جشن جهانی قهوه: رازهای دم کردن قهوه ترک به سبک سنتی

قهوه ترک یکی از محبوب‌ترین نوع از قهوه‌های دمی است. داشتن کافئین بالا و طرز تهیه آسان، این قهوه را بسیار پرطرفدار کرده است. برای تهیه قهوه ترک به ابزار زیادی نیاز ندارید و به راحتی می‌توانید آن را در خانه درست کنید. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه این قهوه دمی خوش‌طعم را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه قهوه ترک

برای درست کردن قهوه ترک، به پودر قهوه و آب و در صورت تمایل شکر نیاز دارد. برای هر نفر یک قاشق مرباخوری پودر قهوه و کمی بیشتر از یک فنجان آب سرد تهیه کنید. منظور از آب سرد، آبی نیست که از یخچال بردارید، منظور آب خنک لوله‌کشی است.

پودر قهوه ترک ۲ قاشق مرباخوریشکر۲ قاشق چای‌خوریآب ۲فنجان

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه قهوه ترک

برای درست کردن قهوه ترک طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: قهوه و آب را مخلوط کنید

در ابتدا یک جذوه مناسب بردارید و قهوه و آب را داخل آن بریزید. اگر قهوه را شیرین دوست دارید در این مرحله می‌توانید یک تا دو قاشق چای‌خوری شکر اضافه کنید. مواد را به اندازه‌ای هم بزنید که قهوه کاملا در آب حل شده باشد و گلوله گلوله نباشد.

نکته: اگر در ابتدای کار قهوه و آب به خوبی با هم مخلوط شوند، در نهایت فوم روی قهوه بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه هات چاکلت خانگی غلیظ در ۵ دقیقه

مرحله دوم: جذوه را روی گاز بگذارید

بعد از اینکه قهوه و آب با هم ترکیب شد، جذوه را روی شعله ملایم گاز بگذارید. دقت کنید از زمانی که قهوه جوش را روی شعله قرار دادید به هیچ عنوان نباید آن را تکان دهید یا هم بزنید.

بعد از اینکه ۳ تا ۴ دقیقه گذشت، قهوه شروع به بالا آمدن می‌کند. اجازه دهید قهوه تا دهانه جذوه بالا بیاید و بعد آن را از روی شعله بردارید.

نکات تکمیلی برای تهیه قهوه ترک:

بعد از اینکه جذوه یا قهوه‌جوش را از روی گاز برداشتید، بلافاصله قهوه را در فنجان نریزید. اجازه دهید کمی قهوه جوش ساکن بماند تا پودر قهوه ته‌نشین شود. این کار باعث می‌شود تا زمان نوشیدن قهوه، لرد کمتری به دهانتان بیاید.یکی از نشانه‌های قهوه ترک خوب داشتن فوم روی آن است. یکی از دلایل به وجود آمدن فوم، استفاده از آب سرد است و دلیل دیگر هم نزدن قهوه زمانی که روی گاز است.برای اینکه همیشه قهوه ترک یک طعم ثابت داشته باشد، می‌توانید از یک برند آب معدنی استفاده کنید.اگر علاقه‌ای به فوم قهوه ندارید، می‌توانید قهوه را بیشتر روی گاز نگه دارید، در این صورت یک قهوه یک دست و قهوه‌ای و بدون فوم خواهید داشت.برای سرو کردن قهوه ترک، ابتدا فوم را با قاشق داخل فنجان بریزید و بعد قهوه را به آرامی در فنجان بریزید.به آنچه که ته فنجان قهوه ترک می‌ماند، لرد یا تفاله می‌گویند که بهتر است خورده نشود.برای اینکه قهوه ترک شما خوش عطر و طعم باشد، باید از قهوه‌های تازه برشته شده و تازه آسیاب شده استفاده کنید.بهترین وسیله برای دم آوری قهوه ترک، جذوه‌های مسی است.قهوه ترک به دلیل آسیاب ریز و رست روشن و درگیری بیشتر میان آب و قهوه، از کافئین بیشتری نسبت به قهوه‌های دیگر برخوردار است.

 

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه دم کردن قهوه ترک را آموزش دادیم. امیدواریم از این دستورتهیه استفاده کنید و در این روزهای خنک پاییزی، از نوشیدن یک فنجان قهوه ترک در خانه لذت ببرید.

 

 

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید