پاسخ به اسرائیل: ترکیبی از قدرت نظامی و جنگ نرم

به گزارش تجارت نیوز،

محمدرضا محسنی‌ثانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌‌وگو با تجارت‌نیوز با اشاره ترور سیدحسن نصرالله و حوادث اخیر لبنان تاکید کرد: این نقطه عطفی که در وضعیت مقاومت به وجود آمد باید از جایگاه و پایگاهی متناسب با این ضایعه سنگین برخوردار باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی درباره پاسخ به حرکات اخیر رژیم صهیونیستی بیان کرد: آن چیزی که در دستور پاسخ قرار دارد هم نرم‌افزاری است و هم سخت‌افزاری.

باید جهان را متوجه ماشین آدم‌کشی اسرائیل و پشتیبانی آمریکا از آن کرد

محسنی‌ثانی با تاکید بر گسترش تعاملات ایران با جوامع بین‌المللی گفت: طبیعتا بخشی از آنچیزی که باید انجام شود تعامل ما با دنیا است. باید جهان را متوجه این جنایت عظیم و ماشین آدم‌کشی که با سرعت توسط صهیونیست‌ها انجام می‌شود و پشتیبانی آمریکا از آن کنیم.

برنامه ترور شخص اول مقاومت از قبل برنامه‌ریزی شده بود

این نماینده مجلس با اشاره به ترور سیدحسن نصرالله افزود: برنامه ترور شخص اول مقاومت از قبل برنامه‌ریزی شده بوده و خود نتانیاهو هم چند بار گفته بود که آقای سیدحسن نصرالله را ترور خواهند کرد. بعد هم که به سازمان ملل رفت و از پشت تریبون این تهدید را انجام داد و بلافاصله هم به اتاقی رفت که آمریکا برای او تدارک دیده بود و از آمریکا این پیام عملیاتی را برای حذف سیدحسن نصرالله صادر کرد.

اینکه نتانیاهو از کجا دستور ترور سیدحسن نصرالله را داده، معنا دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به برنامه‌ریزی نتانیاهو و نحوه اجرای برنامه ترور سیدحسن نصرالله عنوان کرد: نتانیاهو با صدور دستور این ترور از سازمان ملل و آمریکا می‌خواست عنوان کند که با پشتوانه‌ای که آمریکا برای ما تدارک دیده و برنامه‌ریزیی که کرده کار را انجام می‌دهیم. به هر حال اینکه از کجا نتانیاهو این دستور را داده است معنا دارد.

پاسخ در برابر این جنایت نه تنها به اسرائیل بلکه باید به آمریکا هم باشد

او در ادامه افزود: پاسخ به این جنایت نه تنها به رژیم صهیونیستی بلکه باید به آمریکا هم باشد که پشتوانه و برنامه‌ریزی را برای رژیم صهیونیستی انجام داده است. امیدواریم با فراهم شدن همه پیش‌نیازهایی که در این زمینه لازم است، پاسخ منطقی و درخور داده شود.

برای پاسخ و انجام این نوع کارها نمی‌توان با احساسات پیش رفت / باید به اثرگذاری پاسخی که می‌دهیم مطمئن باشیم

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه برای پاسخ و انجام این نوع کارها نمی‌توان با احساسات پیش رفت، گفت: باید همه امکانات و برنامه‌ریزی‌هایی که در راستای این حرکت لازم است فراهم شود و به اثرگذاری و بازدارندگی کاری که انجام می‌دهیم مطمئن باشیم.

او تاکید کرد: مسئولین در این خصوص در حال بررسی و مطالعه هستند ما هم به نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های آنها اطمینان داریم. ان‌شاالله در اسرع وقت یک حرکت اثربخش انجام شود.

به اشتراک گذاری

مطالب مفید