تحولی انقلابی سامسونگ در باتری‌های پوشیدنی: یک جهش بزرگ برای آینده تکنولوژی!

سامسونگ باتری حالت جامد جدید خود را معرفی کرد. این باتری که اولین در نوع خود در دنیا است، می‌تواند تحولی در حوزه گجت های پوشیدنی رقم بزند.

سامسونگ از یک باتری حالت جامد سایز کوچک برای گجت‌های پوشیدنی رونمایی کرد که اولین در نوع خود در سطح جهان به حساب می‌آید. این باتری حاصل سه سال تحقیق و توسعه‌ی «سامسونگ الکترومکانیکس» (Samsung Electro-Mechanics) است و می‌تواند تحولی در حوزه گجت های پوشیدنی به وجود بیاورد.

معرفی باتری حالت جامد انقلابی سامسونگ 

گزارش‌ها حکایت از این دارند که این شرکت موفق به توسعه نمونه اولیه این باتری حالت جامد فوق‌العاده کوچک شده است. در مقطع کنونی سامسونگ مشغول آزمایش این باتری با گروه مشخصی از مشتریان است و اگر همه‌چیز مطابق برنامه پیش برود، تولید انبوه آن را تا سال 2026 کلید می‌زند. بنا به شنیده‌های اخیر، این باتری ابتدا در گلکسی واچ به کار گرفته می‌شود.

به ادعای سامسونگ، این باتری با تراکم انرژی 200 وات ساعت بر لیتر، از این نظر در سطح بالاتری از باتری‌های لیتیوم یونی قرار می‌گیرد. این باتری در واقع محدودیت‌ها در زمینه ابعاد را کنار می‌زند و امکان تولید آن در اندازه‌های مختلف، از میلی‌متر تا سانتی‌متر، وجود دارد.

سامسونگ مدعی شد که با استفاده از فناوری تولید خازن‌های سرامیکی چندلایه، توانسته است این باتری فوق‌العاده کوچک را تولید کند. فناوری مذکور امکان تولید لایه‌های باریکِ مواد و چینش آن‌ها روی هم را فراهم می‌کند. در این فرایند مشکل دفورمه‌شدن مواد که در باتری‌های لیتیوم یونی رایج است، رفع می‌شود و همچنین با به حدقل رساندن تغییر حجم، تولیدکننده از تخصیص فضای اضافی بی‌نیاز می‌شود.

باتری‌های حالت جامد ایمنی بالاتری نسبت به بقیه باتری‌ها دارند و نسبت به شوک‌های بیرونی مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند؛ از آنجا که در آن‌ها از الکترولیت‌های جامد غیر قابل اشتعال برای شارژ و تخلیه استفاده می‌شود. این باتری‌ها همچنین از انعطاف‌پذیری بالا، پایداری حرارتی بهتر و طول عمر طولانی‌تر در مقایسه با باتری‌های مرسوم برخوردارند و ادعا می‌شود که آلایندگی کمتری تولید می‌کنند.

این باتری‌ها علی‌رغم همه این مزایای مذکور، چالش‌هایی را به همراه می‌آورند. یکی از این چالش‌ها هزینه بالای تولید آن‌ها است که مانع حرکت خیلی از شرکت‌ها به سمت آن شده است. با این حال، شرکت‌های زیادی امروزه فعالانه مشغول کار روی رفع این مانع در مسیر توسعه باتری‌های حالت جامد هستند.

باتری حالت جامد سامسونگ می‌تواند زمینه‌ساز تحولی در عرصه تکنولوژی شود. به‌خاطر انعطاف‌پذیری بیشتر این نوع از باتری‌ها می‌توان از آن‌ها در انواع محصولات از جمله گجت‌های پوشیدنی باریک و فشرده استفاده کرد. شرکت‌ها هم رفته‌رفته محصولات فشرده بیشتری را تولید می‌کنند. گلکسی رینگ، حلقه نوآورانه جدید سامسونگ، خود یکی از این نمونه‌ها است.

در گجت نیوز بخوانید:

مطالب مفید