه‌های بصری هم باعث زنده به نظر رسیدن خانه خشک و بی‌روح عروسکی شده است.

به همان اندازه که جلوه‌های بصری و گرافیکی بازی هیجان انگیز و منحصربه‌فرد است، موسیقی متن هم چشمگیر بوده و تنش زیادی به بازیکنان منتقل می‌کند. گم شدن این زوج مقدمه‌ای است برای پی بردن به اسرار تاریک و مخوفی که سال‌هاست در آن خانه وجود دارد.

31. Happy Game

هنگام شروع این بازی، رنگ‌های شاد و زنده با احساسات کودکانه در هماهنگی است و به نظر می‌رسد که بازی را اشتباه دانلود کرده‌اید. اما هر چه بازی جلوتر می‌رود، دنیای تاریک و پیچیده آن بیشتر نمایان می‌شود. شما با انبوهی از اسرار و معماهای دشوار مواجه خواهید شد که باید آن‌ها را حل کنید.

مناظر مخوف و ترسناکی که در آن موسیقی‌های شاد با تصاویر غم انگیز تضاد دارند، شما را قطع به یقین آزار می‌دهند. بازیکنان در نقش یک پسر جوان هستند که در یک خواب وحشتناک و عمیق به دام افتاده و باید هر چه سریع‌تر بیدار شود. گیم پلی شاید ساده به نظر برسد، اما تأثیر عمیقی را ایجاد می‌کند.

32. The Secret Elevator Remastered

بازیکنان این بازی ترسناک و دلهره آور در واقع نه در یک اتاق معمولی، بلکه در ضمیر ناخودآگاه خود به دام افتاده‌اند. شما در دنیای کابوس‌ها و خاطرات تلخ خود گرفتار شده‌اید و هر لحظه با رازهای جدیدی مواجه خواهید شد. در نهایت هدف این است که درب کوچک و بی‌اهمیتی را باز کنید و خودتان را از شر کابوسی که در آن اسیر شده‌اید، نجات دهید.

زاویه اول شخص بازی، حس منزوی بودن و تنهایی انسان را القا می‌کند و به همان اندازه آسیب پذیری را افزایش می‌دهد. شما باید در راهروها و اتاق‌های کم نور و لوکیشن‌های ناآرام حرکت کنید و به نوعی می‌توان گفت که فضای کلی بازی ناراحت کننده و بیانگر غمی است که همه ما به نوعی با آن طرف حساب هستیم. موسیقی متن به همراه نویزهای گوش خراش، اتمسفر بازی را ترسناک‌تر از قبل می‌کنند.

شما می‌توانید بارها این بازی را انجام دهید و از تجربه پایان‌های مختلف آن لذت ببرید. همچنین باید در رویایی که قرار گرفته‌اید، هر لحظه به فکر کشف چیزهای تازه باشید و رازهای جدید را برملا کنید. نگران نباشید، چرا که جامپ اسکرهای بازی شما را به اندازه کافی می‌ترسانند و تصاویر ناراحت کننده به تجربه ترس، کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آفلاین آیفون

33. I Am Innocent

در بازی من بی‌گناه هستم، در نقش یک بازرس باید شواهد و مدارک موجود علیه مظنونان را مورد بررسی قرار دهید و تصمیمات مهمی بگیرید که شکل دهنده نتیجه تحقیقات است. شما در سراسر بازی با مجموعه‌ای از پیام‌های متنی، تماس‌های تلفنی و ایمیل‌ها سروکار دارید و باید به جزئیات توجه دقیقی داشته باشید و هر چیزی را به عنوان یک سرنخ به حساب آورید.

به عنوان یک بازپرس باید به دنیای آدم‌ها سرک بکشید و با زیر سوال بردن بی‌گناهی آن‌ها، سعی کنید مجرمان اصلی را پیدا کنید. هر چه بازی پیشروی می‌کند، تنش و بحران‌ها افزایش پیدا می‌کند و بیشتر به بازی علاقه‌مند خواهید شد. در بازی I Am Innocent با شخصیت‌ها و داستان‌های مختلفی سروکار دارید که هر یک هویت متفاوتی دارند.

اگر همیشه دوست داشته اید یک بازرس یا کارآگاه کاربلد باشید و دقت نظر و نکته سنجی خودتان را به چالش بکشید، شک نکنید که بازی من بی‌گناه هستم مناسب شماست. سعی کنید قاتل را پیدا کنید و او را به دست عدالت بسپارید. موسیقی متن و حس تعلیقی که به وجود می‌آورد، تکمیل کننده داستان و روایت جذاب این بازی است.

34. Sanitarium

بازی ترسناک و روانشناختی Sanitarium سابقه طولانی در دنیای بازی‌های رایانه‌ای دارد و برای اولین بار در 1998 میلادی برای رایانه‌های شخصی منتشر شد. سپس استودیوهای بازی سازی به این نتیجه رسیدند که پتانسیل لازم برای تبدیل به یک بازی مهیج در گوشی‌های هوشمند را دارد و آن را به دقت برای تلفن‌ها عرضه کردند.

بازیکنان در یک آسایشگاه مرموز و البته ترسناک از خواب بیدار می‌شوند و باید در حالی که خاطره‌ای از گذشته خود به یاد نمی‌آورند، وارد راهروهای دلهره آور شوند و جهان این آسایشگاه را مورد کاوش قرار دهند. شما قرار است با عمیق ترین ترس‌های خود آشنا شوید و واقعیت را زیر سوال ببرید.

بازی به سبک اشاره و کلیک بوده و فضای هیجان انگیزی را با جلوه‌های بصری ترسناک و موسیقی متن غم انگیز ارائه می‌دهد. همچنان مثل نسخه پی سی، این بازی دارای معماهای چالش برانگیز است و کنترل‌های لمسی بهبودیافته به تجربه شما کمک زیادی می‌کنند. اگر عاشق این هستید که به چالش کشیده شوید، همین الان این بازی را شروع کنید.

35. Endless Nightmare

بازی کابوس بی‌پایان شما را به نزدیکی یک خانه آشنا و معمولی می‌برد که همه چیز آن عادی به نظر می‌رسد تا اینکه حقایق یکی پس از دیگری خودشان را نشان می‌دهند. محیط آشنایی که در نظر داشتید، ناگهان تبدیل به یک هزارتوی وحشتناک می‌شود و اتفاقاتی رخ می‌دهد که نمی‌توان برای آن‌ها دلیل خاصی پیدا کرد.

فضای بازی سرشار از ترس است و با هر ناله یا صدای جزئی، پژواک وحشت در گوش می‌پیچد. در این بازی باید کشف کنید، بترسید و برای بقای خودتان بجنگید. با قدم زدن در خانه باید سرنخ‌ها برای حل معما دنبال کرده و موادی را که برای زنده ماندن به آن‌ها نیاز دارید، جمع آوری کنید.

آنچه بازی را چالش برانگیز می‌کند، فرار کردن از دست موجودات عجیب و شروری است که ساکن این خانه شده‌اند. آن‌ها شما را بی‌رحمانه دنبال می‌کنند و هدفشان این است که مانع رسیدن شما به اهدافتان شوند. طراحی صداها عالی است و در اتمسفر کلی بازی می‌توانید موسیقی دلهره آور و جامپ اسکرهای ناگهانی را تجربه کنید.

گرافیک نسبتا ساده است و همین باعث شده صحنه‌ها شوم و نحس به نظر برسند. کابوس بی‌پایان شما را با چیزهای عجیب و غریب و سایه‌هایی که روی در و دیوار می‌بینید، می‌ترساند و در خلق یک تجربه وحشتناک واقعا موفق عمل کرده است.

36. Reporter 2

همان‌طور که از اسم این بازی پیداست، شما در نقش یک گزارشگر هستید که یکسری از رویدادهای غیرقابل توضیح را بررسی می‌کند. این روزنامه نگار شجاع از چیزی نمی‌ترسد و باید راجع به شایعاتی که در مورد هتل دلفین طلایی به گوش می‌رسد، تحقیق کند. به نظر می‌رسد در این هتل مرگی مرموز رخ داده و عده‌ای آن را با اتفاقات ماوراء طبیعی پیوند زده‌اند.

بررسی رمز و راز هتل دلفین طلایی، شما را با ترس‌هایتان بیشتر مواجه می‌کند و وظیفه شما این است که با قدم زدن در راهروهای نمور، تاریک و دلهره آور، معماها را حل کنید و به دنبال سرنخ‌ها باشید. جامپ اسکرهای بازی به تنش بیشتر آن کمک کرده و اضطراب شما را بیشتر می‌کنند. ریپتورتر 2 قطعا یکی از بهترین بازی‌های این فهرست است که ارزش یک بار تجربه کردن را دارد.

37. Rest in Piece

بازی Rest in Piece قصد دارد تصور و قوه خیال شما را به چالش بکشد. در این بازی موبایلی ترسناک موظف هستید به عنوان یک فرشته نگهبان، مجسمه‌های چینی که ارواح گرفتار در زندان هستند را نجات دهید، بدون اینکه آن‌ها با برخورد به موانع بشکنند. روح‌های گرفتار در زندان به شکل مجسمه‌های ظریفی نمایش داده شده‌اند که چالش شما را تقویت می‌کنند.

بازی به لطف کنترل‌های لمسی آسان شده و این مهارت شماست که بتوانید مجسمه‌ها را از بین موانع به گونه‌ای رد کنید که باعث شکستن آن‌ها نشوید. بازی دلهره آور بوده و هر سطحی که فکرش را بکنید، برایتان چالش برانگیز خواهد بود. موسیقی به افزایش تنش و اضطراب کمک می‌کند و در مجموع بازی اعتیادآوری بالایی دارد.

38. Scary Mansion

در بازی ترسناک Scary Mansion شما یک پستچی بدشانس هستید که باید برای تحویل یک بسته به عمارتی خارج از شهر بروید. متاسفانه این آغاز اتفاقات شوم و تلخی است که برای شما رخ می‌دهد. باید با عبور از راهروهای وهم آور و هزارتو از چنگال دکتر دیوانه این عمارت فرار کنید و برای اینکه در این کار موفق شوید، باید مهارت‌های پنهان کاری و سرعت عمل خود را ارتقا دهید.

عمارت دکتر کرو یک مکان اسرارآمیز با تله‌های مرگبار و گذشته‌ای شوم است. گرافیک بازی سه بعدی است و جلوه‌های صوتی و بصری ترسناک به تجربه هر چه بهتر شما کمک می‌کنند. شما در این بازی به وضوح می‌بینید که زیبایی یک عمارت از بیرون، می‌تواند فریبنده باشد و ممکن است داخل آن عمارت رازهایی ترسناک وجود داشته باشد.

39. The Ghost

یکی دیگر از بازی‌های چندنفره ترسناکی که به گوشی‌های موبایل راه پیدا کرده، The Ghost است. بازیکنان در این بازی باید برای زنده ماندن، با یکدیگر بجنگند و شما را در دو نقش متفاوت قرار می‌دهد: بازمانده و روح.

اگر نقش بازمانده را انتخاب کنید، باید هدفتان این باشد که از یک مکان خالی از سکنه فرار کنید و البته که این کار با وجود روح، کار آسانی نیست. لوکیشن‌هایی که برای این بازی در نظر گرفته شده بیمارستان، مدرسه و آپارتمان است و باید توجه داشته باشید که روح بسیار بی‌رحم است و به دنبال بازیکنانی می‌گردد که روحیه همکاری ندارند.

همچنین اگر علاقه دارید که دیگران را بترسانید و از این کار لذت می‌برید، بهتر است در نقش روح ظاهر شوید. مأموریت شما این است که روح بازماندگان را شکار کنید و برای این کار یکسری توانایی‌های ماوراء طبیعی خواهید داشت. جلوه‌های صوتی ترسناک و جامپ اسکرهای جذاب، تجربه این بازی را لذت بخش کرده‌اند.

40. Scary Horror

برای اینکه در بازی Scary Horror بتوانید موفق عمل کنید، باید برای فرار از مکان شوم و تسخیرشده‌ای که در آن گرفتار شده‌اید، معماهای پیچیده‌ای را حل کنید و با پیدا کردن سرنخ‌ها، در عرض چند ثانیه یک تصمیم درست بگیرید. قرار است که مهارت‌های حل مسئله شما در مواجهه با موقعیت‌های ترسناک سنجیده شود!

خوشبختانه فصل‌های مختلف این بازی شما را سرگرم خواهد کرد و در هر قسمت با چالش‌ها و معماهای جدیدی روبه‌رو می‌شوید که شما را خسته نمی‌کنند. این بازی مناسب افراد ضعیف نیست و نه تنها جامپ اسکرهای مختلف دارد، بلکه هدف این است شما مسائل و چالش‌های به وجود آمده را حل کنید.

41. The Dark Pursuer

هدف شما در بازی The Dark Pursuer این است که از سایه‌ای که تعقیبتان می‌کند، فرار کنید. شما نمی‌دانید در هر قدمی که بر می‌دارید، چه چیزی در انتظارتان است و همین باعث انتقال تجربه‌ای ترسناک می‌شود که اگر با جامپ اسکرها همراه بشود، واقعا پتانسیل بالایی خواهد داشت.

باید در این محیط دورافتاده و متروک، سرنخ‌های فرار را دنبال کنید و هر اشتباه جزئی و کوچک شما می‌تواند منجر به امضای حکم مرگ شما باشد. یکی از قابلیت‌های این بازی، امکان بازی کردن به صورت گروهی است که قطعا تجربه وحشتناک بیشتری ارائه می‌دهد. در حالت چند نفره، یک نفر در نقش طعمه بازی می‌کند و دیگری در نقش یک تعقیب کننده بی‌رحم.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های سرگرم کننده و اعتیاد آور اندروید که شما را از کار و زندگی می‌اندازند!

42. Saiko No Sutoka

بازی روانشناختی Saiko No Sutoka یک تجربه متفاوت از حس ترس و تلاش برای بقا است که باید در دنیای آن از دست قاتلی به نام سایاکا چان فرار کنید. سایاکا تجربه بازی‌های این سبکی را تغییر می‌دهد و شخصیت او به گونه‌ای طراحی شده که مثل سایر قاتلان معمولی نیست و زوایای پیچیده و بازیگوش دارد.

آیا از جاهای تنگ و تاریک می‌ترسید؟ در این بازی باید برای در امان ماندن از دست سایاکا، از مسیرهای تنگ عبور کنید تا یک قدم از او جلوتر باشید. مهارت‌های شما در مخفی کاری، حل معما و واکنش‌های سریع، تعیین کننده شانس شما برای زنده ماندن است. برای مثال باید سریع توی کمدها قایم شوید و درها را قفل کنید.

43. Bigfoot Hunting Mutiplayer

میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به دنبال پاسخ این سوال هستند که آیا پاگنده‌ها واقعی هستند؟ بازی موبایلی ترسناک Bigfoot Hunting Mutiplayer قصد دارد به این سوال پاسخ دهد. شما باید برای رسیدن به پاسخ سوال فوق، به قلب بیابان و جنگل بزنید و شکارچی شب را پیدا کنید.

شما می‌توانید یا به تنهایی به شکار پاگنده بروید یا اینکه دوستان خود را همراه خود ببرید و شانس زنده ماندن را افزایش دهید. برای شکار طعمه، مجهز به ابزارهایی مثل عینک دید در شب، سنسورهای حرکتی و تفنگ‌های قدرتمند هستید. هیجان واقعی به تجربه بسیاری از کاربران در حالت چندنفره دیده می‌شود.

44. The Curse of evil Emily

در بازی The Curse of evil Emily دوست دختر شما به نام امیلی، به همراه دوستش برای تعطیلات به یک کلبه جنگلی می‌روند، اما در راه بازگشت با دردسری بزرگ مواجه می‌شوند. آن‌ها وقتی که با یک تخته ویجی برخورد می‌کنند، وارد ماجراهای ماوراء طبیعی می‌شوند که منجر به بیدار شدن یک موجود شرور و وحشتناک خواهد شد.

بازیکنان به عنوان دوست پسر امیلی باید برای نجات او به دل جنگل بزنند. شما جز هوش خود و چند سلاح موقتی، چیز دیگری برای مبارزه با این موجود شرور و ناشناخته ندارید و باید با حل معماها، او را شکست دهید. سعی کنید سرنخ‌ها را دنبال کرده و راهی برای دفاع از خود در مقابل موجود عجیب و غریبی که امیلی را اسیر خود کرده پیدا کنید.

45. Specimen Zero

بازی‌هایی که دیدگاه اول شخص دارند، ترس بیشتری به بازیکنان القا می‌کنند و بازی Specimen Zero یکی از همین بازی‌هاست. شما امکانات و منابع محدودی برای مقابله با عناصری دارید که قرار است باعث ترستان شوند. پیدا کردن سرنخ‌ها، حل معماها و تلاش زیاد برای بقا، وظایفی است که باید انجام دهید.

یکی از ویژگی‌های مطلوب بازی، حالت چند نفره آن است که حس ترس و وحشت را تشدید می‌کند. همکاری برای رسیدن به پیروزی واجب و ضروری بوده و باید حتما کارگروهی انجام شود. اینکه بازیکنان نمی‌توانند به یکدیگر اعتماد کنند و هر کس دیگری سوء ظن دارد، جزو جنبه‌های مثبت بازی است.

46. Urban Legend Hong Kong

داستان بازی ترسناک افسانه شهری هنگ کنگ، حول محور شخصیتی به نام رانی می‌چرخد که پس از گمشدن دختری که دوستش دارد، دنیایش به هم می‌ریزد. او برای کشف دلیل ناپدید شدن معشوقه خود به یک شهر افسانه‌ای مملو از صحنه‌های ترسناک می‌رود و آنچه واقعا شما را می‌ترساند، توانایی بالای آن در نمایش کوچه‌های تاریک و رمزآلود شهر است.

شاید این اولین بازی ترسناکی باشد که به طرز ماهرانه‌ای عشق را با عناصر رازآلود و ترس ترکیب کرده است. بازی اعتیادآور بوده و بازیکنان را تشویق می‌کند تا برای کشف راز تکان دهنده داستان، گام به گام پیش بروند. مثل تمام بازی‌های این فهرست، باید معماهای زیادی را برای رسیدن به معشوقه خود حل کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های ورزشی برای iOS و اندروید + لینک دانلود

47. DarkPlace

مکان تاریک نام بازی بعدی است که توانسته به موفقیت زیادی در گوشی‌های موبایل دست یابد. گرافیک بازی مطلوب است و صداهای دلهره آور و محیط ترسناک، شما را به یک کابوس مرگبار هدایت می‌کند. این بازی شما را نه تنها با جامپ اسکرها و تصاویر ترسناک می‌ترساند، بلکه به لحاظ روانشناختی تأثیر عمیقی روی شما خواهد گذاشت.

هر چه بیشتر بازی می‌کنید، حقایق بیشتری برملا می‌شود و باید اعتراف کنیم که مکان تاریک یک بازی مناسب افراد بالغ و بزرگسال است و محتوای آن مناسب افراد ضعیف نیست.

48. Bunker: Scape Room

در بازی بانکر: اتاق فرار، توی یک زیرزمینی به دام افتاده‌اید و باید سعی کنید از این اتاق جان سالم به در ببرید. اتمسفر بازی به گونه‌ای طراحی شده که حس ترس و انزوا را القا می‌کند و کوچک‌ترین صداها می‌تواند باعث افزایش تنش و بحران شود.

یکی از ویژگی‌های جذاب بانکر، معمایی بودن آن است. باید گوشه و کنار اتاق را بگردید و جزئیات را به دقت بررسی کنید. طراحی معماها پیچیده و چالش برانگیز است و نیاز به مهارت حل مسئله دارند. شاید جزئی و بی‌اهمیت به نظر برسد، اما تیک تاک ساعت نقش بسزایی در افزایش اضطراب بازیکنان دارد.

49. Didi

در بازی Didi باید از دست شبح سرگردانی که در سایه‌ها کمین کرده، فرار کنید. عمده وقت شما صرف کشف، حل معما و تلاش برای زنده ماندن می‌شود. برخلاف سایر بازی‌های این فهرست که با جامپ اسکر سعی می‌کنند شما را بترسانند، Didi این گونه نیست و با روایت خود حس ترس را در بند بند استخوان‌های شما می‌اندازد.

سرنخ‌های بازی در کل خانه متروکه پراکنده شده و باید به طور کامل لوکیشن بازی را زیر و رو کنید. بازی را یک تیم توسعه دهنده کوچک ساخته و به نظر می‌رسد به خوبی موفق شده‌اند از پس یک گیم پلی روان و البته ترسناک بربیایند.

50. Identity V

شما به همراه سه بازمانده دیگر در یک خانه رازآلود گرفتار شده‌اید و باید از دست یک شکارچی خطرناک فرار کنید. بازیکنان باید با همکاری و کارگروهی، قفل ماشین‌ها را باز کرده و پیش از آنکه قربانی شکارچی شوند، فرار کنند. البته که شکارچی حرفه‌ای این خانه بیکار ننشسته و در تعقیب شما وجب به وجب خانه را می‌گردد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی Identity V که در سبک هنری گوتیک بوده، شخصیت‌های رنگارنگی است که دارد. هم بازمانده‌ها و هم شکارچی مجهز به قابلیت‌ها و استعدادهای منحصربه فردی شده‌اید تا بازی عادلانه باشد.

در گجت نیوز بخوانید: نسل جدید بازی اعتیادآور Flappy Bird ساخته می‌شود بازی اسکویید گیم برای گوشی‌های موبایل معرفی شد + تریلر نسخه موبایل بازی محبوب Age of Empires در این تاریخ منتشر می‌شود

مطالب مفید