(تصویر) دستاورد تاریخی هیوندای؛ فروش صد میلیون دستگاه خودرو!

هیوندای روز یکشنبه اعلام کرد که از زمان تاسیس خود در سال 1967، 100 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان تولید کرده است (1345).

به گزارش سرگرمی روز، شرکت مذکور برای جشن گرفتن این موفقیت یکصد و یک میلیونمین خودروی خود که همان خودروی تمام برقی Ioniq 5 است را به مالک جدید خود تحویل داد.

معاون هیوندای صد میلیونمین خودرو را به صاحبش تحویل می دهد

چرا ماشین 100 میلیونی و نه 100 میلیونی؟ طبق بیانیه روز یکشنبه هیوندای، این نشان دهنده “تعهد این خودروساز برای برداشتن یک گام به جلو با استفاده از دستاوردهای گذشته به عنوان پایه ای برای پیشرفت های آینده است.”

اگرچه هیوندای در سال 1967 تاسیس شد، اولین کارخانه تولید آن در سال 1968 (1346) در اولسان کره جنوبی افتتاح شد. این شرکت آن را به عنوان “زادگاه توسعه صنعت خودروسازی کره” توصیف می کند. زیرا اولین خودروی کره ای تولید انبوه به نام پونی در این کارخانه ساخته شد. در حال حاضر این کارخانه ظرفیت تولید 1.6 میلیون خودرو در سال را دارد.

از دهه 1960، هیوندای به قدری رشد کرد که اکنون کارخانه هایی در جمهوری چک، هند، ترکیه و ایالات متحده دارد. جالبتر اینکه 46 سال طول کشید تا این شرکت در نهایت به رکورد تولید 50 میلیون دستگاه در سال 2013 (2013) دست یابد. اما از آن زمان، تنها 11 سال طول کشید تا این تعداد دو برابر شود.

جائه هون چانگ، رئیس و مدیرعامل هیوندای در بیانیه‌ای گفت: «رسیدن به تولید 100 میلیون خودروی ترکیبی جهانی، نقطه عطفی مهمی است که توسط مشتریان ما در سرتاسر جهان که از ابتدا هیوندای را انتخاب کرده و از آن حمایت کرده‌اند، ممکن شده است. مقابله با چالش های جسورانه و تلاش مداوم برای نوآوری به ما این امکان را می دهد که رشد سریعی را تجربه کنیم. همچنین این امکان را به ما می دهد تا گامی دیگر در جهت تولید 100 میلیون دستگاه دیگر به عنوان پیشرو در زمینه حمل و نقل برداریم.

مطالب مفید