ماجرای حذف آهنگ‌های معروف از یوتیوب

آهنگ های حذف شده طی دو روز آینده به YouTube و YouTube Music اضافه خواهند شد.

به گزارش دیجیاتو، SESAC تایید کرده است که به توافق جدیدی با یوتیوب رسیده است. به این ترتیب برخی از آهنگ های خوانندگان معروف که تا کنون در دسترس کاربران نبودند، دوباره در دسترس خواهند بود. خوانندگانی مانند ادل و کانیه وست از جمله افرادی هستند که تحت تأثیر فسخ قرارداد یوتیوب و SESAC قرار گرفتند.

یوتیوب به طور یکجانبه برخی از آهنگ ها را از پلتفرم خود حذف کرده است

در بیانیه‌ای که SESAC به The Verge ارائه کرد، یوتیوب به‌طور یک‌جانبه برخی از آهنگ‌هایی را که مالکیت معنوی آن‌ها متعلق به SESAC است حذف کرد. به گفته انجمن نویسندگان و آهنگسازان اروپا، قرارداد آنها با یوتیوب قرار بود در اول اکتبر به پایان برسد، اما یوتیوب موسیقی برخی از خوانندگان را زودتر از موعد از پلتفرم خود حذف کرد. با این حال، SESAC همچنین تأیید کرد که موسیقی حذف شده به YouTube و YouTube Music بازمی‌گردد.

یکی از سخنگویان یوتیوب نیز در بیانیه ای تایید کرد که آنها به توافق جدیدی با SESAC رسیده اند. همچنین گفته شد آهنگ های حذف شده تا 2 روز آینده دوباره در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

سازمان SESAC یا انجمن نویسندگان و آهنگسازان اروپا در سال 1930 تأسیس شد. طبق اطلاعات موجود، این شرکت مجوز اجرای عمومی بیش از 1.5 میلیون ترانه توسط بیش از 15 هزار ترانه سرا، آهنگساز و ناشر موسیقی را دارد و در نظر گرفته شده است. برای یکی از بزرگترین صاحبان حقوق مادی و معنوی در دنیای موسیقی. بسیاری از خوانندگان و آهنگسازان برجسته نیز با SESAC همکاری می کنند. بلک استون این شرکت را در سال 2017 خریداری کرد.

مطالب مفید