شیرده‌ترین و مدرن‌ترین مدل‌های جا ادویه‌ برای دکوراسیون شیک و کاربردی آشپزخانه‌ شما!

جا ادویه‌ای در هر آشپزخانه‌ای یکی از ملزومات مهمی است که در انتخاب آن باید دقت کنید. جا ادویه‌ها می‌توانند علاوه بر نظم‌دهی به ادویه‌هایتان به عنوان یکی از عناصر دکوراتیو، زیبایی آشپزخانه را دوچندان کنند. در این مقاله از مجله اکالا جدیدترین و مدرن‌ترین مدل‌های جا ادویه‌ای را با هم بررسی خواهیم کرد.

جنس‌های مختلف جا ادویه‌ای

با کمک جا ادویه‌ای دسترسی به ادویه‌های اصلی برای پخت غذا برایتان ساده‌تر می‌شود. انتخاب مدل جا ادویه‌ای به سلیقه شخصی و نیازهای شما بستگی دارد.

جا ادویه باید در برابر رطوبت و بو مقاوم باشد تا بتواند طراوت و تازگی ادویه‌ها را حفظ کند. در ادامه به بررسی کاربردی ترین و بهترین جنس جا ادویه خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: مدل‌های ظروف شیشه‌ای آشپزخانه جدید

جا ادویه سرامیکی

یکی از زیباترین و محبوب‌ترین مدل‌های جا ادویه در بازار جا ادویه‌ای سرامیکی است. این جا ادویه‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار یافت می‌شوند. جنس سرامیک به راحتی قابل تمیز کردن و شست‌وشو است. جا ادویه‌های سرامیکی فضای آشپزخانه شما را شیک و مدرن می‌کنند.

جا ادویه چوبی

این جا ادویه‌ها جز شیک‌ترین و پرطرفدارترین جا ادویه‌های موجود در بازار، هستند. چوب در عین سادگی‌اش ظاهر آشپزخانه شما را کلاسیک و مدرن می‌کند، چوب‌ها با ظاهری گرم و طبیعی که دارند به راحتی با هر دکوراسیونی هماهنگ می‌شود.

بیشتر بخوانید: مدل‌های مدرن ظروف چوبی

جا ادویه فلزی

جا ادویه‌های فلزی جدید از استیل ضد زنگ ساخته می‌شوند که علاوه بر ظاهری درخشان و زیبا بسیار مقاوم و‌ محکم هستند. توجه داشته باشید جا ادویه‌های فلزی باید کیفیت و جنس مرغوبی داشته باشند.

مدل‌های مختلف جا ادویه کدام‌اند؟

جا ادویه‌ها مدل‌های متنوعی دارند که شما با توجه به فضا و دکورتان می‌توانید از مدل‌های مختلف آن‌ها استفاده کنید.

جا ادویه چرخشی

این مدل جا ادویه‌‌ای با صفحه چرخشی که در زیر قوطی‌هایش دارد برای دسترسی راحت‌تر به ادویه‌ها می‌تواند بچرخد. معمولاً اگر تعداد جا ادویه‌ها زیاد باشد این مدل برای شما مناسب است.

بیشتر بخوانید: جدیدترین ظرف‌های سرامیکی طرح‌دار

جا ادویه رومیزی

جا ادویه رومیزی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین جا ادویه‌ها است. این جا ادویه در تعداد مختلف به صورت افق در استند‌های زیبایی جای‌گذاری شده‌اند. برخی از آن‌ها ۲-۳ طبقه هستند. این جا ادویه‌ها به راحتی قابل جا به جایی هستند.

جا ادویه‌ دیواری

اگر فضای سطح شما کم است، استفاده از این مدل جا ادویه‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. جا ادویه‌های دیواری روی دیوار نصب می‌شوند و فضای کمی را به خود اختصاص می‌دهند.

جا ادویه مغناطیسی

در بدنه این جا ادویه آهنربا تعبیه شده است که موجب می‌شود جا ادویه شما به راحتی به سطوح فلزی بچسبد. اگر تعداد ادویه‌هایتان کم و محدود است و فضای کافی نیز در اختیار ندارید استفاده از این جا ادویه‌ها را به شما توصیه می‌کنیم.

در زمان خرید جا ادویه‌ای به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در ادامه به چند نکته طلایی برای خرید جا ادویه‌ای اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

جا ادویه‌ها در جنس‌ها، مدل‌ها و تعدادهای مختلف در بازار موجود هستند. شما باید با توجه به میزان فضایی که در دسترس دارید و تعداد ادویه‌هایی که اغلب به صورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنید جا ادویه‌ای‌تان را انتخاب کنید.جنس جا ادویه‌ای در تازه نگه‌داشتن ادویه‌ها مهم است، بهتر است جا ادویه‌های شما پلاستیک شفاف یا شیشه نباشد که به ادویه‌ها نور برخورد نکند.برای از بین نرفتن بوی ادویه‌ها باید درب جا ادویه‌ای به خوبی بسته و محکم شود تا هوایی به درونش نفوذ نکند.پیش از خرید جا ادویه را بررسی کنید باید به راحتی قابل استفاده و‌ تمیز کردن باشد.

یک جا ادویه زیبا می‌تواند به عنوان یک عنصر دکوراتیو در آشپزخانه شما باشد. قیمت‌های جا ادویه‌ها متفاوت هستند بهتر است پیش از تهیه بودجه خود را بررسی کنید و متناسب با بودجه‌تان جا ادویه انتخاب کنید. اگر ادویه‌های شما پودری هستند جا ادویه‌ها کوچک‌تر انتخاب مناسبی هستند و اگر ادویه‌هایتان درشت‌تر هستند جا ادویه‌های بزرگ‌تر را انتخاب کنید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا برایتان مفید واقع شده باشد و‌ شما نیز طبق این نکات بتوانید جا ادویه مناسب خود را تهیه کنید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید