۵ ترفند خانه‌داری و آشپزی که شما را شگفت‌زده خواهند کرد!

خانه‌داری کار سخت و انرژی‌گیری است؛ اما با دانستن نکات ساده و پیش پا افتاده‌ای می‌توانید در زمان کوتاهی بهترین نتیجه‌ها را دریافت کنید. ما امروز در این مقاله از مجله اکالا ۵ ترفند کاربردی در‌ مورد آشپزی و خانه‌داری را به شما آموزش خواهیم داد تا با کمک این ترفندها بتوانید زمان و‌ انرژی کمتری استفاده و نتیجه بهتری کسب کنید.

۱- ترفند سفید کردن قابلمه روی

سیاه شدن قابلمه یا تابه‌های روی یکی از مشکلات عمده خانم‌های خانه‌دار است. شاید شما نیز با این چالش روبه رو‌ شده باشید که ظروف روی‌تان در اثر استفاده بلند مدت سیاه شده باشد و هر چقدر آن‌ها را می‌شویید سیاهیشان‌ برطرف نمی‌شود. برای از بین بردن سیاهی قابلمه یا تابه روی کافی است قابلمه یا تابه را تا نیمه آب کنید و ۱ لیوان آبلیمو (اگر ظرف روی شما کوچک‌تر است، ۱/۲ لیوان آبلیمو) به آن اضافه کنید.

قابلمه را روی‌ حرارت متوسط گذارید و ۲۰ دقیقه زمان دهید تا محتوای درون قابلمه بجوشد. سپس حرارت را خاموش و محتوای درون قابلمه را بریزید. قابلمه را با اسکاچ و‌ مایع ظرف‌شویی بشویید و از نتیجه سفید شدن آن شگفت‌زده شوید.

۲- ترفند نگهداری پنیر برای مدت طولانی

برای نگهداری طولانى‌تر از پنیر کافی است پنیر را به چند قسمت برش زنید. ظرف درب‌دار مناسبی را انتخاب کنید و دیواره‌های ظرف را به آب و نمک آغشته کنید. تکه‌های پنیر را در ظرف بچینید و درب ظرف را ببندید. ظرف حاوی پنیر را در یخچال نگهداری کنید.

یکی دیگر از روش‌های نگهداری پنیر برای مدت طولانی‌تر کمک گرفتن از دوغ است. برای استفاده از این روش کافی است که پنیر تکه تکه شده را در ظرف گذارید و مقداری دوغ روی پنیر بریزید. درب ظرف را ببندید و در یخچال نگهداری کنید.

۳- ترفند پخت سریع و آسان حبوبات

همان‌طور که می‌دانید برای پخت کامل حبوبات نیاز به زمان زیادی است. یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که موجب پخته شدن حبوبات می‌شود استفاده از دم‌کنی در زمان پخت آن‌ها است.

برای این کار کافی است دم‌کنی یا پارچه نخی آشپزخانه‌ای را دور درب قابلمه بپیچید و در زمان پخت روی حبوبات گذارید. بی شک نتیجه شما را شگفت زده خواهد کرد. با این روش در زمان کمتری حبوبات شما به خوبی می‌پزند و نرم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: ترفندهای حرفه‌ای برای جلوگیری از سر رفتن سوپ جو

۴- ترفند تیز کردن تیغه دستگاه خردکن خانگی

میکسر یا خرد کن جز یکی از ابزارهای اصلی خانم‌های خانه‌دار در هر خانه‌ای است. قطعا پس از استفاده‌های مکرر از دستگاه به مرور زمان تیغه‌های آن کند می‌شود و تیغه‌ها تیزی روز‌های اول را ندارد.

برای تیز کردن تیغه‌های میکسر خود کافی است چند تکه فویل آلومینیومی را گلوله کنید و درون میکسر بریزید. دستگاه را روشن کنید و چند دقیقه با آن کار کنید.

یکی دیگر از موادی که با کمک آن می‌توانید تیغه های میکسر یا خرد‌کن را تیز کنید، پوسته تخم مرغ است. برای کمک گرفتن از پوسته تخم مرغ نیز باید چند تکه پوست تخم مرغ را بشویید و‌ خشک کنید.

آن‌ها را در کاسه میکسر یا خرد‌کن بریزید و دستگاه را روشن کنید تا پوسته‌ها کاملا له و پودر شوند. پس از این کار تیغه‌ها را بررسی کنید. تیز شدن آن‌ها را به راحتی می‌توانید متوجه شوید.

۵- ترفند تهیه پفیلا خانگی

حتما شما نیز در زمان تهیه پفیلا یا پاپ کورن خانگی با این مشکل مواجه شده‌اید که تمام دانه‌های ذرت در اثر حرارت باز نمی‌شوند. یکی از راه‌های ساده‌ای که به شما کمک می‌کند تا بتوانید همه دانه‌های ذرت را یکسان باز و تبدیل به پاپ‌کورن کنید فریز کردن دانه‌های ذرت به مدت ۱ ساعت پیش از حرارت دادن دانه‌ها است. پس از فریز کردن ذرت را روی حرارت قرار دهید، مشاهده خواهید کرد که تمام دانه‌های ذرت یکسان باز می‌شوند.

ترفندهای بسیار زیادی برای آشپزی و خانه‌داری وجود دارد که می‌تواند کار شما را راحت‌تر و آسان‌تر کند. امیدواریم که ۵ ترفند ارائه شده در این مقاله از مجله آشپزی اکالا برایتان مفید واقع شده باشد.

اگر شما نیز از ترفندهایی برای آشپزی یا خانه‌داری‌تان استفاده می‌کنید که نتیجه مطلوبی دارد، خوشحال می‌شویم که آن ترفندها را در بخش نظرات با ما و سایر دوستان علاقه‌مند به اشتراک گذارید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید