لیمو نباتی؛ تجربه‌ای تازه و شگفت‌انگیز از طعم‌های شیرین

یکی از تنقلات خوشمزه در فصل پاییز، لیمو نباتی است. بهترین همراه برای نوشیدنی‌های گرم مانند چایی، لیمو نباتی است. شما می‌توانید این خوراکی خوشمزه را به راحتی در خانه درست کنید. در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه لیمو نباتی را با نکات تکمیلی به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه لیمو نباتی

برای درست کردن لیمو نباتی خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

پودر نبات/پودر قند/ شکر۶ لیوانآب۳ لیوانلیمو ترشیک کیلو

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه لیمو نباتی

 برای درست کردن لیمو نباتی مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: آماده سازی لیمو

ابندار لیموها را به خوبی بشویید. از آنجایی که لیمو نباتی با پوست درست می‌شود، حتما باید از تمیزی پوست آن مطمئن شوید. سپس لیموها را خشک کنید و به صورت حلقه‌های نازک با یک چاقوی تیز برش دهید. دقت داشته باشید که تمامی هسته را از لیمو جدا کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک سیب گردویی

مرحله دوم: آب را شیرین کنید

آب، پودر قند یا پودر نبات یا شکر را در یک قابلمه بریزید و روی گاز قرار دهید تا به نقطه جوش برسد.

مرحله سوم: لیموها را به شربت اضافه کنید

بعد از اینکه آب و شکر به جوش آمد، لیموها را به آن اضافه کنید و اجازه دهید برای ۲ تا ۳ دقیقه با شربت بجوشد.

 

مرحله چهارم: به لیمو شوک وارد کنید

یک کاسه جداگانه از آب و یخ پر کنید. بعد از اینکه لیموها به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در شربت جوشید، بلافاصله آنها را از قابلمه خارج کنید و در ظرف یخ بگذارید.

مرحله پنجم: دوباره لیمو را بجوشانید

بعد از اینکه لیموها حدود ۲ دقیقه در کاسه آب یخ ماندند، آنها را مجدد به شربت در حال جوش منتقل کنید و این بار اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشد. سپس لیموها را از قابلمه خارج کنید و روی یک صافی قرار دهید تا شیره اضافی آنها خارج شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رولت کدو حلوایی

نکات تکمیلی برای تهیه لیمو نباتی:

بافت مرکبات متفاوت است، بنابراین باید دقت کنید زمانی که در آب جوش هستند وا نروند.بهتر است از ابتدا لیموی بدون هسته تهیه کنید تا کار راحت‌تر شود.می‌توانید نصف هر اسلایس لیمو را به شکلات آغشته کنید.حتما قبل از ریختن دوباره لیموها به شربت، آب آن را تست کنید، اگر بیش از اندازه تلخ شده بود، باید شربت را مجدد تهیه کنید.لیمو نباتی را در یک ظرف در بسته خشک و تمیز در جای خنک، ترجیحا یخچال نگهداری کنید.

 

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه لیمو نباتی را به صورت مرحله به مرحله آموزش دادیم. حتما این شیرینی خوشمزه را در خانه درست کنید و در کنار عزیزانتان همراه چای میل کنید و از طعم آن لذت ببرید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید