(تصاویر) چین از اولین لباس فضایی خود برای سفر به ماه رونمایی کرد

پس از چهار سال تحقیق و توسعه، آژانس فضایی سرنشین دار چین (CMSA) روز شنبه از لباس فضایی سبک وزن خود رونمایی کرد. تلویزیون دولتی CCTV گفت این لباس برای محافظت از فضانوردان در حین فعالیت های خارج از فضاپیما در محیط خشن ماه طراحی شده است.

به گزارش سرگرمی روز، ماه بر خلاف زمین فاقد جو است که نتیجه آن تغییرات سریع و شدید دما از حدود 120 درجه سانتیگراد به منفی 130 درجه سانتیگراد در نزدیکی خط استوای ماه است.

فضانوردان همچنین با فشار نزدیک به خلاء و تابش خورشیدی زیادی در مقایسه با زمین مواجه خواهند شد. این لباس به آنها امکان راه رفتن، صعود، رانندگی و انجام تحقیقات علمی روی سطح ماه را می دهد.

لباسی که برای مبارزه با گرما، گرد و غبار و چالش های جاذبه صفر طراحی شده است

این لباس برای محافظت در برابر گرما و گرد و غبار ماه طراحی شده است و شامل دستکش های محافظ برای بهبود مهارت و مفاصل زانو برای حرکت انعطاف پذیر در شرایط کم جاذبه ماه است.

این لباس دارای یک پوشش پانوراما ضد انعکاس و یک کنسول است که به سیستم های ارتباطی و دوربین های ویدئویی متصل می شود. طراحی آن پیامی از قدرت و انعطاف پذیری را منتقل می کند.

طراحی لباس های ماه از فرهنگ چینی الهام گرفته شده است. رویه کت و شلوار سفید با بند های قرمز است که نمادی از تعادل بین قدرت و ظرافت است که شبیه زره است. تسمه های قرمز رنگ روی پاها قرار می گیرد تا نشان دهنده دم آتشین موشک در هنگام بلند شدن باشد.

از مردم دعوت می شود تا برای این لباس ماه نامی انتخاب کنند

یک کمپین عمومی برای نام گذاری این لباس راه اندازی شد که هدف آن بازتاب مضامین فرهنگ سنتی چین و فناوری مدرن است.

برنامه چین برای فرود روی ماه شامل دو پرتاب جداگانه موشک Long Mars 10 برای فرستادن سه فضانورد و یک فرودگر ماه به مدار ماه است. فضاپیمای Mengzhou و ماژول ماه Lanyue در مدار قرار می گیرند و سپس بر روی سطح ماه فرود می آیند.

دو فضانورد بر روی سطح ماه فرود می آیند و چندین ساعت در ماه به تحقیقات و تحقیقات علمی می پردازند. آنها سپس به شریک سوم خود در مدار می پیوندند و همه به زمین باز می گردند.

مطالب مفید