7 ترفند ساده برای بازگرداندن درخشش به لباس‌های مشکی کمرنگ شده

اکثر لباس‌های مشکی پس از مدتی درخشندگی و زیبایی خود را از دست می‌دهند و کدر و بور می‌شوند. برای نو کردن لباس مشکی رنگ و رو رفته می‌توانید از ترفندهای مختلفی استفاده کنید. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با روش‌های بازگرداندن رنگ مشکی لباس‌ها آشنا شوید.

چگونه لباس‌های مشکی رنگ و رو رفته را به حالت قبل برگردانیم؟

فرسایش طبیعی الیاف لباس‌ها پس از مدتی موجب بور شدن لباس‌های مشکی می‌شود. در این شرایط لباس مشکی شما کهنه و قدیمی به نظر می‌رسد و جذابیت خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد. در ادامه این بخش به راهکارهای نو کردن لباس مشکی رنگ و رو رفته اشاره شده است.

۱- لباس مشکی‌تان را رنگ کنید

رنگ کردن لباس مشکی، رایج‌ترین روش برای سیاه شدن رنگ لباس مشکی رفته و بور شده است. در این روش باید به کمک رنگ‌های مشکی مخصوص لباس رنگ مشکی از دست رفته آن را بازگردانید.

به خاطر داشته باشید که در این روش باید ابتدا رنگ را طبق دستورالعمل روی بسته بندی رنگ آماده و روی بخش کودکی از لباس امتحان کنید. در صورتی که از نتیجه رنگ راضی بودید، لباس را به طور کامل رنگ کنید.

رنگرزی لباس برای لباس‌های نخی و ابریشمی مناسب است و برای این کار باید از رنگ مخصوص لباس استفاده کنید. برای لباس‌های از جنس کتان و پنبه نیز می‌توانید از رنگ مخصوص چاپ استفاده کنید.

۲- از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید

برای بازگرداندن رنگ مشکی لباس‌ها می‌توانید ترکیبی از یک لیوان سرکه سفید و ۲ لیوان آب سرد تهیه کنید. سپس لباس مشکی‌تان را به مدت نیم ساعت در این محلول قرار دهید. در انتها لباس را با آب سرد آبکشی کنید. این کار تا حد زیادی رنگ پریدگی لباس را برطرف می‌کند.

۳- از نمک استفاده کنید

برای نو کردن لباس مشکی می‌توانید یک قاشق غذاخوری نمک را با یک لیوان آب سرد ترکیب کنید. حالا لباس مشکی‌تان را به مدت نیم ساعت در ترکیب آب نمک قرار دهید. در انتها لباس را با آب سرد بشویید تا رنگ آن درست شود.

بیشتر بخوانید: روش کاربردی برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس

۴- از جوش شیرین استفاده کنید

برای رفع رنگ پریدگی لباس مشکی می‌توانید یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک لیوان آب سرد ترکیب کنید. سپس لباس مشکی رنگ و رو رفته را داخل این محلول قرار دهید. حدود نیم ساعت صبر کنید و بعد لباس را با آب سرد بشویید.

۵- از قهوه استفاده کنید

قرار دادن لباس در مقداری قهوه تازه و غلیظ می‌تواند رنگ از دست رفته لباس‌های مشکی را تا حد زیادی بازگرداند.. در این روش باید مقداری قهوه تازه تهیه کنید. سپس لباس را در آن بیندازید و حدود نیم ساعت صبر کنید. می‌توانید ۲ فنجان قهوه به ماشین لباسشویی اضافه کنید تا رنگ لباستان تیره شود.

۶- از چای کمک بگیرید

چای نیز مثل قهوه رنگ لباس‌ها را تیره و مشکی می‌کند و برای از بین بردن کدری لباس‌ها مناسب است. برای برگرداندن رنگ لباس مشکی با چای می‌توانید مقداری چای کهنه دم را با کمی نمک در ماشین لباسشویی بریزید و اجازه دهید لباس با این ترکیب شسته شود.

می‌توانید چای دم کرده غلیظ را در یک ظرف بریزید و لباس را پس از شستشو برای نیم ساعت داخل چای قرار دهید تا رنگ آن تیره شود. چای رنگ لباس را مشکی و براق می‌کند و به سیاه‌تر شدن رنگ آن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: ترفند ساده و موثر برای از بین بردن بوی بد لباس

۷- از مایع ظرفشویی استفاده کنید

برای رفع بور شدن لباس مشکی می‌توانید آن را با مقداری مایع ظرفشویی بشویید. در این روش باید مقداری مایع ظرفشویی را با آب سرد ترکیب کنید و سپس لباس مورد نظر را در این محلول قرار دهید.

حدود ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت صبر کنید و بعد لباس را با آب سرد آبکشی کنید. این کار هم به حفظ رنگ مشکی لباس کمک می‌کند و هم موجب تیره‌تر شدن رنگ آن می‌شود.

نکاتی که باید برای نو کردن لباس مشکی رنگ و رو رفته بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی برای نو کردن لباس مشکی رنگ و رو رفته اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

به منظور جلوگیری از کدر شدن لباس‌های مشکی باید این لباس‌ها را با آب سرد و شوینده مخصوص لباس مشکی بشویید.برای شستشوی لباس‌های مشکی در ماشین لباسشویی حتما از مایع لباسشویی مخصوص، آب سرد و همچنین دور چرخش کم استفاده کنید.لباس‌هایی که جنس آن‌ها از پلی استر، لاکرا و آکریلیک هستند، نباید در خانه رنگ شوند. برای رنگرزی این لباس‌ها بهتر است از خدمات خشکشویی استفاده کنید.قبل از رنگ کردن لباس‌های مشکی، ابتدا لباس مورد نظرتان را با آب سرد بشویید و سپس آن را رنگ کنید.برای تمیز کردن لباس‌های مشکی به هیچ عنوان از مواد شوینده قوی و حاوی سفید کننده استفاده نکنید.شستن لباس‌های مشکی با شوینده پودری موجب کدر شدن و ایجاد لکه‌های سفید رنگ روی لباس می‌شود. برای شستن لباس‌های مشکی باید از مایع شوینده استفاده کنید.قبل از شستن لباس‌های مشکی آن‌ها را پشت و رو کنید.به منظور رفع قرمز لباس مشکی می‌توانید از ترکیب ۱/۲ لیوان جوش شیرین با ۱/۴ لیوان نمک و ۱ لیوان سرکه استفاده کنید. می‌توانید این ترکیب را آماده کنید و در ماشین لباسشویی بریزید یا در تشت بریزید لباس را داخل آن قرار دهید.برای برگرداندن رنگ شلوار مشکی با چای باید چای را از چند ساعت قبل دم کنید و اجازه دهید به خوبی تیره شود و سپس از این چای برای تیره کردن رنگ لباس‌های مشکی استفاده کنید.مهم‌ترین علت قرمز شدن لباس مشکی شستشوی زیاد آن با آب گرم و شوینده‌های قوی است. برای شستن این لباس‌ها بهتر است از آب سرد و شستشوی آرام با دست استفاده کنید.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به مهم‌ترین روش‌های نو کردن لباس مشکی رنگ و رو رفته اشاره شد. به خاطر داشته باشید که هر چقدر لباس‌های مشکی را کمتر بشویید و برای شستن آن‌ها از شوینده‌های ملایم و آب سرد استفاده کنید، رنگ آن‌ها کمتر تغییر پیدا می‌کند. شما از چه روش‌هایی برای برگرداندن رنگ لباس مشکی و تیره استفاده می‌کنید؟

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید