لندرور دیفندر جدید: هیولای شش چرخ آماده برای روزهای آخرالزمان!

ارسال شده توسط: پوریا هاشم پور 10 مهر 1403 ساعت 21:38

شرکت تیونینگ Apocalypse Manufacturing، از نسخه 6 چرخ لندرور دیفندر جدید با ظاهری عظیم الجثه و قیمتی فضایی رونمایی کرد.

کمپانی Apocalypse Manufacturing که در فلوریدا آمریکا مستقر است، به واسطه ساخت مینی تراک‌های شش و چهار چرخ متحرک نوآورانه و یا تیونینگ خودروهای SUV برای مقابله با همه سناریوهای آفرود و آنرود شناخته می‌شود. این شرکت به تازگی آخرین ساخته خود را با نام «آخرالزمان» (World Ender) که یک لندروور دیفندر کارپات 6×6 با الهام از ظاهر قدیمی سافاری دیفندر سال 1983 است را تولید کرده؛ و ادعا دارد که اولین سازنده نسخه 6×6 از نسل کنونی دیفندر است. از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه این مطلب از اخبار خودرو سایت گجت نیوز همراه ما باشید.

لندرور دیفندر 6 چرخ؛ هیولای دورگه بریتانیایی-آمریکایی

نسل فعلی دیفندر به عنوان یکی از زیباترین SUV های حال حاضر بازار در سال 2019 معرفی و روانه بازار شد. علیرغم ظاهر به‌روز شده، دیفندر جدید هنوز هم تمام تجهیزات آفرود و توانایی هایی را دارد که رانندگان در طول سال‌ها از این مدل انتظار داشتند. با این‌حال طبق اعلام شرکت Apocalypse Manufacturing، هدف از ساخت لندرور دیفندر 6 چرخ ایجاد یک رقابت چالش برانگیز برای مرسدس بنز G63 AMG 6×6 بوده که از زمان تولید محدود خود در حدود یک دهه پیش، به یک کلکسیونی ارزشمند تبدیل شده است.

جوزف گاتاس، بنیانگذار و مدیرعامل Apocalypse Manufacturing، در مورد جاه طلبی های پشت طراحی و ساخت این خودرو گفت: «این وسیله نقلیه اوج تخصص ما در ایجاد ماشین های بادوام، با کارایی بالا و فوق لوکس است.»

شرکت سازنده، لندرور دیفندر را به واسطه توانایی های بی‌شمار آفرودی آن که معروف است، انتخاب کرده و با حفظ قابلیت‌های گذشته، آن را به یک هیولای شش چرخ تبدیل کرده است. این تبدیل صندلی‌های ردیف سوم Defender را حفظ می‌کند، و این تضمین را می‌دهد که همچنان می‌تواند مسافران را در خود به راحتی جای دهد و در عین حال یک تخت وانت ۴ فوتی برای استفاده مفید اضافه می‌کند.

لندرور دیفندر 6 چرخ World Ender با اتکا بر تایرهای عظیم 38 اینچی که روی چرخ‌های 20 اینچی نصب شده‌اند، و سیستم تعلیق بادی سفارشی، قادر است ارتفاع سواری خود را تا 8 اینچ افزایش یا کاهش دهد. کمپانی Apocalypse همچنین ارتفاع Defender را به میزان 2 فوت افزایش داده و برای قرار دادن لاستیک‌های بزرگ‌تر، گلگیر بزرگتری را طراحی کرده است. به‌روزرسانی های خارجی اضافی شامل یک قفس رول که روی تخت کامیون قرار دارد، یک قفسه سقف برای ذخیره سازی اضافی، و … یک آفرودر به تمام معنا و توانمند را تداعی می‌کند.

قوای محرکه Land Rover Defender 6×6

شرکت Apocalypse Manufacturing لندرور دیفندر World Ender را به یک پیشرانه 5.0 لیتری V8 سوپرشارژ مجهز کرده است که 518 اسب بخار قدرت دارد. این موتور با گیربکس اکسل میانی پشت سر هم جفت می‌شود و نیروی حاصله را به هر شش چرخ می‌رساند. در حالی که ارقام گشتاور فاش نشده است، نسخه استاندارد Carpathian حدود 626 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، بنابراین می‌توان تصور کرد که نسخه 6×6 عملکرد مشابهی از حیث قوای محرکه دارد.

همچنین علاقه‌مندان به لندرور که تمایل به داشتن نسخه چهار چرخ دارند، می‌توانند مدل 2025 دیفندر اوکتا (Defender Octa) را نیز در نظر بگیرند؛ یک مدل آفرود کارخانه‌ای با عملکرد بالا که مجهز به موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو است و همراه با سیستم هیبریدی خفیف، 626 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

وزن دقیق نسخه World Ender اعلام نشده است؛ با این حال، اکسل های اضافی، ارتقاء سیستم تعلیق و بدنه سفارشی بدون شک آن را به طور قابل توجهی سنگین تر از Defender استاندارد می‌کند. این وزن اضافه احتمالاً بر شتاب و عملکرد کلی آن تأثیر می‌گذارد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این خودرو که بر قیمت نهایی آن تاثیر بسزایی داشته است، طراحی یک محور میانی پشت سر هم بوده که قدرت یکسان را به همه چرخ‌ها می‌رساند. سیستم تعلیق پنوماتیک مستقل در جلو و عقب (بادی سواری)، گلگیرهای سفارشی، صفحه اسکید و تخت وانت ۴ اینچی با قفس رول، بازوهای کنترلی، فریم فرعی، اسپیندل ها چرم داخلی روی صندلی‌ها و پله های جانبی زرهی را نیز باید به لیست امکانات این خودرو افزود.

شرکت Apocalypse اکنون سفارش‌ گذاری دیفندر 6×6 را آغاز کرده است . قیمت این خودرو از 375 هزار دلار شروع می‌شود که حتی از قیمت 298 هزار دلاری نسخه 6×6 رم 1500 TRX که این شرکت در سال 2022 معرفی کرد، بیشتر است.

همچنین بخوانید: دانگ فنگ 917 M-Hero نسخه Dragon Armor؛ اژدهای چینی آفرودی روانه بازار شد اینئوس گرنادیر تیونینگ منصوری یک آفرودر لوکس با پیشرانه پرتوان بی ام و است شاسی بلند آفرودی ماهیندرا تار روکس به عنوان رقیب هندی جیپ رانگلر معرفی شد

مطالب مفید